С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 30 юни 2016, 18:25, 14321 прочитания

Концесията на летище София може да бъде възобновена скоро

КЗК отхвърли жалбата на кувейтска фирма, която временно спря процедурата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение жалбата на кувейтския консорциум срещу бъдещата концесия на летище София, заради която на 19 юни процедурата бе временно спряна. "Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове" - една от компаниите, които изградиха новата писта на летището, са притеснени, че след концесионирането няма да получат 43 млн.долара, които държавата им дължи по арбитражно дело, което загуби. Заинтересованите страни имат срок от три дни от получаването на решението да го обжалват.

Мотивите - неплатими дългове


През 2011 г. кувейтският консорциум спечели дело срещу летище София в международния арбитраж в Париж заради неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта на летището. Решението бе потвърдено и от Софийския градски съд, но впоследствие беше обжалвано и все още чака окончателно решение, което се очаква през ноември т.г.
В публикуваните условия по процедурата за предстоящата концесия обаче е записано, че избраната фирма концесионер няма да има ангажимент по присъдената на консорциума сума от 43 млн. долара. Собствениците на кувейтската компания са притеснени, че след оттеглянето на държавната компания "Летище София" тя няма да има приходи, с които да плати задълженията си.

Публичният интерес натежава

КЗК отхвърля жалбата с мотив, че евентуалното забавяне на концесията би било в ущърб на обществения интерес. Аргумент в полза на последното е, че бързото отдаване на летището е предпоставка за развитието на достъпна и с високо качество летищна инфраструктура, прилагане на нови технологии, повишаващи безопасността и организацията на обслужването, се посочва в решението на КЗК.
Претенциите на кувейтската компания обаче все пак ще забавят сроковете на концесията. Обявеният сега срок за подаване на оферти е 20 октомври. С колко ще бъде изместен той зависи дали компанията ще обжалва в съда в тридневния срок. Към момента все още не е постъпила такава жалба във Върховния административен съд (ВАС).



Концесията

Летище София е един от големите останали държавни транспортни активи. От бъдещия концесионер се изисква да плати еднократно концесионно плащане в размер не по-малък от 550 млн. лева без ДДС. Идеята е тези средствата да отидат за погасяване на задълженията на БДЖ. Извън това бъдещият инвеститор трябва да плаща за 35-годишния период не по-малко от 7% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година и не по-малко от 9.96 млн. лв. без ДДС. Той трява и да обнови терминал 1, така че той да разполага със седем ръкава и 5 вход-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: жалба

Прочетете и това

Да останеш без партийна субсидия за час* 3 Да останеш без партийна субсидия за час*

Казусът с финансирането на политическите формации отново показа колко крехко е парламентарното мнозинство

6 дек 2019, 1108 прочитания

Бюджет 2020 беше безславно приет на второ четене 3 Бюджет 2020 беше безславно приет на второ четене

Депутатите одобриха текстовете, които въвеждат регистрация за AirBNB, както и видеонаблюдение във всички данъчни складове

5 дек 2019, 789 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Сивата икономика се е свила през 2015 г.

Според индекса "Икономика на светло" делът на неформалната икономика е малко над 31%

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

Кино: "Един дъждовен ден в Ню Йорк"

Уди Алън с джазова комедия за съвременното лицемерие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10