Агенцията за обществени поръчки работи по електронна платформа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Агенцията за обществени поръчки работи по електронна платформа

Електронната платформа на агенцията, оглавявана от Миглена Павлова, ще работи 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

Агенцията за обществени поръчки работи по електронна платформа

Проектът за техническа задача е на етап обществено обсъждане

Мила Чернева
4315 прочитания

Електронната платформа на агенцията, оглавявана от Миглена Павлова, ще работи 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Има идея и за модул "електронен магазин", където регистрираните лица ще имат възможност да въвеждат информация за предлагани стоки и услуги.

Електронната система за обществени поръчки вече е една стъпка по-близо. Агенцията за обществени поръчки (АОП) публикува на сайта си съобщение, че проектът на техническата спецификация за обществена поръчка с предмет "Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб базирана платформа за обществени поръчки" е на етап обществено обсъждане. Предложенията и коментарите могат да се изпратят на електронния адрес на агенцията до 15 юли 2016 г.

Какви ще са ползите

Системата би трябвало да осигури електронно извършване на всяка стъпка от процеса в областта на обществените поръчки. Тя ще е задължителна за използване както от публичните, така и от секторните възложители, съобщават от Министерството на финансите, което е принципал на АОП. Услугите ще се предоставят на потребителите 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

При създаването, внедряването и използването на новата платформа ще се прилагат някои основни принципи като съвместимост с общодостъпни IT продукти и спазване на всички изисквания за оперативна съвместимост в рамките на електронното правителство на Република България, добавят от МФ.

Целта на платформата ще е данните и информацията да са достъпни и да може лесно да се проследяват действията на участниците в процеса на възлагане на всеки етап от процедурите за обществени поръчки. Освен публичност и прозрачност системата цели и да осигури проследимост и сигурност, за да може регистрациите по различните етапи от търговете да се случват в реално време. Ще има и гаранции за достъп на някои документи само от оправомощени лица, допълват още от МФ.

Какво ще има в системата

Сред модулите в системата, описани в проекта, присъстват всички елементи на търговете: електронно обявяване, оценяване, обмен на информация в хода на процедурите, електронна жалба и електронно разплащане. Има идея и за модул "електронен магазин", където регистрираните лица ще имат възможност да въвеждат информация за предлагани стоки и услуги в структуриран, предварително дефиниран вид, a възложителите бързо и лесно да търсят стоки/услуги в каталозите, да създават документи с изисквания, да правят сравнения по набор от параметри за стоки/услуги със сходно предназначение, да правят запитване за наличности и да отправят заявки. В новата система се планира да има и база данни за външни експерти, както и модул за последващ контрол на поръчките. Там контролни органи като АДФИ, Сметната палата, КЗК и др. ще могат да правят справки, отнасящи се до тяхната дейност, за конкретен възложител и зададен период. Някои данни ще бъдат достъпни само служителите на тези институции, а останалите - за всички регистрирани потребители.

Необходимо е системата да може да обработва поне 100 000 документа дневно и да поддържа минимум 2000 едновременни или конкурентни операции, обработващи документи или оферти. Системата трябва да бъде оразмерена по отношение на хардуерните ресурси за 5 години напред.

Има идея и за модул "електронен магазин", където регистрираните лица ще имат възможност да въвеждат информация за предлагани стоки и услуги.

Електронната система за обществени поръчки вече е една стъпка по-близо. Агенцията за обществени поръчки (АОП) публикува на сайта си съобщение, че проектът на техническата спецификация за обществена поръчка с предмет "Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб базирана платформа за обществени поръчки" е на етап обществено обсъждане. Предложенията и коментарите могат да се изпратят на електронния адрес на агенцията до 15 юли 2016 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK