Задълженията на БДЖ са над 470 млн. лв., обяви Московски

Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa

Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa
Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa
Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Според министъра има вариант за разпродажба на активи и блокиране на сметки, ако не се осигурят средства за погасяване на задължениятa    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Малко над 470 млн. лв. са задълженията на "Холдинг БДЖ" към края на март тази година. Това става ясно от писмен отговор на транспортния министър Ивайло Московски на въпрос на депутат, цитиран от БГНЕС във вторник.Задълженията на държавното дружество са намалели с 16.6% спрямо октомври 2014 г., когато са били 564 млн. лв. Ако летище София бъде отдадено на концесия, част от парите ще отидат за погасяване на задълженията на БДЖ, казва за пореден път Московски.

От отговора му става ясно, че през 2015 г. компанията е била осъдена да плаща наказателна лихва по втория облигационен заем в размер на 10.7 млн. лв. на година. Облигационерите засега възнамерявали само да разпродават ненужни на БДЖ товарни вагони, както и недвижими имоти, които не били нужни вече на холдинга. Транспортният министър обаче признава, че ако не се осигурят средствата за погасяване на задълженията, кредиторите имат "достатъчно принудителни инструменти на свое разположение", което включва и разпродажба на активи на холдинга, както и блокиране на сметки.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    emichol avatar :-|
    E cholakov
    • - 1
    • + 1

    STIGA TOLKOVA AIDUKLK BDJ DLJI NISTO NE DLJI DA NE BI DA SA ZAPLATITE 2000 EV ILI STE POSTROILI LINIY NAPROTIV PRODALISTE VAGONI I STE ISKARALI STOTICI MILIONI ZASTO PODRJATE VISOKI CENI NA BILETITE IGRAETE SDELKI S AVTOBUSITE DA HODYT HORATA NA CASNITE PREVOZVACI Y NAPRAVETE BILETITE PO EVTINI CUVSTVITELNO SPRYMO AVTOBUSITE I STE SE ZALEEE S PTNICI MESTA NYMA DA IMA NE NI PRAVETE NA GLUPAVI STIY ISKUSTVENNO SZDADENI ZADLJENIY SPRETE AIDUKLKA BRE ZASRAMETESE NAI POSLE BG OSTANA BEZ COVECI BRE STIGA TOLKOVABRE POZOR

    Нередност?
  • 3
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • - 1
    • + 2

    Докога ще се наливат от нашите пари в тая неконкурентноспособна структура? ДОКОГА? Айде да фалират вече и ако някой има желание да развива тоя бизнес за своя сметка, да го направи, стига сте ни ползвали за донори...

    Нередност?
  • 4
    naffoo avatar :-|
    naffoo
    • - 1
    • + 1

    Крадат милиони в изграждането на високоскоростни жп релси и трасе, а с какво ще се возим по тях????????????????????????????
    с 50-60 годишни мотриси и локомотиви ли?
    малоумници

    Нередност?
  • 5
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • + 1

    Разкарайте го това, до като е държавно ще е все мизерно. Наливат се едни пари за да ги краде някой под формата на гориво, скрап или обществени поръчки.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал