Хаос, корупция и тефлон

Какво всъщност е сбъркано в сградата на ул. "Дякон Игнатий"

През изминалата седмица един ирландски търговски директор пристигна в България, за около 15 минути нахвърля няколко добре известни пазарни закономерности, взе си куфара и си замина. Прагматичната директност дойде от Дейвид О'Брайън от нискотарифната авиокомпания Ryanair. Low-cost превозвачът е известен с агресивния си модел, с който разбива статуквото където стъпи и разбутва настанилите се удобно играчи. Компанията не изневери на себе си и О'Брайън успя да хвърли в лек смут транспортното министерство и националния авиопревозвач "България ер", част от холдинг "Химимпорт".

С две думи, О'Брайън каза, че неплатените десетки милиони за летищни такси от "Бъгария ер" към столичната аерогара са непозволена държавна помощ, поставяща останалите авиокомпании в неравностойно положение. И второ - че ако цената, която държавата иска да вземе от концесията на летище София, гласувана в Министерския съвет в същия ден, е твърде висока, това ще доведе до вдигане на таксите, оттам на цената на билетите и накрая до стагнация на авиопазара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове