Спирките в София тръгват към частни концесионери

Общината отново задвижва идеята на Йорданка Фандъкова след тригодишно забавяне

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

До седмица Столична община вероятно ще задвижи отдаването на всички спирки на градския транспорт на концесия, стана ясно след като в сряда транспортната комисия в общината одобри условията на процедурата. Документът трябва да бъде гласуван на следващата сесия на общинския съвет. Предвид подкрепата на ГЕРБ и останалите партии с изключение на БСП и коалиция "Сердика" в комисията, решението едва ли ще страда от липса на подкрепа сред общинските съветници.

Условията предвиждат всички 2604 спирки на градския транспорт в София бъдат разпределени в четири зони и след това отдадени на частни фирми, които да ги управляват за 15 или 20 години. Спирките са разделени и на няколко типа - с кошче и знак, с навес, и с навес и павилион. Kонцесионното плащане е между 53 и 68 хил лв на година за всяка от зоните, а минималният размер на инвестицията за всяка от зоните е приблизително 5 млн. лв. Концесионерът ще трябва да демонтира старите съоръжения и да ги подмени с нови в рамките на 36 месеца от подписването на договора. Срещу това компаниите ще могат да продават рекламните площи и спирконавесите, както и да оперират павилионите за билети и "дребни пакетирани стоки".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kolisti avatar :-|
    бай кольо
    • + 1

    Егати колко са огладняли!

    Нередност?
  • 2
    gll37355838 avatar :-|
    Дундурук
    • - 1
    • + 4

    Какъв е смисълът от общината, ако дава всички дейности, чието качество е важно за гражданите, на частници, които търсят единствено печалба и монопол?

    Дайде държавата на консеция, ако все още не е дадена!

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#2] от "Дундурук":

    Смисълът е, че като ги раздадат няма как да правят поръчки за ремонт 2 пъти над нормалната им стойност. Смисълът е, че печалбата и монополът са цели на държавната администрация също толкова, колкото и на частниците.

    Нередност?
  • 6
    tzm41313897 avatar :-|
    Mark Twain

    Не съм казвал, но пак повтарям - и задължение всяка будка на спирка да продава всички видове нелични карти и билети.

    Нередност?
  • 7
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51

    Няма нищо лошо, ако общината едновременно печели някакви доходи от концесията а концесионера да печели от реклами и оборот, там където нещо ще се продава, а ние спечелим прилични спирки за по-дълго време.
    Единствено не виждам какво се случва с тези, досега общински фирми/служби, които до момента са били ангажирани с тези спирки, т.е. да се намалят и досегашните общински разходи.

    Нередност?
Нов коментар