Изборът на "Трейс груп холд" да строи отсечка от метрото се обжалва

"Станилов" и ГБС оспорват класирането

Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене
Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене
Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене    ©  НИКОЛАЙ ДОЙЧИНОВ
Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене    ©  НИКОЛАЙ ДОЙЧИНОВ
Цената на "Трейс груп холд" е под 30 млн. лв. при прогнозна 45 млн. лв.

Общинското дружество "Метрополитен" е избрало "Трейс груп холд" да строи 630 м двупътен тунел под жп гара Подуене и метростанция "Хаджи Димитър" срещу 29.82 млн. лв. без ДДС. Това става ясно от протоколи на комисията, публикувани в досието на търга. Компанията е класирана на първо място на база най-ниска цена - доста под прогнозната от 45 млн. лв. Изборът обаче се обжалва от класираното на второ място обединение "МС Хаджи Димитър", включващо "Станилов" и "Главболгарстрой". "Ще обявим избрания изпълнител, след като приключи обжалването, такава ни е практиката", коментира пред "Капитал Daily" директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nwj49315903 avatar :-P
    nwj49315903
    • - 4
    • + 1

    Ако го направят на вълнички като Цариградско цена нема да имат- другите може би това жалят, че е залегнало като условие в поръчката.

    Нередност?
  • 2
    subaru avatar :-|
    subaru
    • - 2
    • + 3

    "Ниската цена на "Трейс груп холд" беше очаквана, тъй като компанията строи съседната метростанция при парка "Заимов" заедно с "Евро алианс тунели" и техниката й е съвсем близо до обекта. Сумата от 29.82 млн. лева беше с почти 27% по-малка от средната за търга с пет участника."
    Ако това е обосновката на ниската цена, комисията която я е приела трябва да си езяде дипломите. По тази логика, въпросният изпълнител трябва да строи всички обекти на метрото и тогава цената ще бъде с 50% по - ниска.

    Нередност?
  • 3
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 2
    • + 3

    До коментар [#1] от "nwj49315903":

    Всеки ден минавам по цариградско и особенни вълнички не съм забелязал.

    Нередност?
  • 4
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#2] от "subaru":

    Само дето физически е невъзможно защото една фирма няма такъв капацитет. Но за близки и свързани обекти и при наличие на капацитет има логика да може да даде по-добра цена от конкуренцията.

    Нередност?
  • 5
    subaru avatar :-|
    subaru
    • - 2
    • + 3

    До коментар [#3] от "m17":

    Минете по магистрала "Тракия" след Пловдив, в участъка между разклона за Хасково и разклона за Стара Загора и карайте в дясното платно и в двете посоки. Там няма вълнички. Там има вълни и коловози, и скорост по - голяма от 90км. е изключително опасна. Подобно нещо няма по другите участъци от новата част на магистралата. Говорим за качество на строителството.

    Нередност?
  • 6
    subaru avatar :-P
    subaru
    • - 2
    • + 2

    До коментар [#4] от "m17":

    С цели 27%! В случая има само една "логика" и тя е икономическата. Която пък е функция на техническата. Техническата оферта на избрания изпълнител очевидно не блести с особени качества според самата комисия.Вероятно изпълнителят на този обект ще работи без печалба, компенсирайки липсата и с "близостта на другия обект". Интересно е да се знае, какви и кои експерти е използвала комисията/задължена по закон/, които са дали становище че обосновката на по - ниската с 27% цена е реална, изпълнима и няма да е за сметка на качеството. Ще видим.

    Нередност?
  • 10
    pantarea avatar :-|
    pantarea

    Винаги ме е впечалявало избирането на фирми по най-ниска предложена цена за сметка на техническите показатели. И резултатите се виждат от всички: пропадащи участъци още в "гаранционен" период, технически недомислия, претупано, некачествено изпълнение. Само на контролните органи нещо пречи да видят тези факти. Метрото трябва да е дълготрайно съоръжение (така е в целия свят при тунелното строителство!) И там изискванията за качество и гаранция трябва да са много по-високи от другото строителство. Скоро се запознах с проектирането и строитлството на новия тунел под Сен Готард (Gotthard-Basistunel). Хората гарантират функциониране на съоръжението за 100 години!

    Нередност?
Нов коментар