Пътната агенция обяви първия голям търг за ремонт на пътища
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция обяви първия голям търг за ремонт на пътища

Пътят през прохода Петрохан ще се обнови срещу 22 млн. лв.

Пътната агенция обяви първия голям търг за ремонт на пътища

С над 150 млн. лв. от програма "Региони в растеж" ще се рехабилитират 238 км

Десислава Лещарска
16701 прочитания

Пътят през прохода Петрохан ще се обнови срещу 22 млн. лв.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Поръчката е разделена на 15 лота, като Северна България е с предимство и повечето отсечки са в тази част на страната.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви първия голям търг за ремонт на пътища, финансиран с европейски средства. Със 151.9 млн. лева без ДДС от новата оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) ще се рехабилитират 238 км отсечки от втори и трети клас в цялата страна. Само преди седмица шефът на пътната агенция Лазар Лазаров каза, че поръчката ще е за 10 лота, но от обявлението излиза, че участъците са раздробени на още по-малки парчета. Така вместо при 10 парите може да отидат при 15 изпълнителя.

Причината за това най-вероятно е ограниченият ресурс за строителство и ремонт на пътища по линия на еврофондовете и блокираните към момента големи търгове за магистрали. Това се отразява най-вече на онези компании от сектора, свикнали да се издържат от публично финансиране, и някои от тях разчитат именно на "Региони в растеж", за да си подсигурят дейност. Според изискванията на настоящия търг един участник може да кандидатства и за повече от една обособена позиция.

Региони в ремонт

През този програмен период Северна България е с предимство и повечето отсечки, предвидени за ремонт, са в тази част на страната. На юг от Стара планина ще се рехабилитират 39 км от второкласния път Стара Загора - Раднево, който е разделен на два лота - един с дължина 30.24 км (17.5 млн. лв. без ДДС) и един по-къс - 8.67 км. Този участък е в лошо състояние от десетилетия и пътната агенция обеща да е един от първите по новата програма "Региони в растеж". Предвидено е и разширение на пътя Пловдив - Асеновград (10.29 км, 20 млн. лв. без ДДС), което би трябвало да облекчи трафика в посока Чепеларе и Пампорово.

В Централна и Северна България ще се ремонтират отсечки в областите Габрово, Плевен, Враца, Разград, Силистра, Варна и Добрич. Сред по-съществените са участъкът Костинброд - Берковица (42.7 км) през прохода Петрохан, връзката между Плевен и Ловеч (11.8 км), пътят Варна - Добрич - Кардам (29.6 км) и др. Пътят през Петрохан е разделен на два лота - Костинброд – Бучин проход (22.2 км, 11.65 млн. лв. без ДДС) и Бучин проход - Берковица (20.83 км, 10.05 млн. лв. без ДДС). Той ще бъде разширен за сметка на банкетите, ще бъдат укрепени свлачища, ще се подмени отводняването, ще се ремонтират три моста.

Пътят от Враца до пещерата "Леденика" (17.4 м) също ще бъде обновен срещу близо 11.5 млн. лв.

Изискванията

Към участниците няма изисквания за финансово и икономическо състояние. Те трябва да докажат опит с изграждане и рехабилитация на автомагистрали, пътища от републиканската пътна мрежа или на улици с аналогични характеристики с тези на съответната обособена позиция. Те трябва да разполагат с подходящо техническо оборудване и екип от специалисти. Съответствието с изискванията може да се докаже чрез договор с едно или повече трети лица, които разполагат с необходимите ресурси. Цената има 40% тежест при избора на изпълнител, вътрешния баланс на единичните цени - 35%, а техническото предложение - 25%. Оферти се приемат до 19 май.

Заедно с поръчката за ремонт пътната агенция обяви и тази за строителен надзор, която също е разделена на 15 позиции. Общата й индикативна стойност е 4.72 млн. лв.

Поръчката е разделена на 15 лота, като Северна България е с предимство и повечето отсечки са в тази част на страната.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви първия голям търг за ремонт на пътища, финансиран с европейски средства. Със 151.9 млн. лева без ДДС от новата оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) ще се рехабилитират 238 км отсечки от втори и трети клас в цялата страна. Само преди седмица шефът на пътната агенция Лазар Лазаров каза, че поръчката ще е за 10 лота, но от обявлението излиза, че участъците са раздробени на още по-малки парчета. Така вместо при 10 парите може да отидат при 15 изпълнителя.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    vmihaylov avatar :-|
    Venelin Mihaylov

    е ~240млн за ~150км са ~1.6млн за километър. Не разбирам от стройтелство на пътища много, но ми се струва височка цената за ремонт на двулентов път. Ако може някой техн. експерт да си каже мнението за цената?
    Данък #КОЙ?

  • 2
    vmihaylov avatar :-|
    Venelin Mihaylov

    ех, невнимание -> 150млн за 240км :(

  • 3
    kanasubigi avatar :-|
    Канасубиги

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1369307/Japan-tsunami-earthquake-Road-repaired-SIX-days-destroyed.html

    Аз само да покажа как МОЖЕ да се работи по пътищата...

  • 4
    orchis avatar :-|
    orchis

    До коментар [#2] от " Venelin Mihaylov ": 150млн за 240км прави по 625К на км. Преди няколко дни един шеф на пътната агенция обясняваше, че излизало по 300- 400 К на км.

  • Чичи (Ice Man's fan)

    Много разумно разпределение. Обаче!
    Факторът време е отново от основно значение!
    Защо не се приключиха до сега търговете, след като тези отсечки са плачещи за ремонт от поне 5 години???
    Сумата не е непосилна и може да се осигури дори и през бюджета събиран от винетките за година!
    На 19 Май ще приключат евентуално, та докато се мотат, докато се натуткат, пак през Юли и Август ще ремонтират и ще правят тапи, вместо да се ползват в пълен капацитет пътищата, след ремонт по време на целият летен и есенен сезон!

  • 6
    porsela avatar :-|
    porsela

    Само за сравнение: 1 км. първокласен път в Германия излиза 1-2 млн. евро, 1 км. аутобан 10-20 млн. евро.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK