Съдът обяви неплатежоспособността на TV7 (обновена)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Съдът обяви неплатежоспособността на TV7 (обновена)

В края на април миналата година в сградата на TV7 влязоха синдик на КТБ и частен съдебен изпълнител и започнаха да извършват опис на имуществото ѝ.

Съдът обяви неплатежоспособността на TV7 (обновена)

Назначен е синдик, свързан с Цветан Василев

22631 прочитания

В края на април миналата година в сградата на TV7 влязоха синдик на КТБ и частен съдебен изпълнител и започнаха да извършват опис на имуществото ѝ.

© Юлия Лазарова


Телевизия TV7 е обявена в несъстоятелност, назначен ѝ е временен синдик - Иво Георгиев , а за начална дата на фалита е посочена 31.12.2015 г. Това става ясно от решение на Софийския градски съд. Иво Георгиев е бивш директор на "Инвестмънт Проджектс" АД. Според доклада на "Аликс Партнърс", това дружество е било кредитополучател на КТБ и е използвано за отпускане на кредити към ТВ7.

Делото за несъстоятелността на телевизията беше образувано през 2014 г. по молба на "Ноу фрейм медия България" АД – която стоеше зад предаването "България без цензура" и чийто собственик е Николай Бареков. До решението на съда със свои искове към делото се присъединиха продуцентските компании "Суперфлай продакшън", "Междинна станция" на водещите Иван и Андрей и "Дрийм тийм" на Евтим Милошев.

Молби са подали също така мултиплексът НУРТС (през своите дружества НУРТС България и НУРТС Диджитъл) – за неизплатени задължения за телевизионно разпространение, както и "ЕФ ЕМ ДЖИ", което се грижи за за поддръжката на недвижимите имоти на телевизията.

Молба е постъпила и от КТБ – за неизплатен кредит на стойност 2,37 млн. евро за закупуване на нова техника. Според доклада на "Аликс Партнърс", този трансфер е бил финансиран от кредитите на Риъл Естейт Проджектс и Инвестмънт Проджектс. Бил е използван за финансиране на търговските дейности на Краун Медия, TV Седем, Балкан Българска Телевизия и Ноу Фрейм Медия България. Към затварянето на КТБ общият размер на отпуснатите средства към медиата от фалиралата банка възлиза на 50 млн. лв.

Извършените финансови експертизи на TV7 показват, че общият размер на задълженията на дружеството възлиза на 32 млн. лв., като същевременно стойността на всички активи на медиата е оценена на малко над 20 млн. лв.

Къртицата и Николета Лозанова фалират TV7

От решението на съда става ясно, че телевизията не се е разплатила с продуцентите на половин дузина излъчени предавания. На "Суперфлай продакшън" телевизията дължи 242 хил. лв. за предаването "Валя и Моро превземат света". TV7 трябва да заплати и 700 хил. лв. за реалитито "Къртицата: Презареждане", както и 120 хил. лв. за "Поверително от NL" на продуцентската къща на водещите Иван Христов и Андрей Арнаудов. Дрийм Тийм пък ще търси пари за втория сезон на сериалите "Дървото на живота" и "Секс, лъжи и телевизия".

"Анализът на обективното икономическо състояние на "ТВ СЕДЕМ" ЕАД формира извод, че за целия изследван период: 2012 г. – 2015 г. показателите за обща ликвидност са в неприемливи граници, а този за бърза ликвидност е под допустимите нива за периода 2014 г. – 2015 г.. Това категорично обуславя извод за невъзможност на търговеца да изпълнява паричните си задължения. Тази невъзможност към 31.12.2015 г. има характеристиките на трайна", се посочва в решението на съда.

"Дейността на дружеството не е производствена, същото разполага с дълготрайни материални активи (специализирана телевизионна техника и МПС), чрез използването на които е било възможно да се генерира положителен финансов резултат, но това не е постигнато в нито един момент от изследвания период, като всяка финансова година е приключвана със счетоводна загуба."

Първото събрание на кредиторите ще се проведе на 07.06.2016 г. от 14,30 ч. в сградата на Съдебната палата в София. Тогава ще бъде изслушан докладът на временния синдик и ще бъде назначен постоянен такъв.

TV7 - без съдържане

Близо два месеца ТВ7 излъчва в нарушение на програмната си лицензия, издадена от Съвета за електронни медии. В регистъра на медийния регулатор е записано, че каналът е с политематичен профил. В програмните намерения заявени пред СЕМ е предвидено да има новини и актуални предавания, сутрешен блок, детски и развлекателни програми. По ТВ7 такива не се излъчват от достатъчно дълго време, за да има повод СЕМ да излезе със становище за случващото се в канала и при установяване на нарушения назакона за неспазване на програмната лицензия да я отнеме.

В момента по ТВ7 се излъчват стари предавания и филми и не става ясно как са уредени правата с продуцентите за това. Медиата продължава да излъчва и реклами, които са актуални. Но това вероятно са сключени предварително договори, които сега медиата довършва.

Капитал разговаря с две големи медиа агенции на пазара, които потвърдиха, че ТВ7 все още продава рекламно време, но интреса към медиата логично е много нисък, тъй като тя не произвежда от много време актуално програмно съдържание.

Поради финансови затруднения в края на миналата година каналът бе свален от цифровия мултиплекс, което означава че не може да си позволи таксата за ефирно излъчване.

Започва осребряването на имуществото на ГМ Прес


На 12 април съдът е разпоредил прекратяване на дейността на "ГМ Прес" и започване на процедура по разпродажбата на цялото имущество на издателя. В края на 2015 г. дружеството от медийната империя на Цветан Василев и Делян Пеевски беше обявено в несъстоятелност. Това се случи по искане на близкото до Цветан Василев "Булит 2007". То притежаваше 34% от издателя на в. "Стандарт", 50% от дружеството "Интермедия", което е издател на сайта "Блиц" (blitz.bg), както и вестниците "Шоу", "Над 55" и "Доктор".

Телевизия TV7 е обявена в несъстоятелност, назначен ѝ е временен синдик - Иво Георгиев , а за начална дата на фалита е посочена 31.12.2015 г. Това става ясно от решение на Софийския градски съд. Иво Георгиев е бивш директор на "Инвестмънт Проджектс" АД. Според доклада на "Аликс Партнърс", това дружество е било кредитополучател на КТБ и е използвано за отпускане на кредити към ТВ7.

Делото за несъстоятелността на телевизията беше образувано през 2014 г. по молба на "Ноу фрейм медия България" АД – която стоеше зад предаването "България без цензура" и чийто собственик е Николай Бареков. До решението на съда със свои искове към делото се присъединиха продуцентските компании "Суперфлай продакшън", "Междинна станция" на водещите Иван и Андрей и "Дрийм тийм" на Евтим Милошев.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    С какви пари тогава тази "телевизия" още продължава да излъчва, и защо вместо продукции на CNN (по договор), се излъчват документални филми на една от руските държавни телевизии?

  • 2
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Закривай лайнометите.

  • 3
    bojko84 avatar :-|
    Компетентен

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    Хаха, ти сам си си отговорил на въпроса в края на поста ти :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK