Държавата започна концесията на летище София

Заради високото плащане от 1.2 млрд. лв. Ryanair вижда риск от вдигане на таксите, а оттам и на билетите

Държавата се разделя с най-скъпия си и атрактивен актив, ако не броим тези в сферата на енергетиката - столичното летище. Тя по сметките на транспортния министър Ивайло Московски очаква да получи от него рекордно голяма сума - 1.2 млрд. лв. за 35 години, от които половината като първоначална вноска. Във вторник на заседание на Министерския съвет беше решено да започне процедурата по отдаването на летище София на концесия, като оферти ще се подават до края на септември.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


23 коментара
  • 1
    maximxx avatar :-P
    Максим

    Абе Икономедия, вие интерес към концесията на летището ли имате, или е спусната задача по десебарска линия? Че от месец насам по две статии на ден има в Дневник и тук на тема концесията, генералчето и то се изходи по въпроса и т.н. В смисъл, в интерес на обективността, казвайте открито първо какво искате да стане, да не се окаже продуктово позициониране като с Уникредит ;)
    Иначе сериозно - имам вземане-даване с летището - тотална помия е държавното управление! Дано се намери кой да го вземе, че там времето е спряло в края на 80-те!

  • 2
    baudolino avatar :-|
    baudolino

    Единственият интерес, който прозира от статиите е този на българския данъкоплатец, а именно адекватно и внимателно структуриран конкурентен процес за формиране на най-изгодното за България концесионно споразумение - нито една от тези стъпки не е по силите на който и да е от екипа на неграмотния мошеник Московски. Поредна явна и нагла кражба се готви пред очите на всички (справка меко казано неизгодната сделка на ГЕРБ за Булгартабак).

    Казаното от представителя на Райънеър е вярно до последната буква. Само ще добавя, че която и да е частна компания се финансира при по-неизгодни условия от България като държава, откъдето и мотивацията за начинът на структуриране на концесията с голямо предплащане и минимален ъпсайд в името на наливане на нови пари в БДЖ (да се запълнят дупките предизвикани от новия коалиционен партньор Ковачки) е смехотворна и крайно неизгодна за България.

  • 3
    sjf18531334 avatar :-|
    Чоко

    Сметки за 1.2 млрд. лв.....така някои си смятаха и лихвите, които трябваше да вземат от КТБ, пък то какво стана...мани мани. Така, че сметките без кръчмаря надали са правилни и този път.
    Апропо, детето чудо няма ли да е сред участниците в концесията? Нали му останаха пари като разпродаде туй онуй.

  • 4
    dgerald avatar :-|
    dgerald

    Мен ме интересува, какво ще стане с чистачките? Досега беше лесно - звънкат на Бойко и проблема е решен!

  • 5
    vestonosec avatar :-?
    vestonosec

    Връщайки лентата назад във времето се сещам, че точно Капитал пишеха за това колко са лоши Райън еър и как едва ли не се държали нехуманно с пътниците си. Сега изведнъж станаха герои на новото време и на въздухоплаването. Не разбрах само какво се промени, но определено не е отношението на Райън към пътниците.

  • 7
    dosetliv avatar :-|
    dosetliv

    [quote#0:"др Горанова"]скромна печалба от малко над 5 млн. лв[/quote]

    Ми едното е че се раздуват разходи, и другото е, че сигурно има да се изплащат и кредити.

    Иначе според както пишат в интернета, нема никаква грижа да се докара брутна печалба от 28% ( 67 : 236 ) . Хем и не вервам разходите за персонал да са ни 56 млн евро на година

    http://www.flughafen-stuttgart.de/media/601417/gb_2014.pdf

    Един вид за да спестиме 2,4% лихва от 600 = 14 млн годишно , даваме бизнес , къде може да изкарва поне двойно

  • 8
    maximxx avatar :-P
    Максим

    Първо, въздържай се от квалификации - аз съм застанал с името си, а ти си някаква анонимка, нито съм ти другар, нито никакъв.
    Второ, друсаш ли нещо или това си ти е нивото? Обясни ми каква е връзката между цената на полетите София-Варна, КТБ и Булгартабак, но с някакви факти, без да намесваш илюминатите и Путин и може и да поговорим.
    Трето, как не те е срам, точно теб, като болносин десебист, костовист, къневист, дълбокист и т.н. изобщо да споменаваш авиокомпании, Булгартабак и прочее :)
    Четвърто, коя точно компания на ТИМ ти прилича на модела, който си описал? Щото според мен са си много добре всички, по някой лев изкарвам и на БФБ от тях, та кажи, ако имаш някакво друго инфо, ама не от бг-мама почерпено:)

  • 9
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle

    До коментар [#8] от "Максим Александров":

    Айде тогава, щом си толкова навътре, ни осветли за размера на дълга към Летище София. Кажи ни колко е към миналия месец. Нали печелиш на борсата от тях. Кажи ни колко е. Официално. Колко над 30 млн. Кажи ни колко самолета са преотдадени направо с екипажите , да летят по разни безумни дестинации по света. Кажи ни, защо летим с Уиз до Германия и Белгия за 30 евро , което е над 1100 километра, а до Варна е над 50 евро, което е три пъти по- малко километра. Обясни ни го това. Защо не е 20 евро. Кажи ни защо нискотарифните компании ми предлагат да летя с Еърбъс, а парка на България еър е от някакви измислени бразилски самолети. Защо великата компания няма Боинг или Еърбъс. И пак- колко дължите на нас данъкоплатците, че ползвате нашето летище. Колко над 30 млн и защо само вие не плащате, и то въпреки, че получавате бонусните полети на властта до Брюксел.

  • 10
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Просто ме е страх да си помисля как съдбите на такива стратегически обекти като Летище София например, лежат в ръцете на тотална КАЛИНКА като Московски, който има вид (и не само вид) на същество появило се напълно случайно в Министерски Съвет. Явно точно такива се търсят за министри, за да може далаверата да върви без проблем.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход