Жалба блокира поръчката за тол-система
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Жалба блокира поръчката за тол-система

Тол-системата трябва да заработи през 2018/2019

Жалба блокира поръчката за тол-система

Неизвестната "Мархинженеринг" възразява срещу решение за промяна на условията на конкурса

Десислава Лещарска
17339 прочитания

Тол-системата трябва да заработи през 2018/2019

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


200 млн. лв. без ДДС е прогнозната цена на поръчката.

Поръчката за изграждане на тол-система за таксуване на автомобилите за 200 млн. лева е временно блокирана от жалба, става ясно от регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Жалбоподател е неизвестната строителна компания "Мархинженеринг", която през лятото на миналата година е прехвърлена на Георги Георгиев Божков. Адресната регистрация на новия едноличен собственик е ромската махала на ул. "Суходол" в столицата. Преди това фирмата е собственост на Александър Христов Пешев и дъщеря му Маргарита Александрова Пешева. Жалбоподателят е поискал налагане на мярка "временно спиране" на процедурата. КЗК още не се е произнесла по иска, но пътната агенция е решила да спре търга до решаването на спора.

Поръчка за 200 милиона

Тол-системата, за която се търси изпълнител, предвижда камионите над 3.5 тона да заплащат тол-такса на база изминати километри по републиканската пътна мрежа. Маршрутът ще се засича чрез бордови устройства, възможно е да се въведат и маршрутни талони. За леките автомобили остават винетки, но не сегашните лепящи се стикери, а електронни винетки.

Избраният изпълнител трябва да достави софтуер и апаратура за новата система: камери, радари, датчици за контрол, устройства за установяване категорията на автомобила, пунктове за плащане, устройства за проверка на таксите, бордови устройства за камионите. Системата трябва да предлага различни опции за плащане: онлайн, чрез приложение, на гише, през ПОС терминал и др.

Целият проект ще трябва да бъде изпълнен за 19 месеца, а монтажът, въвеждането в експлоатация, тестовете, обучението и др. ще обхванат поне 12 от тях. Компания фантом?

От досието на търга става ясно, че на 20 април пътната агенция е решила да коригира документацията и да удължи срока за прием на оферти от 31 май на 17 юни. Именно решението за промяна, подписано от шефа на АПИ инж. Лазар Лазаров, е атакувано пред КЗК. Не става ясно кое е условие е сметнато за дискриминационно от "Мархинженеринг", защото повечето корекции са свързани с отстраняване на неточности като липсващи или излишни думи.

От последния финансов отчет на фирмата-жалбоподател за 2014 г. става ясно, че капиталът й е 5000 лв. и има неразпределена печалба от 14 хил. лв. Предметът й на дейност е "общо строителство". За участие в търга се изисква опит при изграждането на електронни системи за следене на трафика и събиране на такси, както и достъп до 100 млн. лева финансов ресурс.

Практиката досега показва, че подобни жалби на фантомни компании се отхвърлят като неоснователни, като последствията са отлагане във времето на сроковете за възлагане и изпълнение. КЗК има около месец, за да се произнесе по възраженията.

200 млн. лв. без ДДС е прогнозната цена на поръчката.

Поръчката за изграждане на тол-система за таксуване на автомобилите за 200 млн. лева е временно блокирана от жалба, става ясно от регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Жалбоподател е неизвестната строителна компания "Мархинженеринг", която през лятото на миналата година е прехвърлена на Георги Георгиев Божков. Адресната регистрация на новия едноличен собственик е ромската махала на ул. "Суходол" в столицата. Преди това фирмата е собственост на Александър Христов Пешев и дъщеря му Маргарита Александрова Пешева. Жалбоподателят е поискал налагане на мярка "временно спиране" на процедурата. КЗК още не се е произнесла по иска, но пътната агенция е решила да спре търга до решаването на спора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    znayko84 avatar :-P
    znayko84

    Дрън, дрън! Практиката показва, че някой от потенциалните участници е забелязъл проблем, но не иска да се конфронтира с АПИ, тъй като няма да получи поръчката никога. Съответно ползва услугите на трета фирма, която да подаде жалбата. Друг вариант е някой да се нуждае от повече време за подготовка на офертата, но това действително се случва много рядко.

  • 2
    satanail13 avatar :-|
    satanail13

    Аз прочетох "Жаба блокира поръчката за тол система"

  • 3
    boko34 avatar :-?
    boko34

    До коментар [#1] от "znayko84": И аз затова се сетих. Колкото до офертите наистина може да недостига време да договориш кредит от 100 милиона.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "znayko84":

    Сериозно ме съмнява че свързаните лица няма да са очевидни за държавните служители. Те са корумпирани, но не глупави. Буквално за 5 минути ще открият за кой собственик става въпрос.

  • 5
    damianrm1 avatar :-|
    damianrm1

    Тоя тол такса - бизнеса ще я плаща, а той ще я трупа къде - ами на цените. Като за камион от Бургас до Сф струва към 120 лв. повече-познайте дали фирмата ще работи на загуба???
    Супер - дано не за 1 месец - за 100 месеца се блокира поръчката ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK