Само български фирми участват в търга за отсечка от метрото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Само български фирми участват в търга за отсечка от метрото

Председател на тръжната комисия е Зафир Зарков, общински съветник от групата на ГЕРБ и член на транспортната комисия към Столичната община

Само български фирми участват в търга за отсечка от метрото

Пет са кандидатите да строят метростанция "Хаджи Димитър" за 45 млн. лв.

Десислава Лещарска
16993 прочитания

Председател на тръжната комисия е Зафир Зарков, общински съветник от групата на ГЕРБ и член на транспортната комисия към Столичната община

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Три обединения и две самостоятелни компании - всичките български и всичките с опит в строежа на софийското метро, участват в търга за изграждане на 630 м тунел и една метростанция. Това стана ясно след отварянето на техническите оферти на кандидатите в сградата на "Метрополитен". Поръчката е за станция "Хаджи Димитър", а отсечката е част от третия лъч на метрото и представлява продължението на неговата централна част - от Малък градски театър до бул. "Владимир Вазов" след "Подуене". Прогнозната стойност на обществената поръчка е 45 млн. лв.

Без изненади

Всички участници (виж таблицата) са участвали в изграждането на метрото или вече са се явявали на предни търгове, но в различни конфигурации. Този път сред кандидатите няма нито една чуждестранна компания. Единствено "Свеко енергопроект" (която също е работила по метрото) с шведски акционери се включва като подизпълнител на "Трейс груп холд". "Трейс" пък имат предимството да строят съседната метростанция - тази при Малък градски театър.

Поръчката е сравнително малка по-мащаб в сравнение с предните - едва 630 м двупътен тунел и една метростанция. Тя беше обявена няколко месеца след големия търг за над 400 млн. лева за 7 станции на метрото и близо 7 км нови линии. Причината - тя ще се изгражда по друг способ - нов австрийски тунелен метод. По-голямата част от централния участък на третия лъч на метрото (кв. Горна баня - кв. "Левски") ще се изгражда по щитов метод - с голяма тунелопробивна машина. Само за участъка при метростанция "Орлов мост" ще се използва въпросният австрийски метод, при който се работи на отделни малки участъци.

Другата причина беше неяснотата на "Метрополитен" с какъв бюджет ще разполага за изграждането на метрото през новия програмен период. Засега сумата е малко над 360 млн. евро, с които трябва да се финансират новите линии, новите метровлакове и ново депо.

Поръчката

Настоящата поръчка е за продължението от "Заимов" до бул. "Владимир Вазов". Тя включва изграждането на една метростанция (МС5) и 630 м двупътен тунел, който ще минава под жп линиите на "Подуене". Интересното е, че линията на метрото ще има "служебна връзка" с минаващата отгоре жп мрежа, която ще се използва за вкарване на метровлакчета. Избраният строител трябва да изготви проект и да изпълни строителството в срок, не по-дълъг от три години. Идеята е тази метростанция и тунел да са готови заедно с останалите от първи (централен) етап на третия лъч на метрото през 2019 г. При класирането техническите предложения ще имат малко по-голяма тежест от цената. Ценовите оферти ще се отворят след около месец.

Три обединения и две самостоятелни компании - всичките български и всичките с опит в строежа на софийското метро, участват в търга за изграждане на 630 м тунел и една метростанция. Това стана ясно след отварянето на техническите оферти на кандидатите в сградата на "Метрополитен". Поръчката е за станция "Хаджи Димитър", а отсечката е част от третия лъч на метрото и представлява продължението на неговата централна част - от Малък градски театър до бул. "Владимир Вазов" след "Подуене". Прогнозната стойност на обществената поръчка е 45 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ivanivanovv avatar :-|
    ivanivanovv

    Инфлация - една метростанция вече струва колкото пет построени. 45 милиона.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK