Как 5 млн. лв = 140 млн. лв, според столичните общинари

Общински съветници от БСП, ГЕРБ и СДС предлагат общината да сключи сделка за 141 млн.лв., защото я грози неустойка от 15 млн.лв. Сумата обаче е тройно по-малка, показва определение на Административния съд

Именно с опасността да бъдат платени 15 млн. лв. общинските съветници Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (СДС) мотивираха предложението си за сключване на договор с МТК Груп на стойност 141 млн. лв. за осем години.
Именно с опасността да бъдат платени 15 млн. лв. общинските съветници Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (СДС) мотивираха предложението си за сключване на договор с МТК Груп на стойност 141 млн. лв. за осем години.    ©  Георги Кожухаров
Именно с опасността да бъдат платени 15 млн. лв. общинските съветници Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (СДС) мотивираха предложението си за сключване на договор с МТК Груп на стойност 141 млн. лв. за осем години.
Именно с опасността да бъдат платени 15 млн. лв. общинските съветници Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (СДС) мотивираха предложението си за сключване на договор с МТК Груп на стойност 141 млн. лв. за осем години.    ©  Георги Кожухаров
Кои са "МТК Груп"

В момента собственик на "МТК груп" е регистрираното на Сейшелите дружество "Панпар". Като едноличен негов собственик е посочена Анабел Жан-Луис, която в България се представлява от управителя Велизар Тодоров Илиев. Преди това до март 2012 г. съдружници в транспортната компания са Йордан Кирилов Илиев и Росен Тодоров Илиев. Йордан Илиев е бил управител на фирмите по чистотата "Волф" и ДИТЦ, когато те бяха собственост на Румен Гайтански-Вълка. Илиев е братовчед на бившите босове на ВИС-2 Васил и Георги Илиеви.

Идеята на Столична община да даде на концесия няколко автобусни линии в северната част на града стана още по-причудлива. Частната фирма "МТК Груп" съди местното управление, защото след спечелен конкурс от 2008г. не е встъпила в изпълнение на договора, с който трябва да обслужва линиите. Именно заплахата от неустойки беше официалната причина преди две седмици общински съветници от БСП, ГЕРБ и СДС да предложат Столична община все пак да подпише договор с "МТК Груп", която да оперира автобусните линии за следващите осем години срещу над 140 млн.лв.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се