Билборд на две колела
Концесията за велосипеди под наем в София тръгва, без да е ясно дали ще работи добре


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако има нещо, което отличия като "Столица на спорта" или "Зелена столица" дават, то не е нито повече спорт, нито загриженост за околната среда. Градовете, които се борят за подобни титли, се интересуват най-вече от репутацията и добрите възможности за маркетинг, които идват с тях.
Управата на София вероятно е наясно с този факт. След като изгуби битката за Европейска столица на културата в сблъсък с Пловдив, Столичната община успя да се нареди като Европейска столица на спорта през 2018 г. Около изборите и смяната на главния архитект зелената политика също стана голяма тема, като дори през последната седмица кметът на Любляна Зоран Янкович пристигна в помощ на Йорданка Фандъкова за кандидатурата на София за "Зелена столица на Европа".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Софийска община с по-голям успех би дала каналите и реките на града на концесия за обществени лодки и гондоли. Все пак, има повече реки от вело-алеи в този град.
Къде в София видя толкова много реки? Това са по-скоро канали за отводняване, по които има малки потоци. Честно казано не си представям гондола по Евлоги Георгиев....дори в най-смелите си мечти.
Реки като Искър, Тунджа, Места, Арда, Огоста и други няма в София. По-скоро да помислят как да се използва мястото над реките.
Ако концесията за велосипеди се реализира в този вид, София ще е първия град който така директно обвързва рекламата с оперирането на системата. Дяволът и тук е в детайлите. Параметрите предполагат концесионера да се интересува предимно от печалба от реклама. Няма заложени никакви индикатори с които общината да си гарантира старание на концесионера да постига високи нива на ползване на велосипедите. Вярно е, че това изисква и усилия и планиране от страна на самата община. Но определено концесията не е резултатно ориентирана за да предложи реална транспортна услуга, за което именно служат системите за обществени велосипеди по света. Пропусна се шанса услугата да се обвърже с ползването на градски транспорт чрез единно таксуване. Предстои София съвсем скоро да се сдобие с електронна система за таксуване в градския транспорт. При това системата за велосипеди ще е поредния оазис (след Метрополитен), който ще си има собствена независима система и тарифна политика. Редно е да има повече внимание сега в началото на въвеждане, за да последва съдбата на обществените велосипеди в Рим - хаос, война в общинския съвет, разруха и ръжда и много малко видимо движещи се велосипеди от системата. Цялото становище на Велоеволюция е тук: http://velobg.org/обществени-велосипеди-в-софия
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход