Първата голяма поръчка след катарзиса
Търгът за новата тол-система за 200 млн. лв. отново е със съмнения за предрешен избор и недомислени изисквания
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Състоянието на пътищата в България говори красноречиво за две неща - че държавата няма достатъчно пари да ги поддържа и че малкото, които дава за целта, не се разпределя особено ефективно. Тази година за пръв път от години беше увеличена цената на винетката за всички видове автомобили, но това не е най-адекватната и най-вече - най-справедливата дългосрочна стратегия за генериране на приходи, които да инвестираме в пътната мрежа. Моделът, възприет в цяла Европа, приложим и подходящ за България, е тол-система: таксуване на база реално изминати километри, но така че най-тежките и най-неекологичните камиони да плащат най-много. Плановете на ЕС са да стандартизира този модел за всички страни членки.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
пътищата са ни скъпи, но пък много изгодни за няколко играча от върхушката на ГЕРБ ...
Телелинк е компания на милиционери, за Контракс не се наемам да твърдя, но не бих се учудил.
За съжаление реномето на изредените западни фирми също не е особено високо и същите са дежурно заподозрени за прекалена близост с властите. Тези, които направиха преброителните камери бързо се оправиха. За нещастие отчетите на брочите не могат да се намерят никъде качени онлайн. Преди флашките с данните за трафика се продаваха за по 2-3 хилди лева на канидататите да строят бензиностанции и крайпътни обект. Вероятно тази търговия не е спряла.
Значи фирмите на другарите нямат опит в изграждането на тол-системи, нямат и необходимия капитал, собствеността им е забулена в тайнственост, но имат претенции "да участват в поръчката, при това като водещ партньор". Т.е. може да сме напълно сигурни, че така и ще стане. Т.е. някоя чужда компания, която отговаря на изискванията ще дойде, ще изгради системата, ще си вземе паричките и ще си бие шута, а нашите юнаци ще приберат поне още толкова за това, че са уредили далаверата.
Навремето бяха набедили Александър Божков за "г-н 10%", сегашните обаче често постигат и 100% успеваемост.
Има ли изобщо в Булгаристан поне едно нещо, което да не се прави по втория начин?
Мен това ме тревожи :"Около поръчката има доста големи въпроси. Като начало обхватът на тол-системата, която трябва да обгръща 12 хил. км, или близо 60% от пътната мрежа. Това ще бъде най-голямата такава система в Европа." Излиза, че безплатни ще останат само третокласните пътища, които на практика не стават за нищо.
Те за къде по-малки поръчки уреждат "наши" фирми, че за това ли няма да измислят схема. В Чехия имаше скандал с доставката на влакове за метрото. Бяха нагласили така поручката, че да спечели концерна Шкода обаче поне са доставили хубави влакове и метрото им е добро. Вътрешно чувство ми подсказва обаче, че тукашните фирмк няма да си свършат работата както трябва.
Кефят ме нашите"играчи" - далавера след далавера мислят. И им се получава, пък ние нека си мрънкаме по форумите. А нужда от някаква система има, само дето никога няма да се избере работеща такава, просто това ще е поредното заробване на населението...
Ще стане като с мултиплексите като гледам.
Поредната недомислица от алчност и корупция !!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.