Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
През изминалата седмица един ирландски търговски директор пристигна в България, за около 15 минути нахвърля няколко добре известни пазарни закономерности, взе си куфара и си замина. Прагматичната директност дойде от Дейвид О'Брайън от нискотарифната авиокомпания Ryanair. Low-cost превозвачът е известен с агресивния си модел, с който разбива статуквото където стъпи и разбутва настанилите се удобно играчи. Компанията не изневери на себе си и О'Брайън успя да хвърли в лек смут транспортното министерство и националния авиопревозвач "България ер", част от холдинг "Химимпорт".
С две думи, О'Брайън каза, че неплатените десетки милиони за летищни такси от "Бъгария ер" към столичната аерогара са непозволена държавна помощ, поставяща останалите авиокомпании в неравностойно положение. И второ - че ако цената, която държавата иска да вземе от концесията на летище София, гласувана в Министерския съвет в същия ден, е твърде висока, това ще доведе до вдигане на таксите, оттам на цената на билетите и накрая до стагнация на авиопазара.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
23 коментара
Бе тоя колко е "черен"... много повече, отколкото в действителност изглежда. А е шушумига от класа, евала му, че оцелява години наред без проблем. И отдавна трябваше да е в затвора барабар с цялото управление на страната. Ма отде ще изкараме тоя късмет...
Абе слабичка е статията. Не че министърът е цвете, ама някак от нищото искача всичко това. Все известни сучаи и то не особено добре обобщени - има ли изобщо новина? Оставам с впечатлението, че има обидени от изхода на някой търг и сега се лае.
Малко е странен тоя от Райън с това нападателно поведение... Защо примерно не отговори за измамата, която врътна в РайънЕър в Пловдив, която е и причината изобщо сега директора им да е в България?
В карето отдолу - "Имотната връзка Московски-Домусчиев", най-накрая лъсна причината за системните атаки на Икономедиа към Московски. Просто издателят Прокопиев още не може да преживее, че Домусчиев го замести като председател на КРИБ. :)
А иначе и на мен не ми е симпатичен много (не се кефя на ГЕРБ), но ми се издигна в очите по време на гръцката блокада. Всички бяха в почивка, докато той се мъчеше нещо да направи там. И даже ме изкефи как само дето не напсува гърците в ефир. :)
Тъй, концесионери са все известни бг мутри-милиционери: Химимпорт хординг (ТИМ), Р. Гайтански (Вълка), Пеевски, Домусчиев, Цв. Василев, който уж го търсят под дърво и камък. И никой не иска да купи БДЖ (нещо познато май, както никой не искаше да купи БГА Балкан, и накрая почти подариха компанията). Сега ще концесионират една златна кокошка (летище София) и ще ги изсипят в бедънните джобове на БДЖ, за да го подарят на някого.
Както казвал Ленин :" При комунизма всяка готвачка ще може да управлява държавата."
Е , сега го виждаме на практика как изглежда.
Само не беше предполагал, че готвачката ще е крадлива .
До коментар [#5] от "historama":
Абе мутри или не, на всички без Василев много добре им се получават компаниите... Но си прав, че най-тъпото, което може да стане, е да се излеят кажи-речи половин милиард в БДЖ! По-добре да си построим още един гьол ала Белене за тия пари, все ще е по-полезно :)
До коментар [#7] от "zztop11":
ако беше точно така, нямаше България Ер да дължи н'ам колко си милиона на летището, ида си реаздаде самолетите под наем по света.
До коментар [#8] от "vaskoangelov":
Хайде да не преувеличаваме. Няколко десетки милиона, при това по признание на самото летище разсрочени и редовно плащани, нищо не са в авиобизнеса. Сам казваш, че Бг Еър дават самолети под наем - че то само 1 струва доста повече... Но друго е важното, това са детайли. Човекът по-горе е прав - ченгета от ДС, комунисти, демократи, мутри, милиционери, каквито ще да са, вероятно 90% от бг-бизнеса е в ръцете на такива като Домусчиев. Хубавото е, че не сме в 90-те. Печалбата на едрите капиталисти не е в ущърб на потребителя вече. На мен лично, каквото и да мисля за Пеевски, Лафка ми е много удобна. Доволен съм от Лукойл повече от Шел. Пазарувам си в близкия мол и по никакъв начин не ми пречи на кой е... Но стига с рекламите. Дано концесията е прозрачна, както министъра се кълне. :)
Хаос, корупция, беззаконие...Гласувайте пак за Бойко.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.