С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 7 юли 2016, 19:13, 27766 прочитания

Две строителни мегапоръчки за над 250 млн. лв. започват

Те са за 4 км от третия лъч на столичното метро и 9 км от магистрала "Хемус"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Метрото се строи с евросредства, магистралата - с бюджетни.
След февруарското замръзване в обществените поръчки и антракта заради новия закон два мегастроителни търга за общо 258 млн. лв. бяха обявени в един ден. По-големият е за 178 млн. лв. без ДДС и е за третия лъч на метрото - от "Красно село" до кв. Горна баня. Вторият е за удължението с 9.3 км на магистрала "Хемус" - в участъка от Ябланица до Боаза и е за 80 млн. лв. без ДДС.

Засега възложителите - общинското дружество "Метрополитен" и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), само са регистрирали обявления за търговете; същинските процедури и документацията ще бъдат публикувани след съобщение в Официалния вестник на ЕС - това са правилата на новия Закон за обществените поръчки. Това е въпрос на дни, обясниха представители на двете структури.


Още 4 км метро до 2019 г.

Търгът за метрото е за изграждане на двупътен тунел с дължина около 4 км и 4 нови метростанции - от "Красно село" и по-точно от новото депо "Земляне" до кв. Горна баня. Той ще се финансира от новата оперативна програма "Транспорт". Поръчката е разделена на две обособени позиции - по две метростанции всяка. Първата е за МС 15 и 16 и два тунелни участъка с дължина 1909 метра, които ще се изградят по открит способ (изкопи). Втората позиция е за МС 17 и 18 и за два участъка с дължина 2056 метра. Те ще се изградят по нов австрийски тунелен метод по подобие на участъка от метрото под бул. "Черни връх" (работи се под земята, за да не се затваря движението). Срокът за изграждане ще е максимум 3 години.

Централна част на третия лъч на метрото - от "Красно село" до "Подуене", се изгражда на друг принцип - двупътният тунел за подземната железница се прави от един изпълнител със специална тунелопробивна машина, а метростанциите - от други изпълнители. В този участък не се налага използване на подобна машина.



Новият метродиаметър е с дължина почти 16 км, разделени на 18 станции. Към момента три отделни консорциума изграждат централната му част - от "Красно село" до "Малък градски театър зад канала, включващ седем метростанции. Предстои да бъде обявен и изборът на изпълнител за още една отсечка - тунел и станция "Хаджи Димитър". Най-новите четири станции трябва да са завършени с вече строящите се до 2019 г., съобщи в четвъртък кметът на София Йорданка Фандъкова. В момента тече и избор на строител на депото "Земляне", като 11 кандидата подадоха оферти.

Първата нова поръчка за "Хемус"

Поръчката за участък от магистрала "Хемус" също ще тръгне до дни, чака се само публикацията в Официалния вестник на ЕС. През юни от пътната агенция обясниха, че търгът ще е за 10 км с цена 90 млн. лв. От обявлението става ясно, че километрите са 9.3, а цената пада на 80 млн. лв. без ДДС. Финансирането за разлика от метрото е от националния бюджет.

От решението за откриване на процедурата става ясно, че поръчката ще бъде изпълнена в съответствие с договорните условия на FIDIC Жълта книга. Избраният изпълнител трябва да изготви технически проекти, работни чертежи, да изгради изцяло и пусне в експлоатация посочения участък. Детайли за поръчката ще има при детайлното публикуване на поръчката.

Отсечката ще се плаща с пари от бюджета. На пръв поглед началната цена е по-ниска в сравнение с прекратените през зимата поръчки. Тогава при очаквани 400 млн. лв. за 60 км консорциуми, свързвани с Делян Пеевски и Валентин Златев, предложиха над 800 млн. лв., т.е. над 13 млн. лв. на км. Сега прогнозната стойност е 8.6 млн. лв. на километър. Но има малка разлика - от обясненията на пътната агенция през юни стана ясно, че габаритът на пътя остава същият - 29 метра, но с 1 метър се стеснява разделителната ивица между двете платна. "Скъсили сме и банкетите, намалили сме проектната скорост на 120 км/ч и сме прецизирали пътната нивелета", обясни тогава пред "Капитал" управителят на АПИ инж. Лазар Лазаров.

При предишния търг победителите бяха ясни още при техническата оценка на офертите. Сега няма обявени критерии, така че не е ясно колко ще тежи цената и колко - субективната преценка на комисията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ако всичко това не беше истина... 4 Ако всичко това не беше истина...

Как сметката за едно тайно пътуване на варненския кмет до Израел беше платена от журналистка в малка местна телевизия

22 ное 2019, 1379 прочитания

Агенцията по горите отказа да обяви кой колко ще връща за заменките Агенцията по горите отказа да обяви кой колко ще връща за заменките

Знакови сделки покрай курорти се оказаха изрядни

22 ное 2019, 696 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини 7 юли

Главният прокурор Сотир Цацаров поиска депутатския имунитет на Александър Методиев от ДПС; Спешна помощ ще води пациентите само до най-близката болница; Парламентарната група на Патриотичния фронт (ПФ) направи първа стъпка към връщането на задължителната военна служба

Още от Капитал
Гръбнак за моя байк

Фабриката за велосипедни рамки на "Сайкъл ГЕТС" в София ще заработи до края на годината

Ново Eleven на борсата

Първият рисков фонд на Eleven се готви да излезе на фондовата борса с увеличение на капитала за 4 млн. лв.

Внимавай с тази оферта

За какво трябва да внимават потребителите при пазаруване по време на кампанията "Черен петък"

Разследването срещу Тръмп: Да си поиграем на импийчмънт

За демократите ще бъде трудно да обърнат общественото мнение срещу президента. И рискуват да му поднесат втори мандат

Ново място: Crispy

Деликатесен магазин с добра винена селекция и качествени продукти

Кино: "Доза щастие"

Качествен дебют по трудна тема

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10