"Трейс" е с най-ниска цена за нова отсечка от метрото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Трейс" е с най-ниска цена за нова отсечка от метрото

Офертите отвори председателят на тръжната комисия Зафир Зарков, общински съветник от групата на ГЕРБ и член на транспортната комисия към Столичната община

"Трейс" е с най-ниска цена за нова отсечка от метрото

Компанията предлага 29.8 млн. лв. при прогнозни 45 млн. лв. Ако не обоснове офертата, "Главболгарстрой" ще има първа поръчка за метро

21596 прочитания

Офертите отвори председателят на тръжната комисия Зафир Зарков, общински съветник от групата на ГЕРБ и член на транспортната комисия към Столичната община

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Цената на "Трейс груп холд" за изграждане на 630 м тунел и една метростанция е най-ниска, стана ясно след отварянето на офертите на кандидатите. Поръчката на общинската "Метрополитен" е за тунел и станция "Хаджи Димитър", а отсечката е част от третия лъч на метрото и представлява продължението на неговата централна част - от Малък градски театър до бул. "Владимир Вазов" след "Подуяне".

Предложената от компанията цена е 29.8 млн. лв., което е доста под прогнозната - 45 млн. лв. Това обаче не я прави автоматичен победител. Тъй като офертата на "Трейс" е с повече от 20% по-ниска от средната предложена цена, процедурата изисква да й бъде поискана обосновка. В случай че тя не бъде приета, най-вероятно изпълнител ще е обединението между "Станилов" и "Главболгарстрой" (виж таблицата), което има най-много точки по техническото предложение и е с втората най-ниска цена. Останалите участници са играещата самостоятелно "Джи Пи груп" и две обединения - всичките с български фирми.

Търгът е интересен, защото е сред малкото, в които се стига до класиране след спрените от премиера обществени поръчки заради свързаност на компании с Делян Пеевски и Валентин Златев.

Резултатите

"Трейс" досега често е печелила поръчки на "Метрополитен", дори сега строи и съседната метростанция - при Малък градски театър. Интересното в обединението "МС Хаджи Димитър" е, че ако спечелят, за ГБС това ще е пилотен проект за изграждане на метрото. Макар победителят засега да е по-скоро неясен, от резултатите се вижда, че отпадането на единия от играчите - "Джи Пи груп", е сигурно. Компанията е предложила най-висока цена и има най-ниска оценка на техническите показатели. Обикновено техническото подреждане е ориентир коя компания е най-предпочитаният победител. Тук обаче разликите не са големи.

Поръчката е сравнително малка по-мащаб в сравнение с предните - едва 630 м двупътен тунел и една метростанция. Тя беше обявена няколко месеца след големия търг за над 400 млн. лева за 7 станции на метрото и близо 7 км нови линии. Причината е, че ще се изгражда по друг способ - нов австрийски тунелен метод. По-голямата част от централния участък на третия лъч на метрото (кв. "Горна баня" - кв. "Левски") ще се строи по щитов метод - с голяма тунелопробивна машина. Само за отсечката при метростанция "Орлов мост" ще се използва въпросният австрийски метод, при който се работи на отделни малки участъци.

Поръчката

Настоящата поръчка е за продължението от "Заимов" до бул. "Владимир Вазов". Тя включва изграждането на една метростанция (МС5) и 630 м двупътен тунел, който ще минава под жп линиите на "Подуяне". Интересното е, че линията на метрото ще има "служебна връзка" с минаващата отгоре жп мрежа, която ще се използва за вкарване на метровлакчета. Избраният строител трябва да изготви проект и да изпълни строителството в срок, не по-дълъг от три години. Планира се тази метростанция и тунелът да са готови заедно с останалите от първи (централен) етап на третия лъч на метрото през 2019 г.

Цената на "Трейс груп холд" за изграждане на 630 м тунел и една метростанция е най-ниска, стана ясно след отварянето на офертите на кандидатите. Поръчката на общинската "Метрополитен" е за тунел и станция "Хаджи Димитър", а отсечката е част от третия лъч на метрото и представлява продължението на неговата централна част - от Малък градски театър до бул. "Владимир Вазов" след "Подуяне".

Предложената от компанията цена е 29.8 млн. лв., което е доста под прогнозната - 45 млн. лв. Това обаче не я прави автоматичен победител. Тъй като офертата на "Трейс" е с повече от 20% по-ниска от средната предложена цена, процедурата изисква да й бъде поискана обосновка. В случай че тя не бъде приета, най-вероятно изпълнител ще е обединението между "Станилов" и "Главболгарстрой" (виж таблицата), което има най-много точки по техническото предложение и е с втората най-ниска цена. Останалите участници са играещата самостоятелно "Джи Пи груп" и две обединения - всичките с български фирми.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK