С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 3 юли 2016, 16:10, 5121 прочитания

Министерството на туризма предлага нова категоризация на плажовете

Разположението и урбанизацията на плажа ще определят и услугите, които могат да се предлагат там

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За различните видове плажове ще има различни изисквания към концесионерите.
Няколко години след като се заговори за категоризация на плажовете според разположението и посещаемостта им, подчиненото на Николина Ангелкова Министерство на туризма най-накрая предложи модел, по който това да се случи.

Четири категории


Публикуваният в четвъртък проект за промени в Закона за устройство на черноморското крайбрежие (ЗУЧК) предвижда групиране на плажовете в четири категории: в урбанизирани територии (плажовете на Бургас, Варна и др.); в неурбанизирани територии, но в близост до туристическа дестинация - урбанизирана или къмпинг; в неурбанизирани територии и отдалечени от туристическа дестинация или къмпинг. Четвъртата група е морски плажове с ограничено ползване или заделени за специален вид туризъм. В момента със специален статут се ползват плажовете Карадере, Иракли и Корал. Те са забранени за отдаване под наем и търговска дейност.

Идеята на категоризацията е, че за различните видове плажове ще има различни изисквания към концесионерите - колко и къде могат да се разполагат платени чадъри и шезлонги, брой и вид на търговските обекти и др. По този начин ще се диференцира и дължимата към държавата такса. В сега действащия закон за Черноморието пише, че размерът на концесионното плащане и наемната цена трябва да отчитат разположението и особеностите на плажа, но това на практика не се случва и се използва една и съща методология за цената. В съчетание със задължителните разходи за обслужване на плажа стопанисването на атрактивните ивици се оказва скъп бизнес с ограничен достъп.

Промените



Разпределението на плажовете по групи ще става на база критерии като: географско положение, степен на урбанизация на прилежащите територии; природно-климатични и екологични характеристики, както и близост до туристически дестинации. То е ангажимент на министъра на туризма, а списъкът ще е достъпен чрез специално създаден електронен публичен регистър. Групираните плажове ще се актуализират на всеки три години. За всяка от първите три групи ще се създадат три подгрупи, които ще отчитат спецификите на плажа в по-големи детайли като леглова база, релеф, съществуващата инфраструктура и др. За всяка група и подгрупа плажове ще има минимални наемни цени и концесионни такси, както и определен набор от услуги, които могат да се предоставят. Подзаконовите нормативни актове, уреждащи всички тези детайли, ще са готови до шест месеца след обнародването на закона, тоест диференциране на плажовете може да има най-рано от следващия летен сезон.

От министерството на Ангелкова посочват, че текстовете се публикуват за първи път за обществено обсъждане и всички заинтересовани могат да изпращат мнения. Отделно са планирани срещи по текстовете на закона с концесионери и наематели на плажове, кметове, областни управители, хотелиери и др.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков" Седем са кандидатите за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Проектът за 10 млн. лв. се забави заради включването на трамвайно трасе и нуждата от още отчуждения

15 сеп 2019, 503 прочитания

София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка 3 София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка

Това лято общински транспортни дружества обявиха търгове за 200 млн. лв., но без осигурено финансиране

14 сеп 2019, 2446 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Правителството пак ще търси пари за интермодален терминал във Видин

Транспортното министерство се надява на финансиране по механизма "Свързана Европа"

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език