Концесията на летище София най-вероятно ще бъде по новия закон

Той предвижда възможност за удължаване на концесиите, ако това не противоречи на заварения договор

По думите на Томислав Дончев "вечни" концесии няма да има
По думите на Томислав Дончев "вечни" концесии няма да има
По думите на Томислав Дончев "вечни" концесии няма да има    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
По думите на Томислав Дончев "вечни" концесии няма да има    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

"Има всички шансове концесията на летище София да мине по новия закон за концесиите". Това коментира пред журналисти вицепремиерът Томислав Дончев във вторник. Подготвеният нов закон за концесиите трябваше да мине през Министерския съвет още миналата седмица, но очакванията са това да стане в сряда (27 април). Най-спорната промяна в него предвижда да се премахне максималният срок за концесиониране, който в момента е 35 години. Ограничение ще има единствено за концесиите за ползване на държавна и общинска собственост, които могат да бъдат най-много за 25 години. Законът има за цел цялостно да се въведат изискванията на Директивата за концесиите, както и настоящият закон да се обедини с този за публично-частното партньорство. Той дефинира три основни вида концесии: за строителство, за услуги и за ползване на държавна и общинска собственост. Ще могат да се отдават културноисторически обекти, музеи, затвори и т.н. Концесиите за строителство и услуги ще са възможни само ако стойността им е равна или по-висока от 5.225 млн. евро. Извън новия закон ще останат само концесиите за подземните богатства поради тяхната специфика.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 1

    Какво означававеч а концесия

    Нередност?
  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 1

    Летище София има отчайваща нужда от концесионер - това е повече от очебийно. Но имам (познатото) чувство, че с този нов закон за "вечна концесия" се готви поредната КОЛОСАЛНА далавера за да се подари това апетитно държавно предприятие на "наш човек".

    Нередност?
  • 3
    seniorbb avatar :-|
    джендър NATO generals
    • + 3

    Продадоха БТК за 1-2 влакчета-Сименс! Сега и Летището ще го шитнат за 50-100 години напред за 2-3 влакчета! Как да получаваш пари, когато вече не си на власт?-чрез концесии!

    Нередност?
  • 4
    subaru avatar :-|
    subaru
    • + 1

    Да дадеш на концесия националното си летище/обект от критичната инфраструктура на страната с огромно значение за националната сигурност/, за да налееш парите от концесията в спасяването на БДЖ/поне това е публичният мотив /, е меко казано странно. Концесионерът ше получи готов и разработен бизнес генериращ непрекъснати и с висока норма, гарантирани печалби, каквито са и в момента. Концесионната практика в БГ, до момента, еднозначно е показала че, печалбите винаги са за концесионера, а загубите са за концедента/държавата/.

    Нередност?
  • 5
    valdes avatar :-|
    Valdes

    Изумително! Дончев, велик си!
    Цитат: Дончев даде пример със социална кухня, при която няма да се генерират приходи от граждани и тогава общините ще трябва да плащат за услугата.
    Как ти хрумна, че ще дадеш на концесия социална кухня??! И за колко години се предвижда да се отдаде?
    Така погледнато и МС (Министерски съвет) може да се даде на концесия и хем ще плащаме на концесионера (защото МС работи на загуба), хем и ще се реши въпроса с гласуването. Ще се гласува само при изтичане на концесионния договор.

    Нередност?
Нов коментар