С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 30 юни 2016, 18:25, 14412 прочитания

Концесията на летище София може да бъде възобновена скоро

КЗК отхвърли жалбата на кувейтска фирма, която временно спря процедурата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение жалбата на кувейтския консорциум срещу бъдещата концесия на летище София, заради която на 19 юни процедурата бе временно спряна. "Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове" - една от компаниите, които изградиха новата писта на летището, са притеснени, че след концесионирането няма да получат 43 млн.долара, които държавата им дължи по арбитражно дело, което загуби. Заинтересованите страни имат срок от три дни от получаването на решението да го обжалват.

Мотивите - неплатими дългове


През 2011 г. кувейтският консорциум спечели дело срещу летище София в международния арбитраж в Париж заради неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта на летището. Решението бе потвърдено и от Софийския градски съд, но впоследствие беше обжалвано и все още чака окончателно решение, което се очаква през ноември т.г.
В публикуваните условия по процедурата за предстоящата концесия обаче е записано, че избраната фирма концесионер няма да има ангажимент по присъдената на консорциума сума от 43 млн. долара. Собствениците на кувейтската компания са притеснени, че след оттеглянето на държавната компания "Летище София" тя няма да има приходи, с които да плати задълженията си.

Публичният интерес натежава

КЗК отхвърля жалбата с мотив, че евентуалното забавяне на концесията би било в ущърб на обществения интерес. Аргумент в полза на последното е, че бързото отдаване на летището е предпоставка за развитието на достъпна и с високо качество летищна инфраструктура, прилагане на нови технологии, повишаващи безопасността и организацията на обслужването, се посочва в решението на КЗК.
Претенциите на кувейтската компания обаче все пак ще забавят сроковете на концесията. Обявеният сега срок за подаване на оферти е 20 октомври. С колко ще бъде изместен той зависи дали компанията ще обжалва в съда в тридневния срок. Към момента все още не е постъпила такава жалба във Върховния административен съд (ВАС).



Концесията

Летище София е един от големите останали държавни транспортни активи. От бъдещия концесионер се изисква да плати еднократно концесионно плащане в размер не по-малък от 550 млн. лева без ДДС. Идеята е тези средствата да отидат за погасяване на задълженията на БДЖ. Извън това бъдещият инвеститор трябва да плаща за 35-годишния период не по-малко от 7% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година и не по-малко от 9.96 млн. лв. без ДДС. Той трява и да обнови терминал 1, така че той да разполага със седем ръкава и 5 вход-изхода за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пътници годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: жалба

Прочетете и това

Не, няма опасност за фиксирания курс на лева 8 Не, няма опасност за фиксирания курс на лева

Лоша комуникация и медийни спекулации донесоха страхове, че валутният борд тихомълком се премахва

26 яну 2020, 2055 прочитания

Уикенд новини: Китайският вирус напредва въпреки мерките, перничани искат още оставки заради водната криза Уикенд новини: Китайският вирус напредва въпреки мерките, перничани искат още оставки заради водната криза

И още: Кристалина Георгиева уверена, че България ще влезе в чакалнята на еврозоната през април; екопроблеми в различни части на страната белязаха почивните дни

26 яну 2020, 669 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Сивата икономика се е свила през 2015 г.

Според индекса "Икономика на светло" делът на неформалната икономика е малко над 31%

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10