Изборът на "Трейс груп холд" да строи отсечка от метрото се обжалва

"Станилов" и ГБС оспорват класирането

Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене
Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене    ©  НИКОЛАЙ ДОЙЧИНОВ
Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене
Новата линия на метрото ще минава под жп гара Подуене    ©  НИКОЛАЙ ДОЙЧИНОВ
Цената на "Трейс груп холд" е под 30 млн. лв. при прогнозна 45 млн. лв.

Общинското дружество "Метрополитен" е избрало "Трейс груп холд" да строи 630 м двупътен тунел под жп гара Подуене и метростанция "Хаджи Димитър" срещу 29.82 млн. лв. без ДДС. Това става ясно от протоколи на комисията, публикувани в досието на търга. Компанията е класирана на първо място на база най-ниска цена - доста под прогнозната от 45 млн. лв. Изборът обаче се обжалва от класираното на второ място обединение "МС Хаджи Димитър", включващо "Станилов" и "Главболгарстрой". "Ще обявим избрания изпълнител, след като приключи обжалването, такава ни е практиката", коментира пред "Капитал Daily" директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


12 коментара
  • 1
    nwj49315903 avatar :-P
    nwj49315903

    Ако го направят на вълнички като Цариградско цена нема да имат- другите може би това жалят, че е залегнало като условие в поръчката.

  • 2
    subaru avatar :-|
    subaru

    "Ниската цена на "Трейс груп холд" беше очаквана, тъй като компанията строи съседната метростанция при парка "Заимов" заедно с "Евро алианс тунели" и техниката й е съвсем близо до обекта. Сумата от 29.82 млн. лева беше с почти 27% по-малка от средната за търга с пет участника."
    Ако това е обосновката на ниската цена, комисията която я е приела трябва да си езяде дипломите. По тази логика, въпросният изпълнител трябва да строи всички обекти на метрото и тогава цената ще бъде с 50% по - ниска.

  • 3
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#1] от "nwj49315903":

    Всеки ден минавам по цариградско и особенни вълнички не съм забелязал.

  • 4
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#2] от "subaru":

    Само дето физически е невъзможно защото една фирма няма такъв капацитет. Но за близки и свързани обекти и при наличие на капацитет има логика да може да даде по-добра цена от конкуренцията.

  • 5
    subaru avatar :-|
    subaru

    До коментар [#3] от "m17":

    Минете по магистрала "Тракия" след Пловдив, в участъка между разклона за Хасково и разклона за Стара Загора и карайте в дясното платно и в двете посоки. Там няма вълнички. Там има вълни и коловози, и скорост по - голяма от 90км. е изключително опасна. Подобно нещо няма по другите участъци от новата част на магистралата. Говорим за качество на строителството.

  • 6
    subaru avatar :-P
    subaru

    До коментар [#4] от "m17":

    С цели 27%! В случая има само една "логика" и тя е икономическата. Която пък е функция на техническата. Техническата оферта на избрания изпълнител очевидно не блести с особени качества според самата комисия.Вероятно изпълнителят на този обект ще работи без печалба, компенсирайки липсата и с "близостта на другия обект". Интересно е да се знае, какви и кои експерти е използвала комисията/задължена по закон/, които са дали становище че обосновката на по - ниската с 27% цена е реална, изпълнима и няма да е за сметка на качеството. Ще видим.

  • 10
    pantarea avatar :-|
    pantarea

    Винаги ме е впечалявало избирането на фирми по най-ниска предложена цена за сметка на техническите показатели. И резултатите се виждат от всички: пропадащи участъци още в "гаранционен" период, технически недомислия, претупано, некачествено изпълнение. Само на контролните органи нещо пречи да видят тези факти. Метрото трябва да е дълготрайно съоръжение (така е в целия свят при тунелното строителство!) И там изискванията за качество и гаранция трябва да са много по-високи от другото строителство. Скоро се запознах с проектирането и строитлството на новия тунел под Сен Готард (Gotthard-Basistunel). Хората гарантират функциониране на съоръжението за 100 години!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал