С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 3 май 2016, 19:03, 12993 прочитания

Задълженията на БДЖ са над 470 млн. лв., обяви Московски

Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малко над 470 млн. лв. са задълженията на "Холдинг БДЖ" към края на март тази година. Това става ясно от писмен отговор на транспортния министър Ивайло Московски на въпрос на депутат, цитиран от БГНЕС във вторник.
Задълженията на държавното дружество са намалели с 16.6% спрямо октомври 2014 г., когато са били 564 млн. лв. Ако летище София бъде отдадено на концесия, част от парите ще отидат за погасяване на задълженията на БДЖ, казва за пореден път Московски.

От отговора му става ясно, че през 2015 г. компанията е била осъдена да плаща наказателна лихва по втория облигационен заем в размер на 10.7 млн. лв. на година. Облигационерите засега възнамерявали само да разпродават ненужни на БДЖ товарни вагони, както и недвижими имоти, които не били нужни вече на холдинга. Транспортният министър обаче признава, че ако не се осигурят средствата за погасяване на задълженията, кредиторите имат "достатъчно принудителни инструменти на свое разположение", което включва и разпродажба на активи на холдинга, както и блокиране на сметки.


В писмения си отговор Ивайло Московски уточнява още, че в разговор с Главна дирекция "Конкуренция" на ЕК е посочено, че максималната "държавна помощ", която страната би искала да окаже на "Холдинг БДЖ", е в размер на максимум 320 млн. лв., включително погасяване на задълженията към държавната Национална компания "Железопътна инфраструктура". (НКЖИ). "Въпросната сума е изчислена при възможно най-песимистичния вариант от плана на железницата, като в случай например на осъществяване на приватизационна сделка необходимостта от държавна подкрепа ще намалее със съответните постъпления от нея", пише в отговора на транспортния министър.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Още държави в Европа с коронавирус, Нено Димов остава в ареста окончателно 1 Вечерни новини: Още държави в Европа с коронавирус, Нено Димов остава в ареста окончателно

И още: Проф. Петко Салчев ще управлява здравната каса; Нови предложения за свиване на рекламата на хазарта; Предсрочните избори в Румъния стават по-малко вероятни

25 фев 2020, 4944 прочитания

Данните за вноса се оказаха непълни, предстои ревизия 1 Данните за вноса се оказаха непълни, предстои ревизия

Причината е нов начин на отчитане на някои видове борсови стоки, твърдят от НСИ и митниците

25 фев 2020, 2439 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Пловдив търси екологични транспортни алтернативи

"Хеброс бус" иска да закупи електробуси с еврофинансиране, а създателят на устройствения план на града предлага градска железница тип S-Bahn

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10