Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Най-същественият недостатък, описан и от потенциалните изпълнители на поръчката, и от превозвачите, е обхватът на системата. Тя ще включва около 12 хил. км, или близо 60% от пътната мрежа: магистралите, първокласните, второкласните и половината от третокласните пътища. По думите на председателя на АПИ инж. Лазар Лазаров финансовото министерство настоява за 100% от третокласните и в момента това се "прецизира". В цяла Европа няма държава с такъв огромен процент платени пътища. Най-много са в Словакия - около 15% (2400 км), а във всички останали държави от ЕС процентът е между 1 и 3. В Австрия например от тол-такси са обхванати 2183 км магистрали и скоростни пътища, или 1.8% от пътната мрежа.
"Да се обхванат всички или почти всички пътища от тол-системата - скъпо е, а няма голям смисъл, защото приходите биха били същите като от таксуването на магистралите и първокласните пътища", коментира пред "Капитал" магистър Михаел Вебер, управител на австрийската Кapsch. "Най-много ще заплащат големите тирове - те не използват пътища втори клас - те са в лошо състояние и придвижването по тях е бавно, което означава загуби за превозвача - тоест той ще използва предимно магистралите и там, където няма магистрала - скоростен или първокласен път. Това означава, че първо ще увеличиш финансовата тежест за местните граждани и бизнес и, второ - ще плащаш за поддръжка и пренос на данни за системата на пътища, които не са рентабилни", каза Вебер. И допълва, че това си е решение на възложителя и той няма проблем да се съобрази с него. "Технически всичко е възможно. Но има ли смисъл", допълва мениджърът.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
е явно вече има избран, както е и при всички други обществени поръчки на АПИ ...
Опитът ни научи, че каквото не се свърши поне в основни линии за 1 година, няма да с свърши и за още 3.
Така че аз съм ОК и със сроковете, и с плащането накуп в края. Още един междинен жалон след 6 месеца са готови поне 40% , след 8 - 60% и ако не се достигнат тези жалони - изгонване, значи не стават. Не е платено нищо, така че - техен риск. Ние чакахме достатъчно, ще изчакаме и още 6 месеца.
"Нямаме магистрала дотам, така че колко да се забавиш - половин час. "
А може би, ако се плаща само за хубавите пътища, ще е доста по-справедливо и ще ви накара да си размърдате задниците и да вземе да ги пооправите и да построите нови магистрали?
320 Локации- ?Представете си за какъв Биг Брадър ще настане
"Ако влезеш през Капитан Андреево например и искаш да стигнеш до Дунав мост - погледнете картата - цялото разстояние може да го вземеш по пътища втори клас и ще платиш жълти стотинки. По магистралата и първокласния път ще платиш 200 евро."
От примера на инж. Лазаров могат да се направят бързи 2 извода:
1 - Уж целта е да се съдере от плащане транзитния трафик, но никой не казва, че за същата услуга българските превозвачи ще пращат същите пари!!!;
2 - Значи ли това, че за около 350 км. цената ще е 200 евро?! Това прави по над 1 лв/км?! Може ли инж. Лазаров да конкретизира за какъв тип МПС му е примера (не, че е от значение, ама да се знае кои ще го бият първи...)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход