С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 25 апр 2016, 15:14, 17923 прочитания

Ремонтът на Централна гара се оскъпи с 4.3 млн. лева

Обновената сграда, която струва над 70 млн.лв., ще бъде открита с официална церемония утре

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ремонтът на софийската Централна гара ще се оскъпи с 4.3 млн. лв., става ясно от обявление в регистъра на обществените поръчки. Допълнителните дейности по подмяна на контактната мрежа ще бъдат възложени на обединението, което изпълни рехабилитацията - "ГБС - Централна гара" с партньори "Главболгарстрой" и "Водстрой 98". Договорът с тях беше сключен през 2013 г. за 67 млн. лв. с ДДС, а обновлението трябваше да приключи до края на 2015 г. В последствие срокът беше удължен до 22 март, а от съобщение на транспортното министерство става ясно, че официалното откриване на Централна гара е насрочено за утре - 26 април.

Скъпо забавяне



Фотограф: Анелия Николова
Ремонтът е финансиран по Оперативна програма "Транспорт", а оскъпяването ще е за сметка на бюджета на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), обясни генералният директор на държавното дружество Милчо Ламбрев. "Става въпрос за сложен ремонт на контактната мрежа - подмяна на въздушните стрелки и проводниците. Той е изпълнен частично, нямаше как да подменим всички, защото това щеше да затрудни влаковото движение, да нарушим разписанието на превозвачите и да плащаме неустойки. На строителите им се налагаше да работят в по-малки времеви прозорци, отколкото им беше необходимо и затова подмяната ще продължи. Плащаме, защото се налага да задържим машините и работниците", каза още Ламбрев.

При подготовката на заданието за ремонта не е било взето предвид увеличението на влаковия трафик, заради което се е стигна до забавяне и оскъпяване на ремонта с над 4 млн. лв, става ясно от информацията за новия договор. "Спрямо данните за 2013 г., среднодневният брой влакове за 2014 г. се е увеличил с 19 бр., а за 2015 г. с 13 бр.", пише в документацията. Това е наложило отваряне на допълнителни прозорци, в които не се извършва ремонт на контактната мрежа. Поръчката е от 2013, но заданието е правено три години преди това, посочи инж. Ламбрев.

Един исторически ремонт



Утре ще бъде представена завършената реконструкция на основната сграда на Централна гара и пероните - първата от около 40 години насам. Основната цел беше да се подобри енергийната ефективност, включително с монтаж на слънчеви панели на покрива и пероните, както и да се изпълнят европейските изисквания за достъп на инвалиди и хора със зрителни увреждания.

След края на ремонта на дневен ред излиза въпроса за отдаването под наем на търговските площи на гарата, които са внушителните 11 хил. кв.м. Към момента са обявени търгове за две малки помещения за продажба на пакетирани храни на ниво -1, при билетните каси. Те са за 12.2 м2 и 15.6 м2, с начална тръжни цени - 151 лв./месец и 193 лв./месец съответно. "Ще имаме много търгове, за много и големи помещения, ресторанти, заведения, но това няма да се случи в близките два-три месеца", коментираха от НКЖИ. Причината е, че процедурата по отдаване е тромава и трябва да мине на одобрение от НКЖИ и транспортното министерство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове

И още: ЕК разреши помощ от 3.2 млрд. евро за 7 държави за развитие на батериите за коли; президентите на Русия и Украйна започват разговори за решения на конфликта в Украйна

9 дек 2019, 726 прочитания

Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот 1 Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот

Радев обсъди проблемите на проведените избори с институции и експерти и призова за по-тежки наказания

9 дек 2019, 607 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Най-бедните българи са ниско образовани и дългосрочно безработни

Според анализ на ИПИ около 10% от населението в страната са трайно бедни

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10