Транспортът в София вероятно все пак ще поскъпне
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Транспортът в София вероятно все пак ще поскъпне

Транспортът в София вероятно все пак ще поскъпне

ГЕРБ прокара идеята с процедурна хватка в столичната транспортна комисия

Мария Манолова
12097 прочитания

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Въпреки обещанието за по-детайлна и експертна дискусия общинските съветници от ГЕРБ с процедурна хватка все пак задвижиха поскъпването на билетите на градския транспорт в следващите месеци. Предложението на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) билетът за еднократно ползване да поскъпне от 1 на 1.60 лв. бе подкрепено от общинската комисия по транспорт в понеделник.

Съветниците трябваше да гласуват първо икономическата рамка на ЦГМ, която фиксира общите разходи за градски транспорт в столицата през 2016 г. на 214 млн. лв и предвижда увеличението на цената на билета. Реформаторският блок, коалиция "Сердика" и "Група 5" обаче критикуваха изчисленията на общинското дружество и поискаха допълнителна информация. "Трябва да си изясним каква е целта - механично да прехвърлим хората, които си купуват билети към използването на карти, или да увеличим пътуващите с градски транспорт. Според мен трябва да е второто, но това не е отразено в икономическата рамка", коментира Тодор Цанев от АБВ (коалиция "Сердика"). Според Прошко Прошков от РБ пък по-важният въпрос е пълната реорганизация на надземния градски транспорт, която трябва да бъде направена във връзка с метрото, и икономическата рамка на ЦГМ трябва да е следствие от това.

Привидно групата на ГЕРБ и вносителят на предложението Екатерина Йорданова се съгласиха, че е нужна повече информация за финансовото управление на ЦГМ.

Минути по-късно обаче шестимата съветници от ГЕРБ подкрепиха промени в Наредбата за пътуване с обществения транспорт, която предвижда цената на билета да стане 1.60 лв, картите за 10 пътувания - от 8 лв. на 12 лв., а глобите - от 20 лв. на 40 лв.

Така логиката на ценообразуване бе изцяло променена - вместо цените на билета да се определят по специални правила, на практика те бяха напаснати към годишната финансова рамка на градския транспорт.

Предстои промененият документ да бъде гледан и от други комисии в общината, а след това и на заседание на общинския съвет. "Моето предложение е да приемем наредбата с евентуални промени във финансова комисия, за да бъдат спазени съответните срокове, да я приемем на общинския съвет и да изпълним нашите ангажименти към правилника", бе обяснението на вносителя Екатерина Йорданова.

Въпреки обещанието за по-детайлна и експертна дискусия общинските съветници от ГЕРБ с процедурна хватка все пак задвижиха поскъпването на билетите на градския транспорт в следващите месеци. Предложението на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) билетът за еднократно ползване да поскъпне от 1 на 1.60 лв. бе подкрепено от общинската комисия по транспорт в понеделник.

Съветниците трябваше да гласуват първо икономическата рамка на ЦГМ, която фиксира общите разходи за градски транспорт в столицата през 2016 г. на 214 млн. лв и предвижда увеличението на цената на билета. Реформаторският блок, коалиция "Сердика" и "Група 5" обаче критикуваха изчисленията на общинското дружество и поискаха допълнителна информация. "Трябва да си изясним каква е целта - механично да прехвърлим хората, които си купуват билети към използването на карти, или да увеличим пътуващите с градски транспорт. Според мен трябва да е второто, но това не е отразено в икономическата рамка", коментира Тодор Цанев от АБВ (коалиция "Сердика"). Според Прошко Прошков от РБ пък по-важният въпрос е пълната реорганизация на надземния градски транспорт, която трябва да бъде направена във връзка с метрото, и икономическата рамка на ЦГМ трябва да е следствие от това.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    gope avatar :-|
    Gopeто

    Промяната на наземния градски транспорт, за която говори Прошко Прошков в никакъв случай не трябва да махат линии, които вървят по маршрута на метрото.
    Никакво закриване на линии.

  • 2
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    некадърност гарантирана от герб с видими резултати, защото България няма време за губене

  • 3
    l_i_k_a_t_a avatar :-|
    l_i_k_a_t_a

    До коментар [#1] от "Gopeто":

    Много си прав в случай на терористична атака хората трябва да се придвижат с нещо.Пък и няма да има голям наплив на хора на едно място

  • 4
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Едни гласуват за герб, всички им кусат попарата. Герб нямат мнозинсгво в СОС. Какво гласуват останалите?

  • 5
    gouliashki avatar :-|
    gouliashki

    Докога ще печелят от прекачвания?

  • 6
    alray avatar :-|
    alray

    Айде да видим как ще намалят сега задръстванията?? По-изгодно ми идва да ходя на работа с колата (сменям две превозни средства, има хора и с по три), особено ако съм на газ (или пътуват хора Перник-София по 4-ма).. нещо няма да им излезе сметката. А искам и да видя как вземат 40 лв от някой мургав гратисчия..Тогава и аз ще им дам!

  • 7
    pavla avatar :-@
    ПАВЛА

    Алоуу, общинарите, накарайте мангустите да си плащат возенето в градския транспорт и няма и да си помислите за вдигане на цени!

  • 8
    gope avatar :-|
    Gopeто

    До коментар [#3] от "l_i_k_a_t_a":
    Това е като страничен ефект (пази боже да се провери). Моето голямо притеснение е, че дори уж мислещи и четящи хора си мислят че метрото може да замести целия градски транспорт. Вредно е също така градския транспорт да стане метроцентричен, т.е. цялата транспортна схема да има за цел ползването на метро да е неизбежно. Да прочетат малко по въпроса. Метрото е ни повече, ни по-малко една част от Градския транспорт, който спомага все по-малко хора да се движат в града с колите си, без да се налагат прекалено силни рестрикции.

  • 9
    lolll avatar :-|
    Galina Slavova

    Тези луди ли са?! От къде на къде такова увеличение?! Като съвестен платец на билети за градски транспорт не смятам, че е коректно да бъда изнудвана. Няма да плащам сметката на тези, които никога няма да започнат да плащат!!! Стига сте крали, ами започнете да работите рационално и оптимално!!!

  • 10
    aman avatar :-|
    aman

    Така се взимат решенията (в обществен интерес) в София. Чудно ми още колко време ще търпим и ще разчитаме само на отделни граждани и НПО-та да защитават обществения интерес?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK