Тази улица е затворена за бизнес
Как продължителните софийски ремонти и съпровождащите ги неуредици се отразяват на търговците


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
Продължителните ремонти в центъра на София и изграждането на третата линия на метрото поставят собствениците и наемателите на търговски обекти в засегнатите райони в сложна ситуация. Затрудненият достъп до магазините и заведенията неизбежно води до спад в приходите и дори фалити. Най-често ремонтите са съпроводени от организационен хаос, който още повече вгорчава живота на търговците.Денят е вторник, първият работен след Великден. Вместо обичайното оживление на централната софийска улица "Цар Асен" има огромна кална локва, заела мястото на пътното платно, самотен багер, остатъци от изкъртен асфалт и висящи от колчетата жълти пластмасови ленти, сигнализиращи за ремонт. Придвижването е трудно, а единственият "минувач" е жена с гумени ботуши, която изгребва ръждивия дъжд от входа си, за да го върне обратно на "улицата". На фона на тази тъжна картинка някак логично стои залостената ролетна щора на плод-и-зеленчука, тъмната витрина на модния бутик и скучаещите продавачи в магазините, които все пак са решили да отворят тази сутрин. Продължителните ремонти в центъра на града и изграждането на третата линия на метрото са поставили тези търговци в незавидна ситуация за дълъг период от време. По данни на "Капитал" оборотите на търговските обекти в засегнатите части на столицата спадат с от 10 до 100%, а единственият шанс за оцеляване е предоговаряне на наемите, преместване или временно прекратяване на дейността.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Преди години ,нямаше нищо страшно за два-три месеца,а дори и малко повече(обикновено ремонтните дейности продължават от юни до късна есен) малкия бизнес да понесе съответните загуби без последствия и силни сътресения.Тези времена,като че ли,безвъзвратно отминаха и сега всяка ремонтна дейност ограничаваща потока от клиенти към обектите ,оказва огромно влияние върху приходите и съответно върху разпределението на месечните разходи.Няма никакво разумно решение ,в случая единственото такова е вдигане на потреблението вътре в страната!
До коментар [#1] от "Emil Simeonov":
Според либертофонската доктрина няма нищо лошо в това търговците да понасят огромни загуби от инфраструктурните проекти. Даже това се използва като ефективен репресивен инструмент чрез промяна на градоустройството да се спира пътникопотока от една търговска зона и да се пренасочва към друга. С този метод за няма 10 години ремонти по бул.Витоша спряха колите и трамваите за да пренасочат умните и богатите към моловете! Когато това се оказа не достатъчно, премахнаха и велосипедите ,вероятно като крайна мярка ще забранят и пешеходците за да не правят оборот и просяците!
Нищо, нищо така се учи човек да мисли, за съжаление, в България.
Когато ни уврат главите и започнем да се интересуваме сами , а не да ни интересуват по телевизията, какво се случва и ще се случва около нас, тогава може и да ни дойде акъла.
Попа е дълъг булевард, има магазинчета и също така, и много живущи. Къде им беше гражданското самосъзнание да се поинтересуват как бъдещото изграждане на метрото ще засегне тяхното ежедневие? Защо не са попитали кмета на община Сердика, колко и кога ще се вдига шум. Как ще стигат линейките до входовете, как ще се зареждат магазинчетата, кой ще обещети търговците за намалелия оборот... Ей такива въпроси за близкото бъдеще трябва да си задава българинът и да следи дали нещата се развиват така както са му казали. Чак тогава смяната на крушката на сълбището ще е елементарен проблем.
Без ремонтни дейности не може. Това е ясно на всички ни. Друг сериозен проблем е(в много голям процент) нежеланието на собствениците на засегнатите имоти аз предогоравяне на условията по наем през съответния период. От собствен опит го казвам. А забавянето и т.н. от страна на изпълнители е съвсем нормален процес... А и в крайна сметка винаги за всичко има риск, особено за малкия бизнес...
"И на шега добави, че в България би могло да има застраховка "общинско управление", но тя би събирала по-малко пари, отколкото ще трябва да изплаща."
Това е истинската картина! Срам! София е пословична с безумната организация на основни ремонти, ниското качество на изпълнение и проекти за "ремонт на ремонта". С даскалица по руски + 2-3 клявки и няколко мафиота в СОС - ТОЛКОВА!
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Хайде, стига глупости, бе... На Витошка е по-пълно с народ, откогато и да било и заведения и магазини процъфтяват. Снощи в 12 вечерта дори нямаше места по заведенията.
Не че в статията няма истини - и за контрола на качеството и за неуредиците и разминаванията с фирмите и формалните обществени обсъждания, но е подплътена и явни манипулации. Като тая дето разбрала за затварянето на Патриарх Евтимий от съобщението за закриване на синята зона - това за да го кажеш, значи трябва абсолютно нарочен манипулатор, най-малкото защото по новини по всички телевизии и в интернет месеци преди това се тръбеше за това, показваха се алтернативните маршрути за минаване и т.н. и ти като собственик на бизнес в района, ако не си се поинтересувал от това, значи ще си фалираш така или иначе.
И дайте да си го кажем - на общината не й работата на осигурява клиентела на кварталните плод зеленчуци, а да подобрява градската среда. Вярно, в хода на това ще има и неудобства за такива хора, но няма как - още не е измислено как да се строи по друг начин.
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Я виж, да не е замръзнал ада, че левите са почнали да се интересуват от неволите на дяволския частен бизнес?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.