Московски поиска една служба да контролира всичко по пътищата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Московски поиска една служба да контролира всичко по пътищата

Около 150 автобуса се включиха в протеста

Московски поиска една служба да контролира всичко по пътищата

Протестиращи автобуси блокираха центъра на София

3095 прочитания

Около 150 автобуса се включиха в протеста

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Шест различни служби към транспортното министерство, агенция "Пътища", митниците и МВР в момента извършват контрол на пътя, като често проверките им се дублират. За мен правилният подход е те да се обединят в една структура, служителите на която са добре финансово мотивирани - това каза по БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски.

Много служби, една и съща работа

Той даде пример, че натоварването на един камион се контролира на границата от митниците, служителите на автомобилната администрация пък го теглят, но да определят дали не е опасно натоварен, а работещите в пътната агенция се интересуват от теглото от гледна точка на това дали ще увреди пътната настилка. "80% от това, което КАТ и ДАИ проверяват, се дублира", посочи още Московски. Той си дава сметка, че идеята ще има много противници. За министъра обаче това е най-силното и работещо решение.

По отношение на подготовката на водачите Московски обяви, че около 850 хиляди лева ще са нужни за изграждане на индивидуални кабинки, в които кандидат-шофьорите да решават листовките. Той обяви, че е склонен на радикални мерки, за да бъде подготовката на ниво. Московски смята, че сегашната система на споделена отговорност между частници и държава не работи. Той обяви, че е привърженик на идеята държавата отново да отговаря за цялата процедура - подготовка на водачите, изпити и последващ контрол.

Обещание за скоростни железници

До четири години цялото железопътно трасе в Южна България ще бъде модернизирано за скорост до 200 км/ч, заяви по-късно Московски при откриването на обновената Централна гара в София. "На практика трасето от пристанище "Бургас" и от граничния пункт "Капитан Андреево" до гара "Септември" е готово за скорост до 200 км/ч", каза министърът. Сега текат процедурите за отсечките Септември - Елин Пелин и София - Драгоман, за да може да се направи връзка между сръбската и турската граница и Бургас и сръбската граница, допълни той. Транспортният министър каза още, че паралелно с обновяването на инфраструктурата БДЖ трябва да подготви процедура за нови влакове. Средствата за купуването им щели да дойдат от концесията за летище "София", която ще бъде пусната за съгласуване в сряда (27 април).

Автобуси блокираха центъра на София

Около 150 автобуса "шестваха" протестно по централни улици на София и предизвикаха затруднения в движението. Протестното шествие бе срещу сивата икономика в бранша и въвеждането на тол такса за платено преминаване на пътищата в страната. Подобна демонстрация имаше и във Варна, а за 10 май превозвачите заплашват с национален протест. Превозвачите уточниха, че не са против споделените пътувания, в които хората си делят парите за бензин, а срещу сивия сектор в лицето на нелегални превозвачи с микробуси и автобуси както в страната, така и по направления в чужбина. Друго основно искане е автобусите по редовните вътрешни линии да не плащат тол такса за преминаване по пътищата.

Шест различни служби към транспортното министерство, агенция "Пътища", митниците и МВР в момента извършват контрол на пътя, като често проверките им се дублират. За мен правилният подход е те да се обединят в една структура, служителите на която са добре финансово мотивирани - това каза по БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    да оставим инфраструктурните такси на бдж, а автобусните фирми на борисов и доган да го конкурират без да плащат това е "пазарна икономика" по гербаджийски


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.