Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ивайло Московски е близък до премиера Борисов, което може би го спасява при поредицата от скандали във ведомството му.

Има ли пилот в самолета

Министерството на транспорта се проваля пак и пак в контролните и управленските си функции. Това не се отразява по никакъв начин на министър Ивайло Московски

17936 прочитания

Ивайло Московски е близък до премиера Борисов, което може би го спасява при поредицата от скандали във ведомството му.

© Цветелина Белутова


Ивайло Московски е на поста министър на транспорта от средата на 2011 г. до началото на 2013 г., после отново от ноември 2014 г. Преди това е почти две години зам.-министър в същото министерство. Трудно е да се очакват чудеса от някого, който управлява бавни и стари мастодонти като БДЖ и "Железопътна инфраструктура", корумпирани системи като Агенцията за автомобилна инспекция и контролира разнородни дейности като такситата, тировете, пристанищата и съобщенията. Но дори с това условие ведомството на Московски се справя лошо с контролните и управленските дейности.

Структури като НКЖИ разпределят милиарди по сенчест и странен начин и без скандалите да се отразяват на ръководството там. Агенции като ДАИ (сега ИААА) биват посещавани през година от ДАНС, а шефовете им са арестувани показно, но въпреки това министерството продължава да не показва някаква стратегия как да бъде прочистена тази система. Приватизацията на БДЖ вече закъсня дотолкова, че скоро ще бъде невъзможна. Сектори като таксиметровия получиха подкрепа от Московски за борбата си срещу това да станат по-прозрачни и отчетни. С две думи, това министерство има проблеми по въздух, суша и вода.

Същото ведомство сега ще прави концесията на летище София. Това е огромна сделка - очакванията на самия министър Московски са за над милиард лева. Проблемите около нея са два: всичко до момента е забулено в мъгла и неясноти, и второ - начинът, по който министерството на транспорта прави концесии, далеч не е най-публичният.

Концесията на летище "София" е добър повод да си припомним, че има нужда от по-добро и по-прозрачно управление в този сектор, от който зависят толкова много обществени ресурси и толкова много хора.

Вижте повече по темата в свързаните текстове.


16 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Два пъти министър и веднъж зам.министър, но калинката Московски още не може да вдене за какво става въпрос в повереното му министерство. Едно е сигурно обаче - далаверата, при такъв министър-калинка, върви най-добре.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK