Раздялата със софийското летище

След като раздаде инфраструктура само на познати местни играчи, сега транспортният министър обещава прозрачна и добра концесия на най-скъпия си актив

Пиронът в сделките на транспортното министерство е факт - тази седмица държавата най-накрая взе решение да започне процедурата по търсене на опитен частен стопанин на летище София. Срещу най-ценния си транспортен актив министерството търси приход от 1.2 млрд. лв. за 35 години, като с първата половина ще бъдат платени дълговете на нереформираното БДЖ. Конкурсът обаче трябва да бъде направен максимално умно и честно, тъй като всякакви непозволени маневри биха ощетили пътниците, данъкоплатците и бизнеса и биха понижили още повече имиджа на страната пред чуждите инвеститори. За съжаление досегашният опит не говори добре.

Концесионната политика на пристанищата и летищата е една от най-важните задачи на министерството на транспорта. Опитът от този и от предишния мандат на министър Ивайло Московски показва, че концесионери на пристанища и летища стават все добре познати местни играчи. При различните търгове имаше само по един кандидат (изключение прави този за две кейови места на пристанище Видин-юг) и нулево чуждо участие. А министерството, което иначе много старателно известява медиите за валидирането на всяка пощенска марка, не намира за необходимо да съобщава например кога ще има отваряне на оферти за концесия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове