С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 20 май 2016, 17:04, 17877 прочитания

Има ли пилот в самолета

Министерството на транспорта се проваля пак и пак в контролните и управленските си функции. Това не се отразява по никакъв начин на министър Ивайло Московски

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Хаосът в министерство на транспорта

Министерството на мастодонтите

Под надзора на Ивайло Московски са едни от най-големите държавни дружества. И проблемите в тях

Хаос, корупция и тефлон

Какво всъщност е сбъркано в сградата на ул. "Дякон Игнатий"

Раздялата със софийското летище

След като раздаде инфраструктура само на познати местни играчи, сега транспортният министър обещава прозрачна и добра концесия на най-скъпия си актив

Те ги посочват, ние ги уволняваме

Подопечните агенции на Ивайло Московски се тресат от скандали, но той остава незасегнат

Ивайло Московски е на поста министър на транспорта от средата на 2011 г. до началото на 2013 г., после отново от ноември 2014 г. Преди това е почти две години зам.-министър в същото министерство. Трудно е да се очакват чудеса от някого, който управлява бавни и стари мастодонти като БДЖ и "Железопътна инфраструктура", корумпирани системи като Агенцията за автомобилна инспекция и контролира разнородни дейности като такситата, тировете, пристанищата и съобщенията. Но дори с това условие ведомството на Московски се справя лошо с контролните и управленските дейности.

Структури като НКЖИ разпределят милиарди по сенчест и странен начин и без скандалите да се отразяват на ръководството там. Агенции като ДАИ (сега ИААА) биват посещавани през година от ДАНС, а шефовете им са арестувани показно, но въпреки това министерството продължава да не показва някаква стратегия как да бъде прочистена тази система. Приватизацията на БДЖ вече закъсня дотолкова, че скоро ще бъде невъзможна. Сектори като таксиметровия получиха подкрепа от Московски за борбата си срещу това да станат по-прозрачни и отчетни. С две думи, това министерство има проблеми по въздух, суша и вода.


Същото ведомство сега ще прави концесията на летище София. Това е огромна сделка - очакванията на самия министър Московски са за над милиард лева. Проблемите около нея са два: всичко до момента е забулено в мъгла и неясноти, и второ - начинът, по който министерството на транспорта прави концесии, далеч не е най-публичният.

Концесията на летище "София" е добър повод да си припомним, че има нужда от по-добро и по-прозрачно управление в този сектор, от който зависят толкова много обществени ресурси и толкова много хора.

Вижте повече по темата в свързаните текстове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Още държави в Европа с коронавирус, Нено Димов остава в ареста окончателно 1 Вечерни новини: Още държави в Европа с коронавирус, Нено Димов остава в ареста окончателно

И още: Проф. Петко Салчев ще управлява здравната каса; Нови предложения за свиване на рекламата на хазарта; Предсрочните избори в Румъния стават по-малко вероятни

25 фев 2020, 4749 прочитания

Данните за вноса се оказаха непълни, предстои ревизия 1 Данните за вноса се оказаха непълни, предстои ревизия

Причината е нов начин на отчитане на някои видове борсови стоки, твърдят от НСИ и митниците

25 фев 2020, 2267 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Голямата българско-гръцка газова сватба

Българският енергиен холдинг може да участва в изграждането на терминал за втечнен газ в Гърция

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10