Северната тангента се оскъпи с 1.5 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Северната тангента се оскъпи с 1.5 млн. лв.

Северната тангента се оскъпи с 1.5 млн. лв.

Правителството отпусна сумата за ремонт на прилежащите пътни връзки

Десислава Лещарска
20582 прочитания

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Договорът за тангентата е за 180 млн. лв.

Столичната община ще получи 1.5 млн. лева от бюджета, с които да ремонтира улиците, водещи към Северна скоростна тангента. С част от средствата ще се обновят и локалните платна, свързващи отсечката с близките села. Това стана ясно след заседанието на Министерския съвет в сряда, на което са присъствали инициативен комитет на граждани от кварталите "Илиянци" и "Требич", както и зам.-кметът по финанси и транспорт Дончо Барбалов и главният архитект на София Здравко Здравков.

Изпълнителят

"Глобихте ни милион и половина на практика, без да имаме никаква вина, но отивайте хората да са спокойни, бързо строете, правете каквото трябва и да стане факт", е казал Борисов на събралите се хора. "Още днес ще бъдат дадени парите. Има още 2-3 седмици по стария договор на тангентата, може да започнете да го правите веднага", каза още Борисов.

Договорът за тангентата за 180 млн. лв. беше възложен през 2014 г. на обединение ХПВС- ССТ, съставено от "Водстрой 98", "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" (дъщерно на "Хидрострой") и още няколко свързани компании. Първоначално поръчката беше спечелена от италианската компания Salini-Impregilo, но класирането беше отменено след жалба пред КЗК и ВАС. Строежът получи обединението на "Водстрой", но реално се изпълняваше от "Хидрострой" и "ПСТ груп", които имаха ангажимент за доставка на техника. Доскоро собствеността на "Водстрой" и ПСТ се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски. Миналата седмица обаче "Хидрстрой" обяви, че купува първото дружество, а второто преминава изцяло в орбитата на Първа инвестиционна банка, която го финансира от 2013 г.

Проблемите с тангентата

Северната скоростна тангента е с дължина 16.5 километра и е в експлоатация от края на април. Тя свързва "Ботевградско шосе" с околовръстния път и осигурява връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. По нея минава трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия. Отсечката беше изградена с европейско и национално финансиране. По думите на регионалния министър Лиляна Павлова средствата, отпуснати от ОП "Регионално развитие", са били предназначени за изграждане на съоръжението, а прилежащата пътна мрежа е грижа на общината.

"Ангажимент на Столичната община е да изгради локалните трасета или да ремонтира довеждащата улична мрежа, която да обслужва града и малките населени места на територията на общината. За съжаление поради обжалване, поради забавяне в изпълнението това не е факт, затова сега с тези целево предоставени средства общината ще може да намери проектно решение, с което да облекчи трафика и пътуващите от "Требич" и другите населени места да може да се качват на тангентата", каза Павлова, цитирана от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".

От съобщението става ясно, че транспортната драма е свързана с липсваща връзка на идващите от кв. "Илиянци" с пътния възел преди бул. "Рожен" и продължението към "Требич". До изграждане на новите пътни връзки ще се въведе временна организация на движението. Още през следващата седмица ще бъде направена и алтернативната връзка за придвижване до с. Мрамор през възела на Софийския околовръстен път със Северната скоростна тангента, което ще доведе до улесняване на трафика.

Временната организация в района на ул. "Васил Левски" (пътят за село Мрамор) в момента е свързана с изграждането на участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път. През август ще бъде възстановено кръстовището на околовръстния път с ул. "Васил Левски", който в момента е затворен заради изграждане на конструкция на надлез. В момента в посока София функционира надлезът на бул. "Лазар Михайлов" над Северната тангента, който обслужва достъпа откъм с. Кубратово.

Договорът за тангентата е за 180 млн. лв.

Столичната община ще получи 1.5 млн. лева от бюджета, с които да ремонтира улиците, водещи към Северна скоростна тангента. С част от средствата ще се обновят и локалните платна, свързващи отсечката с близките села. Това стана ясно след заседанието на Министерския съвет в сряда, на което са присъствали инициативен комитет на граждани от кварталите "Илиянци" и "Требич", както и зам.-кметът по финанси и транспорт Дончо Барбалов и главният архитект на София Здравко Здравков.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    krastan4o avatar :-|
    Krastyo Petkov

    Това, което направиха от днес - затвориха едното платно на бул. "Ломско шосе" и задръстването сутрин стига почти до с. Волуяк. Без никаква мисъл затвориха алтернативния път към околовръстния път в посока от кв. "Обеля" към Мрамор, като и краткия път през с. Обеля. По този начин направиха пътуването на жителите от с. Волуяк и гр. Костинброд, както и другите населени места в тази посока безобразно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.