Зам.-министър на транспорта подаде оставка след повдигнато обвинение

Според прокуратурата като директор на НКЖИ Антон Гинев е сключил договор с фирма на депутата от ДПС Илия Илиев, с което е ощетил държавата с близо 1 млн. лв.

Антон Гинев стана зам.-министър на транспорта по времето на кабинета "Орешарски" и остана на този пост и при второто управление на Ивайло Московски
Антон Гинев стана зам.-министър на транспорта по времето на кабинета "Орешарски" и остана на този пост и при второто управление на Ивайло Московски
Антон Гинев стана зам.-министър на транспорта по времето на кабинета "Орешарски" и остана на този пост и при второто управление на Ивайло Московски    ©  Цветелина Николаева
Антон Гинев стана зам.-министър на транспорта по времето на кабинета "Орешарски" и остана на този пост и при второто управление на Ивайло Московски    ©  Цветелина Николаева

Софийската градска прокуратура е привлякла като обвиняем зам.-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, стана ясно във вторник. Обвинението е за умишлена безстопанственост в особено големи размери за периода 2006 – 2009 г., когато Гинев бе директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Според прокуратурата Гинев е сключил договор с вече разследвания за източване на държавното предприятие депутат от ДПС Илия Илиев, с което е ощетил държавата с 927 хиляди лева.

Антон Гинев стана зам.-министър на транспорта по времето на кабинета "Орешарски" и остана на този пост и при второто управление на Ивайло Московски. Малко след новината за обвинението от Министерството на транспорта съобщиха, че зам.-министърът е подал оставка, като е изпратил заявление до министър-председателя Бойко Борисов да бъде освободен "по лични причини". В краткото съобщение се казва още, че министър Московски е "изразил съжаление и благодари на Антон Гинев за съвместната работа и професионалната му експертиза". В Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията Гинев отговаряше за различните видове транспорт. Дълги години преди това той бе в системата на железниците, като заемаше различни постове там.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    aqulla avatar :-|
    aqulla

    Споменатия по горе "Крам Комплекс" строи подпорни стени по жп линии още от 1999 г. От техният бетон много железничарски шефове забогатяха.

    Нередност?
Нов коментар