Зелена светлина за автомагистрала "Черно море"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Зелена светлина за автомагистрала "Черно море"

Зелена светлина за автомагистрала "Черно море"

Изработването на проекта за пътя Варна - Бургас ще се финансира от еврофондовете

Десислава Лещарска
26550 прочитания

© АПИ


Изработването на проект за автомагистрала "Черно море" ще се финансира по новата програма "Транспорт". Това стана ясно от думите на Галина Василева, директор на дирекция "Координация на програми и проекти" в транспортното министерство. Във ведомството са постъпили 13 формуляра за кандидатстване, като един от тях е за "Черно море", каза тя по време на конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции". Вносител е Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която е пред закриване. Функциите й ще се поемат от Агенция "Пътна инфраструктура".

Отлежала идея

Идеята за магистрален път, който да свързва Варна и Бургас е на поне 45 години. Заради липса на финансиране обаче и заради приоритетното завършване на съществуващите магистрали строежът му все се отлага във времето. "Черно море" (малко над 100 км) е част от паневропейски транспортен коридор 8 (Драч - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна) и поради тази причина може да кандидатства за евросредства. Заради ограничения ресурс от 570 млн. евро за пътища за целия програмен период обаче проектът ще получи пари само за подготовка.

Шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров коментира, че пътят Варна - Бургас остава в дъното на списъка с пътни приоритети. Най-голямото предизвикателство несъмнено е магистрала "Хемус", посочи той. Сред топ проектите с европейско финансиране пък се нареждат тунела под Шипка и втория етап от обхода на Габрово (ще се финансират по програма "Транспорт"), както и изграждането на 4-лентов път след Драгоман и преди Сливница (част от пътя София - Калотина). За втория проект през есента ще се кандидатства за пари от механизма "Свързаност на Европа", каза Лазаров.

Шанс за "Русе- Търново"

Тази година има реален шанс да се започне работа по магистралата "Русе - Велико Търново" - около 100 км, чието изграждане по първоначални сметки ще струва 1 млрд. лева, каза още шефът на пътната агенция. "Изпълнението на магистралата ще започне от средата – от обхода на град Бяла, където има голям брой пътни транспортни произшествия. Там приключва идейният проект, предстои одобрение и ще започне отчуждение на териториите, необходими за изграждането", обясни инж. Лазаров. Агенцията търси финансиране и за завършване на Южната дъга - участъците от кв. Бъкстон до АМ "Люлин" и от "Младост" до АМ "Тракия". Ще се започне с изграждането на пътни възли Герман, Лозен и Горубляне.

Пет общини получават 116 млн. лв. за пречиствателни станции

В общините Приморско, Тутракан, Елхово, Чирпан и Айтос ще се изграждат пречиствателни станции и довеждащи колектори по програма "Околна среда" 2014-2020 г., съобщи екоминистърът Ивелина Василева. Петте общини са получили положително становище от Jaspers и могат да бъдат финансирани от ЕС. Процедурата е с бюджет 116 млн. лева. Пречиствателните станции на Приморско, Тутракан, Елхово, Чирпан и Айтос са част от т. нар. ранни проекти във водния сектор, които ще осъществят плавен преход от старата към новата оперативна програма.

Изработването на проект за автомагистрала "Черно море" ще се финансира по новата програма "Транспорт". Това стана ясно от думите на Галина Василева, директор на дирекция "Координация на програми и проекти" в транспортното министерство. Във ведомството са постъпили 13 формуляра за кандидатстване, като един от тях е за "Черно море", каза тя по време на конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции". Вносител е Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която е пред закриване. Функциите й ще се поемат от Агенция "Пътна инфраструктура".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

46 коментара
  • 1
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    НАЙ-ПОСЛЕ!
    Давайте все така!

  • 2
    pag avatar :-P
    pag

    Е, А ДАНО!

    Айде сега някой да скимти против ЕС пак!

  • 3
    afanko avatar :-P
    afanko

    Вчера си мислех, колко ще е хубаво ако започна да и направя последните 20 км. до несебърският мегаполис. Те и баце се обади, сега можем да я почваме.

  • Jessika

    "Шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров коментира, че пътят Варна - Бургас остава в дъното на списъка с пътни приоритети."

    Ама разбира се, да не би туризмът да ни е приоритетен отрасъл?!?!

  • 5
    gll37355838 avatar :-|
    Дундурук

    Хващам се на бас на каквато и да е сума, че тая магистрала няма дори да бъде начената в близките 10 години. А за завършване в близките 20-25-30 години забравете! После няма да има нужда, щото България ще е закрита демографски и всякак.

  • 6
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси

    Зарязват едната,почват другата,накрая всичко е в батака.

  • 7
    isumu avatar :-?
    isumu

    До коментар [#2] от "pag":

    "А дано..." ама надали! От споменатите в статията 570 млн. евро за пътища до 2020, според Вас колко ще се използват за АМ "Струма" през Кресна? И с това което остава дали някоя от другите магистрали има шанс да бъде започната до 2020?

    Единствен шанс за тези проекти има единствено с държавен инвестиционен заем от международните пазари! Лошото е че обществения ("столичен") интерес не е в полза на "неоправдани" заеми и веднага ще зейнат едни гърла против!

    Едно е сигурно обаче, 3-та линия на метрото ще има..... пътищата - кучета ги яли!!!

  • 8
    isumu avatar :-|
    isumu

    Без напразни надежди в провинцията на илюзиите.

    Тези залъгалки ги дрънкаха и за предните избори.
    Нали все пак трябва да започнат да подготвят почвата за есента, за президент!

  • 9
    smotlixx avatar :-|
    smotlixx

    [quote#5:"Дундурук"]После няма да има нужда, щото България ще е закрита демографски и всякак.[/quote]

    Забрави да посочиш че асфалта не се яде. Но сериозно, такива твърдения, че няма смисъл да се планира нова инфраструктура, защото ВСИЧКИ ШТЕ ОМРЕМ са отвъд полит-тролщината и пораженчеството, това е психопатология.

  • 10
    cinik avatar :-|
    cinik

    Ботевград - Видин къде е в списъка? От винетката-стикер има много тиражи у лево и ще се краде, но след електронната винетка им вдигнете цените с 10% и го почвайте! 10% изпълнение всеки трябва да го попие, ако вижда за какво са ефективно парите и ако няма изцепки при изпълнението.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK