След десетилетия на бясно строителство по българското Черноморие започва смяна на поколенията. Част от големите бивши държавни комплекси, приватизирани (често съмнително) в годините на прехода, постепенно губят блясъка си. Някои от тях заложиха в по-голяма степен на апарт хотелите вместо на чисто хотелиерския бизнес и сериозните инвестиции в него. Те отстъпват място на появилите се на един по-късен етап играчи, които според туроператори подават продукта си по-лесно и успешно. Те са строили или на зелено, или са станали собственици на хотели чрез покупка на вторичния пазар, който ще продължи да се развива.
Основните 15 големи хотелиери по морето са класирани на база броя на хотелските стаи (включително и апартаменти), които управляват. В топ 15 има както добре познати лица от прехода, така и такива, които са разгърнали бизнеса си по-незабележимо и последователно. Класацията показва генезиса на бизнеса им и последващото му развитие през годините.
Между новите гиганти има няколко общи неща. Всичките играят по правилата на големите туроператори и предлагат продукта, който се търси от средния европеец или руснак. T.e. all-inclusive, който се стреми да се конкурира с този в Турция или Испания, а предимството е в по-ниската цена. Всички в лидерската редица, на база оценки от страна на туроператори, или работят под чужд известен бранд, или се опитват да налагат свой собствен, развивайки вериги от хотели.
Настоящата ситуация обаче е трудна. Големите инвестиции на туроператорите останаха в миналото и сега подобни партньорства с хотелиерите са по-скоро рядкост. Това означава, че реновирането на базата ще зависи основно от финансовите мускули на собствениците на активите.
Най-големите на плажа. Топ 15 на хотелиерите на база брой стаи по морето
След десетилетия на бясно строителство по българското Черноморие започва смяна на поколенията. Част от големите бивши държавни комплекси, приватизирани (често съмнително) в годините на прехода, постепенно губят блясъка си. Някои от тях заложиха в по-голяма степен на апарт хотелите вместо на чисто хотелиерския бизнес и сериозните инвестиции в него. Те отстъпват място на появилите се на един по-късен етап играчи, които според туроператори подават продукта си по-лесно и успешно. Те са строили или на зелено, или са станали собственици на хотели чрез покупка на вторичния пазар, който ще продължи да се развива.
Основните 15 големи хотелиери по морето са класирани на база броя на хотелските стаи (включително и апартаменти), които управляват. В топ 15 има както добре познати лица от прехода, така и такива, които са разгърнали бизнеса си по-незабележимо и последователно. Класацията показва генезиса на бизнеса им и последващото му развитие през годините.
3 коментара
Много добра статия! Дайте и информация за инвеститорите в апарт комплексите. Повечето се свързват с братя Диневи ,но има и други интересни хора ,а именно те ос.аха и бетонираха морето ни.
Поколенията може да се сменят, но манталитетът им е един и същ! Крадци и мошеници.Техният манталитет не зависи от възрастта. Черноморието им беше подарено от Партията-майка! И те са й много благодарни, разбира се! Защото си дават сметка какво щяха да бъдат без нейната подкрепа.
Пропускате Ривиера с 493 стаи.