Весели празници, "Лидл"
Германската верига определи производствата срещу нея като административен произвол
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Юристите и мениджмънтът на "Лидл" със сигурност не обичат празниците. Защото знаят, че в последния работен ден е твърде вероятно да получат честитка от Комисията за защита на конкуренцията. Германската верига е сред основните клиенти на комисията. Откакто навлезе в България през 2010 г., комисията е образувала пет производства срещу "Лидл". Две от тях тях са за нелоялна конкуренция (заблуждаваща реклама), едно е за картел и съгласувана практика (образувано първоначално срещу всички германски вериги, но впоследствие разширено и с няколко български) и две са за въведения миналото лято текст, забраняващ "всяко действие или бездействие на предприятие с по-силна позиция при договаряне". Три от производствата са в рамките на един месец, а компанията е уведомена и трябва да изготви становище точно преди началото на дълги почивни дни, което ограничава възможността й за защита.
Две от вече приключилите производства пред комисията срещу компанията са за нелоялна конкуренция - по едното има влязла в сила санкция от над 370 хил. лв., която беше потвърдена на две инстанции от Върховния административен съд. Втората глоба е 1.865 млн. лв., отново за рекламна кампания, която според КЗК нарушава правилата за лоялна конкуренция. Веригата обжалва санкцията, като делото е насрочено за след една година. По повод втората глоба от "Лидл" тогава определиха решението на КЗК като граничещо с административен произвол. И в прав текст заявиха: "За съжаление то ни кара да разбираме защо други големи чуждестранни инвеститори от месеци изразяват голямото си безпокойство за критериите и начините, по които КЗК изпълнява функциите си."
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Дано успеят! Лидл е единственото място, където може да закупиш качествени стоки на приемливи цени!
До коментар [#1] от "wbt12486097":
Ха, ха, ха, ха.
И едните оплескали работата, и другите. Ама ще подкрепим българските институции, би трябвало те да са на страната на българските потребители!
Ако Лидъл напуснат страната, няма да ми липсват. Човек никога не е сигурен какво ще може да си купи от там, защото нямат постоянен асортимент, а промоциите им се чисто мошеническа политика - специално съм отивала рано сутринта в деня, в който се пуска промоционална стока и тя вече била изчерпана, хайде де!
Лидл е най-хубавото нещо, което се е случвало на българския потребител от 50 години насам. Дано и анализът на Алди да покаже добри условия за навлизане в България и заедно двете вериги да разкажат играта на скучните и скъпи играчи.
До коментар [#4] от "evpetra":
Имам Лидл на 3мин от вкъщи, пазарувам често от там.
Нищо от казаното от вас не е верно.
Всичко в магазина е ясно и коректно.
Явно имаш друг проблем.
Всичко в Лидл си е точно, дори разните промоционални продукти ги има сутрин, ходя рано преди работа почти всеки ден. Сега ако си спинкала до 12 часа може да не намериш нещо, но Лидл имат телефон, на който да си го поръчаш ако има останала наличност в други магазини. Лидл е хубав магазин, без да има нужда от безкраен асортимент. КЗК си е бухалка, занимаваща се с поръчки и винаги е била.
Още бой трябва. Особено по БИЛЛА и ПроМаркет. Истината е, че сред търговските вериги по-нормални условия за доставчиците предлагат само българските вериги. Това не е случайно - те имат много по-слаба позиция от фирми с по-широка търговска мрежа като Кауфланд, Лидл и БИЛЛА.
Колкото повече магазини има, толкова по-добре за потребителя.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход