Загубите на общинските транспортни дружества в София се увеличават
Представители на Столичния общински съвет обясняват процеса с направените обезценки на вземания и инвестиционните програми


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
59.2
млн. лв. е загубата на "Топлофикация София"Печалбите се свиват, а загубите се увеличават. Такава е картината към края на 2015 г. на база финансовите отчети на 18-те търговски дружества, управлявани от Столична община (не влизат 42-те общински болници). Общата загуба, която са натрупали компаниите, е достигнала 87.5 млн. в., което е увеличение с около 30% на годишна база. Печалбата се е свила до 13.5 млн. лв. От отчетите се вижда, че отрицателният финансов резултат се формира основно от транспортните оператори и "Топлофикация София". Докато при останалите (с изключение на ВиК и "Спортна София") са регистрирани печалби, макар и при някои намаляващи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
11 коментара
Когато Топлофикация София беше с 50 милиона дългове, Владо Каролев искаше приватизация на единствената останала държавна структура. Предложението му беше отхвърлено с пълен консенсус, като на председателстващия му дойде нагорно да озапти всичките леви и десни етатисти, които напираха към микрофона да опънат по една 20-минутна реч на тема колко е важно "това народно богатство да си остане именно народно". Сега имаме 600 милиона дългове и всяка година още 60 милона загуби. И понеже където 600 милиона, там и 1 милиард, загубите ще бъдат обогатени с един напълно излишен завод за горене на боклуци на такова отстояние от центъра, на каквото малко хора могат да си купят апартамент.
Естествено, героите от времето на Каролев са си още тук, даже кариера направиха и повечето от тях се броят за "десни". На старини напишат в мемоарите си, че са били "божиите аватари", "трансмисията на житейската справедливост" или просто са се "жертвали да бъдат приемна каса", на която населението да си внесе глобата за невежеството, заблудите и уклона по социализма. Сиреч изработвайки го с милиарди дългове, са сторили нещо добро и полезно в метафизичен план, което е осмислило политическата им кариера.
"Със загуба от над 2 млн. лв. може да се "похвали" и "Метрополитен". Според общинските съветници това се дължи на разширяването на метрото."
Имам чувството, че някой ни лъже, ама зверски...
Как може, разходи за инвестиции да се вкарват във финансовият резултат за периода, при положение, че те/разходите/ ще се черпят десетки години напред...???
Благодаря, не ми отговаряйте...аз съм лаик и нищо не разбирам от бюджет и счетоводство...:)
Малко се краде в таз столица. Въпреки всички еврофондове, който се ползват за метрото, нови трамваи и прочее, се отчитат загуби. Ние, обаче, си избираме същото управление за втори път, а то ни работи от 2005-а насам. Аз обаче не знам, каква приватизация могат да договорят тези, която да защити публичния интерес?! Да не би автобусните линии на Карат-С да предлагат качествена услуга?! СОС и СО поне можем да държим отговорни - можем, не значи, че го правим.
До коментар [#2] от "Ghost":
отделно тнр Европейско финансиране и дето заради метрото железниците отново са на самотек
"Продадени са 433 едногодишни карти" това в двумилионна София?! Най-доброто доказателство за недалновидна ценова политика. Дори намалена от 500 на 365 лв, картата е изключително скъпа. За сравнение в Прага същата карта струва 262,5 лв. https://postimg.org/image/o1jz29t0r/
В Пловдив и Топлофикация, и Градски транспорт са частни.
До коментар [#2] от "Ghost":
Скивай сега....лъжат тия от метрополитена....те казват това на съветниците...те са почти неграмотни по темата и затова не могат да имат въпроси...след това журналистите ни пробутват/опитват се е по-точно/ лъжата и на нас, щото и те явно са неграмотни по темата. Те така с лъжата. Обяснението е толкова неграмотно, че чак кънти!!! Ти, аз и други можем само да се ядосваме от тая фрапираща неграмотност...освен ако вземем да се обединим по някакъв начин. А, има защо, защото през фирмите на градския транспорт се краде най-много.
Николай Стойнев, не Николай Станев.
До коментар [#4] от "6bjfs51":
на железницата всичко и пречи я рейсовете я камионите.пречи и железните крадливи душици на шефовете и.сега пари за БДЖ от летище СФ
Възможно ли е управляващите да осъзнаят и признаят, колко смешно жалки са резултатите от ползване на градски транспорт на фона на броя население на София, потенциала на градския транспорт и нуждите от намаляване на автомобилния трафик?
Най-правдоподобния отговор е НЕ и това трябва да се отрази в следващия ни избор.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.