Строители в безпътица
Заради замръзналите инфраструктурни поръчки 2016 г. се очертава като най-тежката за сектора от седем години насам


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Темата накратко
*Тази година ще е рекордно слаба за строителния сектор заради спирането на големи поръчки от премиера и бавещите се нови европрограми* Липсата на работа вече принуди големи компании да съкратят 30 - 40% от служителите си.* Милиардите за инфраструктура няма да са в същия обем, затова предстои оцеляване на едни и отпадане от пазара на други.* Кризата може да оздрави сектора, като разбие картела, който дори управляващите признават.Златният дъжд от държавни поръчки в строителството рязко спря тази година. Милиардите за магистрали, пречиствателни станции, жп линии и др. - поне 11 млрд. лева за 2015 г. и близо 30 млрд. за периода 2011 - 2014 г., се разпределяха основно между български компании, тъй като чуждите постепенно бяха изтласкани от пазара от признатия дори от управляващите строителен картел. Заради комбинация от два фактора - спиране на големи поръчки от премиера след огледалото в Лондон и заради мудност в администрацията тази година ще е рекордно слаба. Няма ги европейските фондове и бюджетния проект "Хемус". Така строителните компании вече са в позиция на съкращаване на хора, а някои дори подлагат на съмнение оцеляването си.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Къде работят добре българските компании в Близкия изток? Защо ГБС провалиха договорените си проекти в Иракски Кюрдистан и никога не започнаха дейност чрез създадената си компания в Залива? Иван Бойков говори абсолютни глупости, докато за Пешов ще е интересно да разкаже какво подаръци прави на министър Павлова и нейния кабинет. Българският строителен бизнес е еманация на т.нар. опит за държавен капитализъм, захранен с пари от бюджета и неспособен да прекрачи границите на корупционната териротия, която сам отглежда в България. Нека бъде ясно как Павлова пътува насам натам с големите собственици и как прекарват времето си в сплотена дружеска атмосфера.
Държава която не строи е осъдена на застой и гниене. Ако Боко не подаде скоро оставка може да се стигне до катаклизъм.
Някак не ми жал за строителната мафия, която оглозга България, октоподизира политиката и остави некачествени строителства навсякъде. Като са много кадърни, нека се конкурират в отворения европейски пазар. А на работниците така или иначе на доста места не плащаха навреме мизерните заплати, та може би е по-добре да потърсят друг път в живота.
Хайде, хайде, стига смешен плач... В последните 10-15 години куцо и сакато се писа "строител", резултатите са налице... Около 2010г. обаче спряха крановете откъм Подмосковието, тия дни ще пресъхнат и брюкселските потоци. Работата в сектора ще се нормализира, нищо повече. Населението ще си почине от постоянни разкопки, калища, прахоляци, денонощни шумове от къртачи и булдозери.
По-добрите, истинските строители ще продължат някак си, те знаят 2 и 200, виж, за назначените "строителни предприемачи" трябва да се мисли.. :-)))
[quote#0:"автора"]пък беше принудена да се оттегли от Сърбия, след като не успя да завърши в срок новия път между сръбския Димитровград и българската граница. [/quote]
То да не е в България. Дават неразумни срокове, не успяват да се включат, строят некачествено и си мислят, че ще е завинаги. Няма такава история. Сърбите изгониха и пишман приватизаторите ни, така както сега гонят строителите ни. Едва ли друг строител от България ще може да вземе нещо в Сърбия.
Преди няколко дена с адски шум падна един кран върху една бензиностанция, в оживен район в София.
И туй то, повече никакъв шум, кой прав, кой крив, кой виновен.
Български строители.
Ама тези от ГБС какво се оплакват?! Нали подписаха договор да строят Струма от Кресна до Сандански. Достатъчно им е.
Този опит за анализ дали не е видимо диктуван от Строителната камара. Въпросните класации са други и трябва да са други - на фирмите, получили най-много от обществени средства. Ето тук може да ги видите: elni_firmi_s_obshtestveni_sredstva
http://clubz.bg/28470-top_20___naj_golemite_stroit
Там класацията е друга и тя много добре се знае.
Още 2-3 такива кризи и може да имаме 2-3 качествени строителни компании. Как не ги е срам да плачат за държавното финансиране при всичките бонуси, които получиха!
До коментар [#3] от "Дундурук":
делиш на корумпирани собственици и прости работници, в средата забравяш инженерите, които нямат никаква вина за калпавата ситуация, а просто искат да си вършат работата.Доста ограничено изказване.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.