ГБС ще преасфалтира булевард в жк "Овча купел"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ГБС ще преасфалтира булевард в жк "Овча купел"

Строителната компания е заложила в офертата, че ще изпълни дейностите по проектиране и преасфалтиране на обекта за 182 дни, което е най-дългият предложен период.

ГБС ще преасфалтира булевард в жк "Овча купел"

Стойността на поръчката е 4.7 млн. лв. и трябва да се изпълни за половин година

15571 прочитания

Строителната компания е заложила в офертата, че ще изпълни дейностите по проектиране и преасфалтиране на обекта за 182 дни, което е най-дългият предложен период.

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


ГБС ще използва подизпълнител за проекта - компанията "Трансконсулт - 22".

Столичната община възложи на "ГБС – Инфраструктурно строителство" рехабилитацията на столичния бул. "Президент Линкълн" в жк "Овча купел". Ориентировъчната дължина на участъка, който ще бъде ремонтиран, е 4500 м, а стойността на проекта е 4.733 млн. лв. с ДДС. Строителната компания е заложила в офертата, че ще изпълни дейностите по проектиране и преасфалтиране на обекта за 182 дни, което е най-дългият предложен период. Заявената цена на изпълнение от ГБС е най-ниската сред предложените от конкурентите.

В кандидатурата ГБС е посочила, че ще използва подизпълнител - "Трансконсулт - 22", с дял на участие 2%. Компанията ще съдейства на изпълнителя при изготвянето и съгласуването на работен инвестиционен проект, за преасфалтирането на обекта и за други дейности, за които се изисква допълнително проектиране.

Поръчката за "Избор на изпълнител за инженеринг за рехабилитация на улици и булеварди от първостепенната улична мрежа" на общината е за две позиции. Втората - за ремонта на бул. "Шипченски проход", все още не е възложена, въпреки че изпълнителят "Пътища и съоръжения" вече е избран (виж карето).

Конкурентите

Освен ГБС оферти за рехалбилитация на бул. "Линкълн" са подали "Страбаг АГ - Австрия" и обединението "Обиколна инфраструктура" с участници "Планекс билд", "Пътно строителство" и "Проект консулт и КО1" ("Реминг консулт" и "Васил Иванов Костов"). Другите участници е обединение "Столични булеварди – Овча купел", в което са фирмите "СК-13 Пътстрой", "Калистратов груп" и "Инфраструктурна компания". Оферта е подала и компанията "Трейс груп холд".

Обединение "Столични булеварди – Овча купел" и "Трейс груп холд" са предложили срок от само 75 дни за изпълнение на поръчката. Обосновката на обединението за оферирания кратък период е приета, но то не е предоставило удължаване на срока на валидност на офертата, изискано от възложителя, и е отстранено. Обосновката на "Трейс груп холд" пък не е уважена и до по-нататъшно разглеждане и оценка на ценовите оферти са допуснати само ГБС, ДЗЗД "Обиколна инфраструктура" и "Страбаг АГ - Австрия", сред които е избран изпълнителят.

Ремонтът на "Шипченски проход"

Обществената поръчка на Столичната община включва и втора обособена позиция за рехабилитация на бул. "Шипченски проход" - от ул. "Иван Димитров–Куклата" до бул. "Асен Йорданов", оттам до бул. "Христофор Колумб" и на ул. "Искърско шосе" от бул. "Христофор Колумб" до ул. "Димитър Пешев".

Кандидатите за изпълнение на проекта са четири - "ПСТ груп", "ИСА 2000", "Пътища и съоръжения" и "Щрабак". Първите две компании са предложили срок за изпълнение от само 75 дни подобно на колегите си в първата позиция. Но след поисканата обосновка тази на "ПСТ груп" не е приета и фирмата е отстранена.

Избраният изпълнител е "Пътища и съоръжения", предложил цена от 8 млн. лв. с ДДС, която е най-високата офертна стойност. Поръчката обаче все още не е възложена, което беше потвърдено и от компанията. Възможно е причина затова да е обжалване от "ПСТ груп". Фирмата е възразила срещу отстраняването й, но Комисията за защита на конкуренцията е отказала да образува производство. В регистъра на Върховния административен съд също има вписана жалба от компанията с дата 25.05.2016 г. Тъй като все още не е закачен пояснителен документ към нея, не е ясно дали се отнася за съответната поръчка.
ГБС ще използва подизпълнител за проекта - компанията "Трансконсулт - 22".

Столичната община възложи на "ГБС – Инфраструктурно строителство" рехабилитацията на столичния бул. "Президент Линкълн" в жк "Овча купел". Ориентировъчната дължина на участъка, който ще бъде ремонтиран, е 4500 м, а стойността на проекта е 4.733 млн. лв. с ДДС. Строителната компания е заложила в офертата, че ще изпълни дейностите по проектиране и преасфалтиране на обекта за 182 дни, което е най-дългият предложен период. Заявената цена на изпълнение от ГБС е най-ниската сред предложените от конкурентите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    bobson71 avatar :-|
    bobson71

    40 дни за всеки 1 километър преасфалтиране ми се струва , доста време при положение че има оферти за 16 дни на 1км. Това говори, че избраната фирма не притежава свободен ресурс (техника и хора) за този обект. И не мога да разбера защо се избират винаги офертите с най-ниска цена, без оглед на сроковете за изпълнение., тъй като затварянето на основни улици води до значителни задръствания, съответно до значително по-високо замърсяване на въздуха и увеличен разход на гориво на стотици превозни средства!

  • 2
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#1] от "bobson71":

    Това че някои е предложил нереалистичен срок въобще не значи че смята за възможно да го изпълни. Предвидили са си глобата - АКО не успеят да се измъкнат с независещи от тях причини - все някой дъжд ще завали лятото, после идва държовна есен и рекорден снеговалеж зимата. Непременно ще изкочат поне няколко кабела и тръби и накрая пак ще излезе същото време с 20% по висока цена. Не е като да не сме го гледали тоя филм десетки пъти за последните 10 години.

  • 3
    bobson71 avatar :-|
    bobson71

    За част от нещата имате право, но в един проект би трябвало да е заложен и бюджет за непредвидени рискове, както и предварителната им оценка. Също така ако приемем, 40 дни са небходими за преасфалтиране на 1км булевард с 2 бр. Платна и гоексраполираме за 100 км магистрала тогава ще са необходими поне 11 години. Отделно ако приемем че 2000 автомобила ежедневно стоят по 30 Мин повече в задръстване и изразходват по 1 литър гориво повече на ден при 2лв цена горивото това за 180 дни прави 720 Хил. Лв. Без да броим и замърсяванетома въздуха. По краткият срок според мен може да се постигне основно чрез отделяне на повече ресурс от стоителите ( техника и хора) и работата на по-големи части от участъка едновременно. Тъй като съм наблюдавал при ремонта или изграждането на различни участъци от пътната мрежа в София , как не се работи в събота и неделя а понякога в с дни през седмицата . До коментар [#2] от " m17 ":

  • 4
    rainbou1 avatar :-P
    rainbou1

    Гениално - тъкмо се измъкнеш от задръстването в Овча Купел и влизаш в следващото в Красна Поляна...щото Житница е затворена...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ще съмне ли след НОЩ?

Ще съмне ли след НОЩ?

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.