Спирките в София тръгват към частни концесионери

Общината отново задвижва идеята на Йорданка Фандъкова след тригодишно забавяне

До седмица Столична община вероятно ще задвижи отдаването на всички спирки на градския транспорт на концесия, стана ясно след като в сряда транспортната комисия в общината одобри условията на процедурата. Документът трябва да бъде гласуван на следващата сесия на общинския съвет. Предвид подкрепата на ГЕРБ и останалите партии с изключение на БСП и коалиция "Сердика" в комисията, решението едва ли ще страда от липса на подкрепа сред общинските съветници.

Условията предвиждат всички 2604 спирки на градския транспорт в София бъдат разпределени в четири зони и след това отдадени на частни фирми, които да ги управляват за 15 или 20 години. Спирките са разделени и на няколко типа - с кошче и знак, с навес, и с навес и павилион. Kонцесионното плащане е между 53 и 68 хил лв на година за всяка от зоните, а минималният размер на инвестицията за всяка от зоните е приблизително 5 млн. лв. Концесионерът ще трябва да демонтира старите съоръжения и да ги подмени с нови в рамките на 36 месеца от подписването на договора. Срещу това компаниите ще могат да продават рекламните площи и спирконавесите, както и да оперират павилионите за билети и "дребни пакетирани стоки".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се