ГБС ще преасфалтира булевард в жк "Овча купел"
Стойността на поръчката е 4.7 млн. лв. и трябва да се изпълни за половин година


Деница Симеонова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Столичната община възложи на "ГБС – Инфраструктурно строителство" рехабилитацията на столичния бул. "Президент Линкълн" в жк "Овча купел". Ориентировъчната дължина на участъка, който ще бъде ремонтиран, е 4500 м, а стойността на проекта е 4.733 млн. лв. с ДДС. Строителната компания е заложила в офертата, че ще изпълни дейностите по проектиране и преасфалтиране на обекта за 182 дни, което е най-дългият предложен период. Заявената цена на изпълнение от ГБС е най-ниската сред предложените от конкурентите.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
40 дни за всеки 1 километър преасфалтиране ми се струва , доста време при положение че има оферти за 16 дни на 1км. Това говори, че избраната фирма не притежава свободен ресурс (техника и хора) за този обект. И не мога да разбера защо се избират винаги офертите с най-ниска цена, без оглед на сроковете за изпълнение., тъй като затварянето на основни улици води до значителни задръствания, съответно до значително по-високо замърсяване на въздуха и увеличен разход на гориво на стотици превозни средства!
До коментар [#1] от "bobson71":
Това че някои е предложил нереалистичен срок въобще не значи че смята за възможно да го изпълни. Предвидили са си глобата - АКО не успеят да се измъкнат с независещи от тях причини - все някой дъжд ще завали лятото, после идва държовна есен и рекорден снеговалеж зимата. Непременно ще изкочат поне няколко кабела и тръби и накрая пак ще излезе същото време с 20% по висока цена. Не е като да не сме го гледали тоя филм десетки пъти за последните 10 години.
За част от нещата имате право, но в един проект би трябвало да е заложен и бюджет за непредвидени рискове, както и предварителната им оценка. Също така ако приемем, 40 дни са небходими за преасфалтиране на 1км булевард с 2 бр. Платна и гоексраполираме за 100 км магистрала тогава ще са необходими поне 11 години. Отделно ако приемем че 2000 автомобила ежедневно стоят по 30 Мин повече в задръстване и изразходват по 1 литър гориво повече на ден при 2лв цена горивото това за 180 дни прави 720 Хил. Лв. Без да броим и замърсяванетома въздуха. По краткият срок според мен може да се постигне основно чрез отделяне на повече ресурс от стоителите ( техника и хора) и работата на по-големи части от участъка едновременно. Тъй като съм наблюдавал при ремонта или изграждането на различни участъци от пътната мрежа в София , как не се работи в събота и неделя а понякога в с дни през седмицата . До коментар [#2] от " m17 ":
Гениално - тъкмо се измъкнеш от задръстването в Овча Купел и влизаш в следващото в Красна Поляна...щото Житница е затворена...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.