Управляващите приеха данък "такси" на първо четене

Отпада задължението таксиметровите компании да наемат шофьорите

Председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова обеща множество промени между първо и второ четене, които по нейните думи ще успокоят опасенията на опозицията, че законопроектът е лобистки
Председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова обеща множество промени между първо и второ четене, които по нейните думи ще успокоят опасенията на опозицията, че законопроектът е лобистки
Председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова обеща множество промени между първо и второ четене, които по нейните думи ще успокоят опасенията на опозицията, че законопроектът е лобистки    ©  Надежда Чипева
Председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова обеща множество промени между първо и второ четене, които по нейните думи ще успокоят опасенията на опозицията, че законопроектът е лобистки    ©  Надежда Чипева

Корпоративният данък за фирмите за таксиметрови услуги се заменя с еднократен данък между 400 и 1000 лв. за всеки регистриран към нея таксиметров автомобил. Освен това отпада изискването компании да наемат на трудов договор шофьорите, които отново ще имат право да карат за своя сметка, но от името на лицензирания превозвач. Това стана възможно с приемането на първо четене на поправки в Закона за местните данъци и такси и в Закона за автомобилните превози.

Ако предложенията минат и на второ четене, това ще означава, че големите фирми все пак ще плащат някакъв данък върху дейността си. Отпадането на изискването за назначаване на шофьорите означава, че вероятно ще продължи масовата практика сега всеки шофьор да си регистрира фирма, от която после бързо да се отървава. И така плащането на данък върху дохода, здравни и пенсионни осигуровки и ДДС остава негарантирано.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 6

    Георгиус Георгиу да почерпи!
    Ако остане така и на 2-ро четене.

    Нередност?
  • 2
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 7

    Биволъ:
    https://bivol.bg/georgius-oksupertrans.html
    "Мажоритарен собственик на „О’Кей Супертранс“ е кипърската фирма О’KEY SUPERTRANS OVERSEAS LIMITED, която от своя страна е 99,9% собственост на DUC NOMINEES LIMITED. Това става ясно от кипърския търговски регистър.
    Мажоритарен собственик на DUC с 99,9% е известният вече Георгиус Георгиу, който по документи е най-големия чуждестранен инвеститор в България. Така излиза от актуалното състояние на фирмата, което Биволъ провери в кипърския регистър."

    Нередност?
  • 3
    dzr avatar :-|
    dzr
    • + 6

    Преведено на български, лобито на ПИБ, #КОЙ и Ал. Петров си купи депутати и си запази монопола, който е изцяло в сивия сектор.
    Максималният праг от 1000лв на кола е нищо в сравнение с приходите на таксиджиите, които пак няма да плащат осигуровки и ще са пак от кол и въже и няма да има никакъв контрол.

    1000лв годишно на такси = 2,74лв на ден! Повечето таксита се карат от двама души на смени, следователно 1,37лв(!) данък на шофьор на ден. 1,37лв данък предполага приходи преди данъци от 13,70лв на ден (приемаме 10% данък).
    13,70лв на ден означава, че на теория, шофьорите изкарват по 411лв приходи преди данъци на месец, което всъщност е под минималната работна заплата. Реалните им приходи са 2-3 по-високи. За пореден път, такситата получават данъчни преференции на гърба на всички останали.

    Нередност?
  • 4
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 6

    Това ако не е лобистки закон - здраве му кажи!
    Българското трудово законодателство важи за всички - държавни и частни фирми, но не и за таксиметровите!
    Отмяната на облагането им с корпоративен данък и замяната му с еднократен означава две неща:
    - че държавата досега не им е упражнявала контрол и реално те не са плащали данък печалба;
    - че такси компаниите имат сериозно лоби сред управляващите, за което пишат и в по-горните коментари.

    1000-та лв еднократен данък на кола означава, че в режима на ЗКПО това би отговаряло на 10 000 лв печалба годишно или по 833,33 лв на месец или по 28 лв на ден...

    Та за тия пари бакшишите няма да слязат по стълбите.

    Герб затъва в откровен лобизъм към групата на Цеко и Трактора. Защо ли?

    Нередност?
  • 5
    vaskoangelov avatar :-|
    vaskoangelov

    стига с тоя Цеко вече, ясно е че това е новият ни Пеевски, ама хай спрете се.

