Московски поиска една служба да контролира всичко по пътищата

Протестиращи автобуси блокираха центъра на София

Около 150 автобуса се включиха в протеста
Около 150 автобуса се включиха в протеста    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Около 150 автобуса се включиха в протеста
Около 150 автобуса се включиха в протеста    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

Шест различни служби към транспортното министерство, агенция "Пътища", митниците и МВР в момента извършват контрол на пътя, като често проверките им се дублират. За мен правилният подход е те да се обединят в една структура, служителите на която са добре финансово мотивирани - това каза по БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски.

Много служби, една и съща работа

Той даде пример, че натоварването на един камион се контролира на границата от митниците, служителите на автомобилната администрация пък го теглят, но да определят дали не е опасно натоварен, а работещите в пътната агенция се интересуват от теглото от гледна точка на това дали ще увреди пътната настилка. "80% от това, което КАТ и ДАИ проверяват, се дублира", посочи още Московски. Той си дава сметка, че идеята ще има много противници. За министъра обаче това е най-силното и работещо решение.

По отношение на подготовката на водачите Московски обяви, че около 850 хиляди лева ще са нужни за изграждане на индивидуални кабинки, в които кандидат-шофьорите да решават листовките. Той обяви, че е склонен на радикални мерки, за да бъде подготовката на ниво. Московски смята, че сегашната система на споделена отговорност между частници и държава не работи. Той обяви, че е привърженик на идеята държавата отново да отговаря за цялата процедура - подготовка на водачите, изпити и последващ контрол.

Обещание за скоростни железници

До четири години цялото железопътно трасе в Южна България ще бъде модернизирано за скорост до 200 км/ч, заяви по-късно Московски при откриването на обновената Централна гара в София. "На практика трасето от пристанище "Бургас" и от граничния пункт "Капитан Андреево" до гара "Септември" е готово за скорост до 200 км/ч", каза министърът. Сега текат процедурите за отсечките Септември - Елин Пелин и София - Драгоман, за да може да се направи връзка между сръбската и турската граница и Бургас и сръбската граница, допълни той. Транспортният министър каза още, че паралелно с обновяването на инфраструктурата БДЖ трябва да подготви процедура за нови влакове. Средствата за купуването им щели да дойдат от концесията за летище "София", която ще бъде пусната за съгласуване в сряда (27 април).

Автобуси блокираха центъра на София

Около 150 автобуса "шестваха" протестно по централни улици на София и предизвикаха затруднения в движението. Протестното шествие бе срещу сивата икономика в бранша и въвеждането на тол такса за платено преминаване на пътищата в страната. Подобна демонстрация имаше и във Варна, а за 10 май превозвачите заплашват с национален протест. Превозвачите уточниха, че не са против споделените пътувания, в които хората си делят парите за бензин, а срещу сивия сектор в лицето на нелегални превозвачи с микробуси и автобуси както в страната, така и по направления в чужбина. Друго основно искане е автобусите по редовните вътрешни линии да не плащат тол такса за преминаване по пътищата.