"Информационно обслужване" ще управлява всички IT дейности в МФ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Информационно обслужване" ще управлява всички IT дейности в МФ

"Информационно обслужване" ще управлява всички IT дейности в МФ

Държавната компания спечели обществената поръчка, предлагайки най-ниска цена от 24.5 млн. лв. за три години

15435 прочитания

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Последната подобна поръчка беше проведена през 2010 г., тогава спечелиха и частни фирми.

През следващите три години "Информационно обслужване" АД ще изгражда и поддържа самостоятелно информационните и комуникационните системи на Министерството на финансите (МФ) и приходните агенции, които са под неговата шапка. Държавната компания успя да спечели обществената поръчка благодарение на предложената най-ниска цена от 24.5 млн. лв. без ДДС. В надпреварата участваха още два консорциума - "МФ Системи" и "Матерна системс". Първият беше отстранен, тъй като техническото му предложение не отговаря на критериите. Вторият отпадна заради по-висока цена – 30.7 млн. лв.

Подобна поръчка и със същия срок финансовото министерство пусна за последно през 2010 г. Тя включваше по-малко дейности, а цената на изпълнението бе с около 6 млн. лв. по-висока. Тогава обаче офертата беше разделена на 4 лота и в изпълнението се включиха и частни фирми. В сегашното задание беше заложено един участник да извършва всички десет дейности. След 2013 г. са правени няколко по-малки поръчки за поддръжка.

Един да ги владее

Изборът само на един изпълнител връща практиката отпреди първия кабинет "Борисов", когато държавната фирма "Информационно обслужване" извършваше всички дейности, свързани с информационните технологии на МФ. Тази практика беше прекратена от бившия финансов министър Симеон Дянков, който за първи път раздели голямата поръчка на няколко лота. По този начин изискването към някои дейности може да бъде занижено и така като изпълнители могат да участват и по-малки фирми, които обаче са специализирани в съответната дейност.

В периода преди 2010 г. частните IT фирми негодуваха, защото поддръжката на системите във финансовото министерство и подопечените му агенции се даваха винаги на "Информационно обслужване". "Слага се край на практиката само големи фирми да печелят търгове по обществени поръчки. Отсега нататък Министерството на финансите ще обявява големите поръчки на по-малки лотове, така че да дадем равен шанс малките и средните фирми да участват в тях", обясни бившият финансов министър Симеон Дянков по време на представянето на техническите оферти през 2010 г. Тогава той изтъкна, че с разделянето "вече няма да има Азер-Меликовци, които да определят кой какво да печели в "Информационно обслужване". Азер Меликов беше председател на управителния съвет на "Информационно обслужване" по времето на тройната коалиция и съветник на тогавашния премиер Сергей Станишев.

Какво ще прави ИО

В рамките на договора "Информационно обслужване" отговаря за поддръжката и развитието на системите на самото Министерство на финансите, но и на Агенция "Митници" и Националната агенция за приходите (НАП). Най-много пари ще бъдат платени за поддържане и усъвършенстване на приложния софтуер на цялата структура – 19 млн. лв. без ДДС, разпределени поравно за трите години. Договорът за същата дейност преди пет години е струвал 7.2 млн. лв. с ДДС. Победител е бил консорциум от чатни фирми. Трябва да се има предвид, че информационната инфраструктура в момента е много по-голяма и сложна, отколкото преди шест години. Изградени са много повече връзки между министерството и агенциите, а предлаганите електронни услуги са много повече.

Също така държавната фирма ще има ангажимент да управлява, поддържа и развива мрежата за пренос на данни (МПД) на МФ. Сред другите ангажименти са доставката на интернет, както и да поддържа информационната и комуникационната инфраструктура. Към ангажиментите на "Информационно обслужване" се добавя и изграждането на център за обслужване на потребители в Агенция "Митници".

Последната подобна поръчка беше проведена през 2010 г., тогава спечелиха и частни фирми.

През следващите три години "Информационно обслужване" АД ще изгражда и поддържа самостоятелно информационните и комуникационните системи на Министерството на финансите (МФ) и приходните агенции, които са под неговата шапка. Държавната компания успя да спечели обществената поръчка благодарение на предложената най-ниска цена от 24.5 млн. лв. без ДДС. В надпреварата участваха още два консорциума - "МФ Системи" и "Матерна системс". Първият беше отстранен, тъй като техническото му предложение не отговаря на критериите. Вторият отпадна заради по-висока цена – 30.7 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    K2 avatar :-|
    K2

    Заради това ли,професОра,разхожда пуловерчето по телевизиите?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK