Сметка: 1.60 лв. на цяло
Защо поскъпването на билета с 60% няма да закърпи икономиката на градския транспорт в столицата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
Поскъпването на билетите доминира в общинските новини повече от седмица, но е димка на фона на по-важните процеси, които се случват около Центъра за градска мобилност. Увеличението вероятно ще се смали до 1.20лв или 1.40лв. за билет, а и до около година системата за тарифиране трябва да се смени изцяло с нови електронни билети. Междувременно обаче в общината гледат други важни решения, които не получават същото внимание. БСП, ГЕРБ и СДС готвят нова концесия за автобусни линии, която ще струва 140 млн. лв. за осем години. Това е тест за двата лагера на общинските съветници - на младите, които искат промяна в градския транспорт и на управляващите, които не искат резки промени на статуквото.Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
Скоро пътувах в автобус 69 в посока Бистрица. Поисках да купя два билета от шофьора - оказа се, че нямал билети. Попитах какво да правя, но той си мълчеше и се возихме гратис. Още няколко човека искаха да си купят билет, но безуспешно. След разговор с пътник разбрах, че редовно нямало билети, но нямало проблем, защото и никой не проверявал... Комунизъм. Сигнализирах на ЦГМ - в крайна сметка дори да увеличат цената на билета до 100 лв., ако няма как да го купиш, пак няма да съберат достатъчно.
Не знам колко е обоснована цената, но доводите за това, че нямало 1,60 на цяло, за да се плаща билет са смешни, защото предразполагат към идеята за цена от 2 лева. Така, де - за да има "на цяло".
[quote#2:"kratun.ko"] 1,60 на цяло[/quote]
Двама мутри правили фалшиви пари, ама излезли по 15 лв на цяло. Решили да ги пробват реално и като обмислили вариантите се спрели на следното: единият ще поиска да си купи кибрит с тази банкнота, а другият ще го чака в резерв. Речено-стрено. Отива първият до един павилион, а другият го чака наблизо с кола на полуамбриаж. По едно време първият до павилиона се хваща за главата и паникьосан се мята в колата. Другият го пита:
- Кво станА, бе брато?
- Мани, мани! Искам аз един кибрит и подавам 15-те лева. Оная ми подава кибрита и ми връща ресто две по седем и 95 стотинки на цяло!!! :-D
Синята зона да стане 3лв, зелената 2лв. Само в събота и неделя да е 2/1лв. Няма къде да се спира, явно сега е евтино.
Тия са слънчасали нещо и май въобще не използват ГратИс транспорта.
Я да ми обяснят с какъв транспорт човек може да отиде нормално на работа ако е първа смяна от 06:00 часа ?
А ако се прибира от втора смяна до 22:00 ч. последния автобус е в 22:40 ч. !
Лично от поне две - три години пътувам с първият автобус 05:35 ч. и не само аз за да отида на работа в 07:00 ч. при разстояние 12 км. автобуса е винаги пълен, маршрута е от северните села вътре в Околовръстното до НДК. Сменят се автобус - трамвай - метро.
Увеличите ли и картите ще загубите много а в центъра ще цъфнат още таралясници с които ще се придвижват хората и понеже ще ги глобявате а и няма паркоместа на следващите местни избори ще бъдете изметени.
Велизарчо Стоилов къде е? Където е Христоско Вретенаров? Затова ще се возя гратис, колкото и когато мога.
винаги съм си мислила, че ценообразуването е формиране на цена на база калкулация на разходите, и залагане на печалба за дружеството....... в момента вече си говорим за психологическа граница на цени... за определяне на поносима цена... всички тези неща дразнят хората... защото за всеки е ясно, че цената от 1 лев, е достатъчна за повечето маршрути в София.... а гратисчиите са си проблем на СКГТ, не на редовните платци...... стимулирането на използване на карти, трябва да стане с конкретна политика на компанията и гъвкави продукти... а не с вдигане на билетчето за еднократно пътуване /за което дори не издават фискален бон, щот са го кръстили карта/
Билетчето ли ви е проблема? Оплачетесе на Левски и Ботев, те ще ви разберат.
До коментар [#7] от "mila1235":
Ми то Данчето си го каза в прав текст /цитирам/:
"Повишаването на цената на билета е политическо решение."
Сиреч, няма никакви икономически основания!
До коментар [#9] от "ТНТ":
Напълно съм съгласен с Вас. ГЕРБ (а и не само те, за да не ме обвинявате че съм фен на червени зелени, жълти или кафяви) явно нямат капацитета да ръководят икономическите процеси, а решават чисто политически, според конюктурата и "на око". Така е с цената на тока, а най-ярък пример бяха доводите на Лилето за повишаване на цената на винетката: "Ами цената не е променяна от 5 години" и "необходими са ни още 200 милиона годишно" .... и какво от това? И на мен са ми необходими едни 200 милиона.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.