Резултатите на матурите след 12 клас: добър (4) (допълнена)

Образователното министерство представи броя на отличните и слабите оценки от държавните зрелостни изпити, но отново не анализира причините за тях

Фокусът на анализа на екипа на МОН отново беше броят на отличните и слабите оценки, а не причините за тях и конкретните мерки за решаването на проблемите, които показват.
Фокусът на анализа на екипа на МОН отново беше броят на отличните и слабите оценки, а не причините за тях и конкретните мерки за решаването на проблемите, които показват.
Фокусът на анализа на екипа на МОН отново беше броят на отличните и слабите оценки, а не причините за тях и конкретните мерки за решаването на проблемите, които показват.    ©  Юлия Лазарова
Фокусът на анализа на екипа на МОН отново беше броят на отличните и слабите оценки, а не причините за тях и конкретните мерки за решаването на проблемите, които показват.    ©  Юлия Лазарова

Напредък по математика, история и природни науки, но и най-висок процент двойки по български език и литература от началото на провеждането на матурите. Средна оценка на задължителния изпит по български език и литература 4,17, а на този по избираем предмет - 4,27. Близо 15% от дванайсетокласниците пък не са достигнали минималното ниво, за да получат диплома за средно образование. Това са основните изводи от резултатите от държавните зрелостни изпити след 12 клас, които Министерството на образованието и науката представи във вторник.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 4

    "Според министър Кунева "първосигналните" причини за лошия резултат са това, че днешните ученици пишат повече във Facebook и използват програми за автоматично поправяне на правописа. "

    Отново подминаваме фактите! Първосигналните причини са диктуването на планове по литература за сметка на часове по български език! Не може да си учил нещо в 7-ми клас, до 12-ти да не го преговаряш, и изведнъж да те изпитат на него и да се справиш добре. И не говоря само за правописа. Ако вземем предвид видовете изречения и частите на изречението историята става плачевна. Не може с 1 учебен час гимназиалните учители по БЕЛ да си измиват съвестта от 5-годишното пренебрегване на един важен предмет!

    Нередност?
  • 2
    constantine_blk avatar :-|
    Константинъ
    • + 1

    Това, което от МОН излиза като данни, си е чиста проба дезинформация! Вместо да изнасят данни за оценките, нека публикуват точките, пък ние можем и сами да си направим изводи. То, първо на първо, на всеки няколко години променят скалата за оценяване (съответно сравненията с предходни години стават недостоверни), второ, като с 23% верни отговори се минава изпита, дори и да имаш тройка - какво от това? Пак нищо не знаеш! Не може с 23% верни отговори да вземеш диплома за каквото и да било образование! Това е срамота.

    А пък за пословичната бездарност и некомпетентност на др. Кунева да не се отваря и дума. Изявленията ѝ, че "тенденцията (за увеличаване на броя на двойките) трябва да се «прекърши»" са направо смехотворни. И как ще се "прекърши" тази тенденция? Като от следващата година се пише тройка и за 10 точки ли? Или като смените абревиатурите от СОУ на СУ?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал