С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 27 юни 2016, 17:44, 12117 прочитания

Новият срок за оферти за тол-системата е 11 август

Потенциалните кандидати са изпратили над 300 въпроса за търга до пътната агенция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цената за доставка и монтаж на бъдещата тол-система не може да надвишава 200 млн. лв. без ДДС.
Срокът за прием на оферти в големия търг за изграждане на тол-система е удължен с почти два месеца, като новата крайна дата е 11 август. Това става ясно от решение на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров от миналата седмица.

Поредната промяна в срока се наложи, след като жалба на софийската строителна компания "Мархинженеринг" блокира търга за 200 млн. лв. - първо в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), а след това и във Върховния административен съд (ВАС). Фирмата поиска налагане на временна мярка "спиране на процедурата" с мотива, че от нея ще настъпят неблагоприятни последици за обществото. Съдът е отхвърлил иска на 21 юни. В решението се посочва, че става въпрос за тръжна процедура в начален етап, а не за класиране, както и че претенциите за сроковете в поръчката и за засегнати интереси в областта на отбраната и националната сигурност са неоснователни. ВАС постановява, че търгът може да продължи с прием на оферти. Жалбата на "Мархинженеринг" по същество ще се разглежда чак на 29 септември, става ясно от деловодната система на съда.


Много въпроси

Шефът на пътната агенция Лазар Лазаров обясни по-рано пред "Капитал", че срокът за прием на оферти ще бъде удължен с толкова, с колкото се е забавил в съда (около месец и половина), но толерансът към потенциалните кандидати е дори още по-голям. Причината най-вероятно са огромното количество въпроси, свързани с документацията и условията на търга. В досието на поръчката до момента са публикувани отговори на над 300 въпроса.
В последните дни на миналата седмица документацията е допълнена и със списък на изградените вече 320 метални рамки по републиканската пътна мрежа, които в момента служат за преброяване на трафика. В бъдеще те ще са част от системата за контрол - ще разпознават регистрационния номер на автомобила, а служителите на КАТ ще проверяват в системата платена ли е пътна такса или не. Доставчикът на тол-системата у нас ще трябва да изгради още 100 такива рамки и ще трябва да предложи локацията им така, че системата да е максимално ефективна.

Новите пътни такси



Условията на поръчката предвиждат 19 месеца след сключване на договор с пътната агенция у нас да заработи тол-система за камионите над 3.5 тона и електронни винетки за леките коли. Изпълнителят ще има 7 месеца, за да предложи техническо решение, и 12 месеца за доставка, монтаж, обучение и пускане в експлоатация. Поддръжката на системата ще се повери на специално създадена държавна компания или звено извън пътната агенция, а контролът за заплащането на таксите ще се извършва от КАТ, ДАИ, Агенция "Митници" и НАП.

Поръчката за 200 млн. лв. се оказа атрактивна за местни и чуждестранни компании, специализирани в сферата на интелигентните транспортни системи. Интерес има от Унгария, тъй като предложеният от пътната агенция модел на тол-система наподобява унгарския. Като потенциални кандидати се спрягат имената на I-Cell, Унгария, и T Systems, Унгария. Австрийската компания Кapsch също обяви намерението си да участва. Испанската Etra, част от испанския гигант ACS Group, имаше интерес, но на този етап по-скоро се отказва, коментира източник, близък до процедурата. Местният интерес към търга идва основно от "Телелинк" и "Контракс", които са работили по монтирането на преброителните камери по пътищата, както и по огромна част от телекомуникационните мрежи на държавната администрация. Потенциален участник в търга е и "Сиела". Малко е вероятно българските кандидати да участват самостоятелно, защото нямат опит с изграждането на тол-системи, а и финансовите изисквания за 100 млн. лв. финансов ресурс са прекалено високи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента 8 Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента

Висшият съдебен съвет очаквано прегласува решението си за нов главен прокурор със същото мнозинство от 20 гласа срещу 4

14 ное 2019, 2131 прочитания

Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя

И още: Първият ден от болничните няма да се плаща от никой, патриотите "вдигнаха" минималната пенсия и осигуриха безплатна детска градина за социално слаби, подготвя се нова концесия на летище Пловдив

14 ное 2019, 1127 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Износители са притеснени за бизнеса си след Brexit

Великобритания е седмият по големина пазар за български стоки, най-много се изнасят мебели и машини

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10