София обяви поръчка за локалните платна на Северната тангента

Строежът ще струва около 2 млн. лв. и ще отнеме 4 месеца

Пътят беше изцяло открит за движение през май, но без част от прилежащите пътни връзки
Пътят беше изцяло открит за движение през май, но без част от прилежащите пътни връзки    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Пътят беше изцяло открит за движение през май, но без част от прилежащите пътни връзки
Пътят беше изцяло открит за движение през май, но без част от прилежащите пътни връзки    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Северната тангента беше изградена за 180 млн. лв.

Столичната община обяви публично състезание за избор на изпълнител за изграждане на локални платна между км 2 и 3 на Северната скоростна тангента. Публичното състезание е приложимо при поръчки за строителство под 5 млн. лв., а разликата с открития търг е съкратеният срок за прием на оферти - 28 дни вместо 35. Поръчката е с прогнозна цена 1.95 млн. лв. без ДДС, срокът за изпълнение е 115 дни.

Сагата с тангентата

След пускането в експлоатация на Северната тангента се оказа, че част от съседните квартали и близките села са откъснати от пътя, а свързващите ги локални платна са в окаяно състояние. Жители на кварталите Илиянци, Требич, Нови Искър, Бенковски и др. дори излязоха на протест заради задръстванията и тежките условия за придвижване. Инициативен граждански комитет заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова присъстваха на заседание на Министерския съвет преди месец, за да обяснят за проблема, а премиерът Бойко Борисов нареди да се отпуснат 1.5 млн. лв. от бюджета за изграждане на прилежащите връзки. "Глобихте ни милион и половина на практика, без да имаме никаква вина, но отивайте хората да са спокойни, бързо строете, правете каквото трябва и да стане факт", каза тогава Борисов.

Тангентата беше изградена за 180 млн. лв. от обединение ХПВС- ССТ, съставено от "Водстрой 98", "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" (дъщерно на "Хидрострой") и още няколко свързани компании. Прилежащата инфраструктура е била задължение на Столичната община, но проектът се е забавил дори повече от самата тангента. "Сега с тези целево предоставени средства общината ще може да намери проектно решение, с което да облекчи трафика и пътуващите от Требич и другите населени места да може да се качват на тангентата", обясни регионалният министър Лиляна Павлова преди месец.

Северната скоростна тангента свързва "Ботевградско шосе" с околовръстния път и осигурява връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. По нея минава трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.

Поръчката

Строителните дейности са разделени на етапи. Изпълнителят първо трябва да изгради временен път, поетапно да построи локалните платна от север и от юг, както и да ги свърже със съществуващите пътни съоръжения. Цената от 1.95 млн. лв. без ДДС е ориентировъчна.

Кандидатите трябва да имат минимален оборот от 2 млн. лв. общо за последните три години, както и да имат опит с изграждането и реконструкцията на пътни обекти в условията на интензивно градско движение. Оферти се приемат до 1 август. При публичното състезание участниците подават техническа и ценова оферта, които се отварят публично и се оценяват от тръжна комисия. Цената ще е определящ критерий за избора на изпълнител.