    Нередност?
  • 6
    krez avatar :-|
    Крез
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#3] от "dzr":


    До коментар [#4] от "D-r D":

    Хора ,защо расъждавате като неграмотни.Сметките ви са правени като ,че ли бакшишите работят 365 дни в годината ,и всички коли работят без да спират 24ч на ден и то плътно по 12ч на смяна.Ми няма такъв варянт.
    Физически е невъзможно.Седмична почивка някои седмица 1ден друга 2 дни ,10-15 дни в годината за почивка,празници няколко пъти годишно по 3-4 дни,има и принудителни престои от ден два при ремонти, ако нещо леко се разболее пак по няколко дни не може да се работи.
    Средно се получават стотина дни неработни за година.
    Бил съм бакшиш близо две години в София та да ви кажа моята сметка
    260/12=22 дни месечно ако бачкаш сериозно плътно 12ч и имаш малко късмет изкарваш 80-90лв смяна лятото е по-слабо ама хайде, средно 80лв да кажем.Тоест 1760лв /месец /приходи не печалба/Хайде сега какви разходи по дейноста имаме.Взимаме идеалният варянт закупена нова собствена кола на лизинг или с кредит.цената със боя ,газов инжекцион,касов апарат,таблет,станция отива средно 20-25 хил лв и повече.Амортизацията и е за 5-6 г или грубо 4200 годишно ,350 на месец.
    Застраховки изравнени на год база около 700лв -60лв месечно
    Два техн прегледа 80лв/год -7лв месец
    При двойна езда около 7-8 000хил км за месец поне 7-8 пъти смана масло ,филтри по около 100лв на смяна 65лв на месец
    При 80-90 000км годишно имаме годишно обслужване,ангренажи ,ролки водни помпи свещи 2 пъти поне, кабели, ремъци ,дюзи ,накладки,спирачни дискове още 700-800лв годишно-65 лв на месец.
    Разрешителни и други такси към общината плюс данък МПС плюс винетка 350лв год
    или около 30лв месец
    Ако си към компания франчайз и диспечер около 100-150 месечно
    слагаме 120 лв/м
    След втората година тоест след около 200 000км почват и ремонти
    които са трудни за пресмятане /най вече по ходова част и горивна система/но от личен опит са около 1000лв/година около 80 на месец
    не дай боже нещо по сериозно.
    Друго което ще ви се види смешно но си е скъпо е хигиената минимум на ден два по 5лв за автомивка и 3-4 пъти в месеца по основно по 10лв
    и веднъж годишно пране на салона около 60-70лв са си 100-120 на месец
    Хайде и прословутото гориво около 10лв/100км при 8000 на месец
    си е 800лв месечно
    Сигурно пропускам нещо но айде разходи за месеца до тук 1700 за месеца.
    Приходи за месеца 2*1760=3520
    Положителен финансов резултат 3520-1700/2=910 лева на месец преди облагане с данъци и осигуровки.Това е една доста точна средна сметка.
    Сигурно има и такива дето докарват 1200лвно има и такива с по 700-800лв преди данъците.И това за София помислете как е в малките градове.И това си е рисково ако се съберат няколко месеца подред колата да се чупи водача да се разболее какво правиме?
    Аз лично си бях направил фонд от 2000лв за такива случеи, и даже веднъж го ползвах.Удари ме един младеж дето бързал и 10дена колата в сервиз,верно застрахователя плати щетите но аз трябваше да имам парите веднага да оправя колата иначе престоя щеше да е 20-25 дни
    ,а през тези дни никой не ти дава заплата.И пак бях на загуба около 800лв -10дни по 80 на ден не съм ги изкарал.
    Айде сега по едно психо изкарвайте взимайте по една кола и станете милионери като бакшиши.



    Нередност?
  • 7
    krez avatar :-|
    Крез
    • - 1
    • + 2

    Ето за това колеги пестят от поддръжка,от Каско,от данъци и осигуровки
    и карат в нарушение на закона без седмична почивка,или надвишават 12часа на ден и тн.

    Нередност?
  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#6] от "Крез":

    Това че не е добре платена професия не значи, че не трябва да се плащат данъци. По тази логика всички хора със заплата под 800 лв. трябва дружно да спрат да плащат осигуровки и здравни. Не става така! Значи всеки нормален човек плаща 25% от дохода си за държавата, само шофьорите ще са гратис! Откъде накъде?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал