Задълженията на БДЖ са над 470 млн. лв., обяви Московски
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Задълженията на БДЖ са над 470 млн. лв., обяви Московски

Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa

Задълженията на БДЖ са над 470 млн. лв., обяви Московски

Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa

13145 прочитания

Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Малко над 470 млн. лв. са задълженията на "Холдинг БДЖ" към края на март тази година. Това става ясно от писмен отговор на транспортния министър Ивайло Московски на въпрос на депутат, цитиран от БГНЕС във вторник.Задълженията на държавното дружество са намалели с 16.6% спрямо октомври 2014 г., когато са били 564 млн. лв. Ако летище София бъде отдадено на концесия, част от парите ще отидат за погасяване на задълженията на БДЖ, казва за пореден път Московски.

От отговора му става ясно, че през 2015 г. компанията е била осъдена да плаща наказателна лихва по втория облигационен заем в размер на 10.7 млн. лв. на година. Облигационерите засега възнамерявали само да разпродават ненужни на БДЖ товарни вагони, както и недвижими имоти, които не били нужни вече на холдинга. Транспортният министър обаче признава, че ако не се осигурят средствата за погасяване на задълженията, кредиторите имат "достатъчно принудителни инструменти на свое разположение", което включва и разпродажба на активи на холдинга, както и блокиране на сметки.

В писмения си отговор Ивайло Московски уточнява още, че в разговор с Главна дирекция "Конкуренция" на ЕК е посочено, че максималната "държавна помощ", която страната би искала да окаже на "Холдинг БДЖ", е в размер на максимум 320 млн. лв., включително погасяване на задълженията към държавната Национална компания "Железопътна инфраструктура". (НКЖИ). "Въпросната сума е изчислена при възможно най-песимистичния вариант от плана на железницата, като в случай например на осъществяване на приватизационна сделка необходимостта от държавна подкрепа ще намалее със съответните постъпления от нея", пише в отговора на транспортния министър.

Малко над 470 млн. лв. са задълженията на "Холдинг БДЖ" към края на март тази година. Това става ясно от писмен отговор на транспортния министър Ивайло Московски на въпрос на депутат, цитиран от БГНЕС във вторник.Задълженията на държавното дружество са намалели с 16.6% спрямо октомври 2014 г., когато са били 564 млн. лв. Ако летище София бъде отдадено на концесия, част от парите ще отидат за погасяване на задълженията на БДЖ, казва за пореден път Московски.

От отговора му става ясно, че през 2015 г. компанията е била осъдена да плаща наказателна лихва по втория облигационен заем в размер на 10.7 млн. лв. на година. Облигационерите засега възнамерявали само да разпродават ненужни на БДЖ товарни вагони, както и недвижими имоти, които не били нужни вече на холдинга. Транспортният министър обаче признава, че ако не се осигурят средствата за погасяване на задълженията, кредиторите имат "достатъчно принудителни инструменти на свое разположение", което включва и разпродажба на активи на холдинга, както и блокиране на сметки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    emichol avatar :-|
    E cholakov

    STIGA TOLKOVA AIDUKLK BDJ DLJI NISTO NE DLJI DA NE BI DA SA ZAPLATITE 2000 EV ILI STE POSTROILI LINIY NAPROTIV PRODALISTE VAGONI I STE ISKARALI STOTICI MILIONI ZASTO PODRJATE VISOKI CENI NA BILETITE IGRAETE SDELKI S AVTOBUSITE DA HODYT HORATA NA CASNITE PREVOZVACI Y NAPRAVETE BILETITE PO EVTINI CUVSTVITELNO SPRYMO AVTOBUSITE I STE SE ZALEEE S PTNICI MESTA NYMA DA IMA NE NI PRAVETE NA GLUPAVI STIY ISKUSTVENNO SZDADENI ZADLJENIY SPRETE AIDUKLKA BRE ZASRAMETESE NAI POSLE BG OSTANA BEZ COVECI BRE STIGA TOLKOVABRE POZOR

  • 3
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    Докога ще се наливат от нашите пари в тая неконкурентноспособна структура? ДОКОГА? Айде да фалират вече и ако някой има желание да развива тоя бизнес за своя сметка, да го направи, стига сте ни ползвали за донори...

  • 4
    naffoo avatar :-|
    naffoo

    Крадат милиони в изграждането на високоскоростни жп релси и трасе, а с какво ще се возим по тях????????????????????????????
    с 50-60 годишни мотриси и локомотиви ли?
    малоумници

  • 5
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Разкарайте го това, до като е държавно ще е все мизерно. Наливат се едни пари за да ги краде някой под формата на гориво, скрап или обществени поръчки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK