Строители в безпътица

Заради замръзналите инфраструктурни поръчки 2016 г. се очертава като най-тежката за сектора от седем години насам

Последните години държавните поръчки осигуряват около 80% от строителния бизнес
Последните години държавните поръчки осигуряват около 80% от строителния бизнес    ©  Капитал
Последните години държавните поръчки осигуряват около 80% от строителния бизнес
Последните години държавните поръчки осигуряват около 80% от строителния бизнес    ©  Капитал

Темата накратко

*Тази година ще е рекордно слаба за строителния сектор заради спирането на големи поръчки от премиера и бавещите се нови европрограми* Липсата на работа вече принуди големи компании да съкратят 30 - 40% от служителите си.* Милиардите за инфраструктура няма да са в същия обем, затова предстои оцеляване на едни и отпадане от пазара на други.* Кризата може да оздрави сектора, като разбие картела, който дори управляващите признават.

Златният дъжд от държавни поръчки в строителството рязко спря тази година. Милиардите за магистрали, пречиствателни станции, жп линии и др. - поне 11 млрд. лева за 2015 г. и близо 30 млрд. за периода 2011 - 2014 г., се разпределяха основно между български компании, тъй като чуждите постепенно бяха изтласкани от пазара от признатия дори от управляващите строителен картел. Заради комбинация от два фактора - спиране на големи поръчки от премиера след огледалото в Лондон и заради мудност в администрацията тази година ще е рекордно слаба. Няма ги европейските фондове и бюджетния проект "Хемус". Така строителните компании вече са в позиция на съкращаване на хора, а някои дори подлагат на съмнение оцеляването си.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се