Министерството на мастодонтите

Под надзора на Ивайло Московски са едни от най-големите държавни дружества. И проблемите в тях

За повечето хора министерство на транспорта значи БДЖ. Това е обаче само един от мастодонтите, за които министерството отговаря. Приватизацията на компании като БДЖ, "Български пощи" и пълното концесиониране на пристанища и летища почти би обезсмислило и съществуването на ведомството в настоящия му вид и би го превърнало изцяло в регулаторен орган. Към момента обаче то отговаря за проблемите на държавни дружества, в които работят над 27 хил. души, управляват огромни средства и изпълняват важни функции, ползвани от широк кръг от хора.

Основият проблем на повечето такива дружества е, че са превърнати в социални услуги, които предоставят заетост. Ако искат да останат на пазара, те отчаяно имат нужда от реформиране, защото частните им конкуренти ги превръщат във все по-голяма тежест за бюджета. Реформирането им обаче е почти невъзможна задача за транспортните министри, и Ивайло Московски не прави изключение.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата