Стоте милиона за пътни ремонти от бюджета ще се дадат без търг
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Стоте милиона за пътни ремонти от бюджета ще се дадат без търг

Стоте милиона за пътни ремонти от бюджета ще се дадат без търг

Парите отиват при вече избраните фирми за текущо и зимно поддържане

Десислава Лещарска
18450 прочитания

© АПИ


Стоте милиона лева от бюджета за пътни ремонти, отпуснати от правителството в сряда, ще се предоставят без търг на фирмите за зимно и текущо поддържане. Това стана ясно от брифинг на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Става въпрос за превантивен ремонт - изкърпване и преасфалтиране, а не за сложни строителни дейности, обясни пред "Капитал" инж. Лазаров. Затова работата може да се възложи на вече избраните фирми по поддържане. Постановлението за парите е за тази година, тръгнем ли да правим търгове, отиваме в следващата, каза още шефът на пътната агенция.

Фирмите за поддръжка са избирани в периода 2014-2015 и имат 4-годишни договори с държавата. Освен стоте милиона за предстоящи ремонти те са взели и 55 млн. лева за зимно почистване, стана ясно от отчета на министър Павлова и инж. Лазаров. Въпреки рекордно топлата зима сумата е само с 5 млн. по-малка от изхарчената за предходния сезон. "Дори да е 45 градуса през зимата, фирмите трябва да са в готовност, да разполагат с техника и консумативи. Ако не ги използват, единичните цени се умножават по коефициент 0.3", каза инж. Лазаров.

Deja vu

Миналата година по същия начин бяха отпуснати 100 млн. лева за рехабилитацията на отсечки от "Тракия" и "Хемус". Тогава обяснението на инж. Лазаров беше, че за текущо поддържане така или иначе се провеждат търгове по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП). Магистралите "Хемус" и "Тракия" в по-голямата си част се поддържат от държавното "Автомагистрали" с принципал регионалното министерство. Сложните ремонти обаче се изпълняваха от други строителни фирми чрез договори за наем и доставка, които се водят търговски взаимоотношения. Инж. Лазаров обясни по време на брифинга, че няма нищо тайно и че миналогодишните ремонти са излезли по 1.1 млн. лева на километър.

Тази година ремонтите на двете магистрали ще струват 32 млн. лева, които са отпуснати целево от правителството. Остатъкът от 68 млн. лв. е сумата, която ще дойде като допълнителен приход от увеличената цена на винетките. Пътната агенция ще я инвестира предсрочно.

Къде ще са тапите

Новите магистрални ремонти ще обхванат дясното платно на видаукта "Елешница" на магистрала "Хемус" - при км 15 (11.57 млн. лв.), както и тунелите "Витиня" и "Ечемишка" (16.4 млн. лв.). Ще се ремонтират десните тръби на двата тунела, а движението ще се осъществява в две посоки в левите тръби. Участъците по "Тракия", предвидени за ремонт, са от км 53 до км 61, както и мостово съоръжение над р. Стряма на км 136. Поетапно ще се ремонтират и двете платна. Прогнозната стойност е 3.46 млн. лв. "Знаете, че ремонтите по "Тракия" и "Хемус" миналата година продължиха почти до зимата. Сега ще е същото и искам да благодаря на пътуващите за търпението, което ще проявят", каза министър Павлова. Работата ще започне след 10 май, за да не се затруднява движението по време на предстоящите майски празници.

Остатъкът от сумата 100 млн. лв. ще се използват за пътни ремонти в Северозападна и Северна България. Пет милиона са предвидени за частичен ремонт на Аспаруховия мост във Варна. Фирмата изпълнител е "Автомагистрали - Черно море". Други 12 млн. лв. са предвидени за обхода на Димово (Видинско) и за пътя Монтана - Тополовец. Областта се поддържа от Сдружение "ПМВ 2014" с водещ партньор "ПСТ груп". Обединението е избрано за пътно поддържане на областите Видин, Монтана и Плевен, във всяка една от които е предвиден ремонт. Сред отсечките, предвидени за рехабилитация, са още Враца - Криводол (4 млн. лв.), Микре - Соколово, Ловешко (6.2 млн. лв.), Бяла - Копривлец, Русенско (6 млн. лв.) и др.

Стоте милиона лева от бюджета за пътни ремонти, отпуснати от правителството в сряда, ще се предоставят без търг на фирмите за зимно и текущо поддържане. Това стана ясно от брифинг на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Става въпрос за превантивен ремонт - изкърпване и преасфалтиране, а не за сложни строителни дейности, обясни пред "Капитал" инж. Лазаров. Затова работата може да се възложи на вече избраните фирми по поддържане. Постановлението за парите е за тази година, тръгнем ли да правим търгове, отиваме в следващата, каза още шефът на пътната агенция.

Фирмите за поддръжка са избирани в периода 2014-2015 и имат 4-годишни договори с държавата. Освен стоте милиона за предстоящи ремонти те са взели и 55 млн. лева за зимно почистване, стана ясно от отчета на министър Павлова и инж. Лазаров. Въпреки рекордно топлата зима сумата е само с 5 млн. по-малка от изхарчената за предходния сезон. "Дори да е 45 градуса през зимата, фирмите трябва да са в готовност, да разполагат с техника и консумативи. Ако не ги използват, единичните цени се умножават по коефициент 0.3", каза инж. Лазаров.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle

    Видима корупция. Ще ти дам да правиш асфалт, понеже досега си чистил сняг/ не си чистил, защото почти нямаше, но си бил в готовност/. Сумите разпределяни на едно заседание на МС вече са повече от сумите на отделни министерства за цяла година. Така е и с оградата по границата. Как давате без изискване за подходяща механизация, без изискване за брой налични работници, защо няма условие за задължение да не се наема подизпълнител, защо липсва конкуренция в сроковете за изпълнение..... Трейс и Пст преотдават поръчките на фирми с камиони и багери отпреди 30 години, които нямат пари дори за предпазна маркировка по време на ремонта.

  • xymax

    Евала корумпяги! Бонуси си раздавате, а?

  • 3
    bgkacho avatar :-?
    bgkacho

    Интересно ми е да видя услугите в самото финансово предложение. Не са ли сложили цена на километър почистен път, на м3 или кг. използвани материали за почистване и т.н. ?

  • 4
    drilldo avatar :-P
    Георги Георгиев

    "Областта се поддържа от Сдружение "ПМВ 2014" с водещ партньор "ПСТ груп". Обединението е избрано за пътно поддържане на областите Видин, Монтана и Плевен, във всяка една от които е предвиден ремонт."

  • 5
    schiller avatar :-|
    СДС

    Ремонтният бизнес, най-сигурният бизнес.
    Ако си близък на властта.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK