Ремонтът на Централна гара се оскъпи с 4.3 млн. лева
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ремонтът на Централна гара се оскъпи с 4.3 млн. лева

Ремонтът беше изпълнен от обединение на ГБС и "Водстрой 98"

Ремонтът на Централна гара се оскъпи с 4.3 млн. лева

Обновената сграда, която струва над 70 млн.лв., ще бъде открита с официална церемония утре

Десислава Лещарска
18166 прочитания

Ремонтът беше изпълнен от обединение на ГБС и "Водстрой 98"

© Мария Съботинова


Ремонтът на софийската Централна гара ще се оскъпи с 4.3 млн. лв., става ясно от обявление в регистъра на обществените поръчки. Допълнителните дейности по подмяна на контактната мрежа ще бъдат възложени на обединението, което изпълни рехабилитацията - "ГБС - Централна гара" с партньори "Главболгарстрой" и "Водстрой 98". Договорът с тях беше сключен през 2013 г. за 67 млн. лв. с ДДС, а обновлението трябваше да приключи до края на 2015 г. В последствие срокът беше удължен до 22 март, а от съобщение на транспортното министерство става ясно, че официалното откриване на Централна гара е насрочено за утре - 26 април.

Скъпо забавяне

Фотограф: Анелия Николова

Ремонтът е финансиран по Оперативна програма "Транспорт", а оскъпяването ще е за сметка на бюджета на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), обясни генералният директор на държавното дружество Милчо Ламбрев. "Става въпрос за сложен ремонт на контактната мрежа - подмяна на въздушните стрелки и проводниците. Той е изпълнен частично, нямаше как да подменим всички, защото това щеше да затрудни влаковото движение, да нарушим разписанието на превозвачите и да плащаме неустойки. На строителите им се налагаше да работят в по-малки времеви прозорци, отколкото им беше необходимо и затова подмяната ще продължи. Плащаме, защото се налага да задържим машините и работниците", каза още Ламбрев.

При подготовката на заданието за ремонта не е било взето предвид увеличението на влаковия трафик, заради което се е стигна до забавяне и оскъпяване на ремонта с над 4 млн. лв, става ясно от информацията за новия договор. "Спрямо данните за 2013 г., среднодневният брой влакове за 2014 г. се е увеличил с 19 бр., а за 2015 г. с 13 бр.", пише в документацията. Това е наложило отваряне на допълнителни прозорци, в които не се извършва ремонт на контактната мрежа. Поръчката е от 2013, но заданието е правено три години преди това, посочи инж. Ламбрев.

Един исторически ремонт

Утре ще бъде представена завършената реконструкция на основната сграда на Централна гара и пероните - първата от около 40 години насам. Основната цел беше да се подобри енергийната ефективност, включително с монтаж на слънчеви панели на покрива и пероните, както и да се изпълнят европейските изисквания за достъп на инвалиди и хора със зрителни увреждания.

След края на ремонта на дневен ред излиза въпроса за отдаването под наем на търговските площи на гарата, които са внушителните 11 хил. кв.м. Към момента са обявени търгове за две малки помещения за продажба на пакетирани храни на ниво -1, при билетните каси. Те са за 12.2 м2 и 15.6 м2, с начална тръжни цени - 151 лв./месец и 193 лв./месец съответно. "Ще имаме много търгове, за много и големи помещения, ресторанти, заведения, но това няма да се случи в близките два-три месеца", коментираха от НКЖИ. Причината е, че процедурата по отдаване е тромава и трябва да мине на одобрение от НКЖИ и транспортното министерство.

Ремонтът на софийската Централна гара ще се оскъпи с 4.3 млн. лв., става ясно от обявление в регистъра на обществените поръчки. Допълнителните дейности по подмяна на контактната мрежа ще бъдат възложени на обединението, което изпълни рехабилитацията - "ГБС - Централна гара" с партньори "Главболгарстрой" и "Водстрой 98". Договорът с тях беше сключен през 2013 г. за 67 млн. лв. с ДДС, а обновлението трябваше да приключи до края на 2015 г. В последствие срокът беше удължен до 22 март, а от съобщение на транспортното министерство става ясно, че официалното откриване на Централна гара е насрочено за утре - 26 април.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    yori756 avatar :-P
    16bit

    Е, какво са едни 43 милиона....

  • 2
    lth1418320857385141 avatar :-|
    Swarovski

    С интерес ще чакам да видя какво е станало от този ремонт. Силно се надявам след следващата зима, да не започнат всякакви власт- имащи, да чупят пръсти пред камерите, как си имало гаранция за обекта.
    А тази част от текста -
    "...Той е изпълнен частично, нямаше как да подменим всички, защото това щеше да затрудни влаковото движение, да нарушим разписанието на превозвачите и да плащаме неустойки."
    е силно притеснителна, от къде на къде ще се се прави частична подмяна!? Ще се пренасочат влакове към Захарна фабрика, Подуяне и къде ли още не, вместо да се претупват за пореден път нещата!

  • 3
    cnc31491342 avatar :-|
    Софи

    Щом "Водстрой 98" е строила, работа със скъпото забавяне е ясна! Поредни народни пари в търбуха на Шиши!

  • 4
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Спокойно, ще я опикаят пак. Винаги е била опикана, такъв ни е матрЯла.

  • 5
    eva08478745 avatar :-|
    specter

    Как пък един път за разнообразие не пропуснаха тая проклета фирма "Водстрой 98"... Ясна е работата- след няколко месеца сигурно отново ще има почти основен ремонт "изненадващо".

  • 6
    rafaello avatar :-|
    rafaello

    Капитал , разровете делата и поръчките на Милчо Ламбрев по -сериозно и дълбоко. В НКЖИ е огромна далавера и отчисления нагоре в огромни размери.
    Задават се новите търгове за любимите на ген.директор Ламбрев рамкови споразумения на принципа- аз на вас вие на мене. Разбира се фирмита на оттеглилия се ДП са на линия и в готовност. Заедно със скритото зад Московски ТСВ / бившите военни /. От държавата в държавата и за сметка на материала

  • 7
    merudia avatar :-@
    Мерудия

    А защо не се планира в тази сума да влезе и събарянето на ансамбъла от нелепите ,грозни жълто-сини будки пред гаровия площад ?Те стоят празни в пълен контраст с елегантната сграда на гарата, в стил общински пазар - бих искала да скъсам дипломата на архитекта им!

  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    6% непредвидени в капиталните разходи си е напълно в реда на нещата за период от тре години.... Браво че се захванаха с ремонта, щото беше сдала багажа Централната гара на столицата.... :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK