Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 юли 2016, 16:10, 4043 прочитания

Агенцията за обществени поръчки работи по електронна платформа

Проектът за техническа задача е на етап обществено обсъждане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Има идея и за модул "електронен магазин", където регистрираните лица ще имат възможност да въвеждат информация за предлагани стоки и услуги.
Електронната система за обществени поръчки вече е една стъпка по-близо. Агенцията за обществени поръчки (АОП) публикува на сайта си съобщение, че проектът на техническата спецификация за обществена поръчка с предмет "Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб базирана платформа за обществени поръчки" е на етап обществено обсъждане. Предложенията и коментарите могат да се изпратят на електронния адрес на агенцията до 15 юли 2016 г.

Какви ще са ползите


Системата би трябвало да осигури електронно извършване на всяка стъпка от процеса в областта на обществените поръчки. Тя ще е задължителна за използване както от публичните, така и от секторните възложители, съобщават от Министерството на финансите, което е принципал на АОП. Услугите ще се предоставят на потребителите 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

При създаването, внедряването и използването на новата платформа ще се прилагат някои основни принципи като съвместимост с общодостъпни IT продукти и спазване на всички изисквания за оперативна съвместимост в рамките на електронното правителство на Република България, добавят от МФ.

Целта на платформата ще е данните и информацията да са достъпни и да може лесно да се проследяват действията на участниците в процеса на възлагане на всеки етап от процедурите за обществени поръчки. Освен публичност и прозрачност системата цели и да осигури проследимост и сигурност, за да може регистрациите по различните етапи от търговете да се случват в реално време. Ще има и гаранции за достъп на някои документи само от оправомощени лица, допълват още от МФ.



Какво ще има в системата

Сред модулите в системата, описани в проекта, присъстват всички елементи на търговете: електронно обявяване, оценяване, обмен на информация в хода на процедурите, електронна жалба и електронно разплащане. Има идея и за модул "електронен магазин", където регистрираните лица ще имат възможност да въвеждат информация за предлагани стоки и услуги в структуриран, предварително дефиниран вид, a възложителите бързо и лесно да търсят стоки/услуги в каталозите, да създават документи с изисквания, да правят сравнения по набор от параметри за стоки/услуги със сходно предназначение, да правят запитване за наличности и да отправят заявки. В новата система се планира да има и база данни за външни експерти, както и модул за последващ контрол на поръчките. Там контролни органи като АДФИ, Сметната палата, КЗК и др. ще могат да правят справки, отнасящи се до тяхната дейност, за конкретен възложител и зададен период. Някои данни ще бъдат достъпни само служителите на тези институции, а останалите - за всички регистрирани потребители.

Необходимо е системата да може да обработва поне 100 000 документа дневно и да поддържа минимум 2000 едновременни или конкурентни операции, обработващи документи или оферти. Системата трябва да бъде оразмерена по отношение на хардуерните ресурси за 5 години напред.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За две седмици в бюрата по труда са се регистрирали 37 870 души 1 За две седмици в бюрата по труда са се регистрирали 37 870 души

От тях пристигналите от чужбина са 640 души. Най-силно са засегнати туризъм, хотелиерство и рестораньорство

4 апр 2020, 2103 прочитания

Радан Кънев: Икономическите мерки не отговарят на европейските условия за подпомагане 14 Радан Кънев: Икономическите мерки не отговарят на европейските условия за подпомагане

Възстановяване на нормалния обществен живот и връщането към здрава и процъфтяваща икономика трябва да върви ръка за ръка с възстановяването на правовата държава

4 апр 2020, 3138 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Наредбата за оценката на лечението от пациентите е отменена от ВАС

Решението е на първа инстанция. Мотивът е, че няма ясно правило кога касата ще прекратява договори с лекари и болници

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10