С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 18 юли 2016, 18:09, 14883 прочитания

Жалба блокира концесията за велосипеди под наем в София

Свързваното с Красимир Гергов обединение "Вело Арчър София" възразява в КЗК срещу съществени грешки в условията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Жалба до КЗК на един от четирите участника в състезанието за изграждане на система за обществени велосипеди в София - свързаното с Красимир Гергов обединение "Вело Арчър София", накара Столичната община временно да спре процедурата по концесията. Така засега ценовите оферти няма да бъдат отворени във вторник, 18 юли, както бе по план.

Столичната община подготвя процедурата за изграждане на стоянки с велосипеди под наем от няколко години, но търгът тръгна едва през пролетта. Според условията на концесията частна фирма ще трябва да изгради 33 велогардероба с по минимум 12 колела на предварително избрани от общината места. Гражданите могат да използват колелата безплатно в рамките на половин час, a след това плащат по определена от концесионера тарифа. Срещу тази услуга фирмата пък получава правото да дава под наем 200 малки билборда в центъра на града.


В конкурса се явиха само четири кандидата, макар че по информация на "Капитал Daily" около 20 фирми бяха закупили документация. Това са обединението "Вело Арчър София", свързано с Гергов; "Собайк", в което влизат "ИдеяКом", "Арт адвъртайзинг груп", "Имидж" - свързана с бизнесмена Любомир Павлов, и една от (бившите) рекламни агенции министъра на младежта и спорта Красен Кралев - "Про адвъртайзинг" . Това всъщност е новото име на "Маг адвъртайзинг", част от "Маг комюникейшънс", която Кралев прехвърли на майка си, като стана министър. Други участници са "София байк" на компанията, която стопанисва рекламата в метрото, и "Метрополис груп", която се занимава с външна реклама.

Забележки към процедурата

"Вело Арчър София" беше участникът с най-малък набор от документи в първия етап от процедурата, което предизвика съмнения дали ще бъде допуснат напред до отварянето на ценовите оферти. В него влиза рекламната агенция "Арчър айдиас", която е свързана с Красимир Гергов и през 2013 г. спечели обществена поръчка за реклама на цифровизацията за близо 10 млн. лв. От тогава обаче приходите на фирмата са намалели драстично. Вторият участник в обединението е наскоро регистрираната "Арчър айдиас София". В крайна сметка "Вело Арчър София" бе допуснато до втория етап на процедурата, но е подало жалба до Комисията за защита на конкуренцията. От обединението искат процедурата за концесия да бъде спряна за поне три месеца, докато не бъдат поправени съществени грешки в условията.



Първият мотив е, че схемата за поставяне на велосипедни стоянки и рекламни елементи е одобрена от Столичния общински съвет преди четири години - през 2012 г., а впоследствие са влезли нови правила за преместваемите обекти и рекламните елементи в София. Според "Вело Арчър София" схемата не е съгласувана с МВР, КАТ, дирекция "Пожарна безопасност" и електроразпределителното дружество ЧЕЗ, както и не е обезпечено електрозахранването до всеки от обектите. От обединението смятат и че определените от общината размери за велостоянки от 9.6 м по 2 м са недостатъчни за 12 велосипеда, тъй като така за всяко колело се падат по 50 см, или по-малко от стандартните габарити на един велосипед. Последният аргумент на участника е, че нито една българска застрахователна компания не е готова да застрахова подобна система, а използването на чуждестранен застраховател значително би увеличило разходите на концесионера.

Реклама или спорт

Велоконцесията е важна за Столичната община предвид спечелената титла "Европейска столица на спорта" за 2018 г. Процедурата обаче не върви гладко заради големите апетити около търга. Документацията се подготвя от повече от четири години, като още със зачеването й бе изпълнена с много грешки и недомислици. При последното форсиране на търга през пролетта общинският съвет коригира само малка част от тях.

Показателно е, че въпреки големия първоначален интерес нито една чуждестранна не подаде оферта в търга. Вместо това конкуренцията остава в ръцете на "обичайните заподозрени". При тези условия е трудно да се предположи, че основният интерес на концесионера ще е в изграждането на максимално добра велосипедна система, а не в безплатните рекламни елементи, които идват с нея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Магистрала "Струма" ще е "затапена" поне 2 месеца; Борис Джонсън може да не плати 30 млрд. паунда на ЕС Уикенд новини: Магистрала "Струма" ще е "затапена" поне 2 месеца; Борис Джонсън може да не плати 30 млрд. паунда на ЕС

Приятелските отношения отстъпват пред политически различия на срещата на G-7

25 авг 2019, 1172 прочитания

Дирекция "Изпълнение на наказанията" е нарушила закона с кратък срок на обществена поръчка Дирекция "Изпълнение на наказанията" е нарушила закона с кратък срок на обществена поръчка

Ведомството обявява поръчка за 260 хил.лв., като събира оферти само за 11 дни, без да мотивира бързата процедура

25 авг 2019, 881 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Дневник": Кой строи оградата по границата с Турция

Общо единадесет строителни компании до момента са изпълнители на съоръжението, за което досега са отделени близо 150 млн. лв.

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица