Местни компании са фаворити за три жп отсечки за 200 млн. лв.
Поръчките на държавната компания НКЖИ отиват към хасковската АБ, "Трейс" и "Водстрой 98"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Двете най-големи за годината железопътни поръчки за близо 200 млн. лв. без ДДС вече имат почни сигурни изпълнители. Общото е, че държавната НКЖИ се е спряла на местни строителни компании и цените са малко по-ниски от прогнозните. Новост е, че хасковската компания АБ, която няма жп опит, взима по-скъпата отсечка до Елин Пелин, освен ако жалби не пренаредят класирането. Втората поръчка по трасето до Бургас ще бъде спечелена от консорциум на "Трейс". И за да няма изненади, най-малката отсечка отива към честия победител "Водстрой 98". Така, макар да имаше кандидати и от други държави, част от тях са отстранени, други са с по-високи цени.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
е защо до 160км/ч е? :D
Бахти дебелия как дръпна покрай тия еврокинтите.Колко ли отчита на началника и под каква ли форма...Кафявите му медии от супер антибойко станаха рупори на властта :)
Смешна държава и смешни играчи...на простолюдието ни остава само да се молим да откраднат по малко тоя път.
БДЖ, тази корупционно бездънна яма. вонливите тоалетни, безумно ниските цени, отвратителното качество, охлювената скорост - и всичко това ради корумпираните търгове на "татковината".
До коментар [#1] от "flagstone":
защото за повече от това сумата ще скочи подозрително даже и за булгарския ЗОП.
Пак "Водстрой 98" и вечния Пеевски.
Стига с тия Трейс и Водстрой. Няма ли други
До коментар [#1] от "flagstone":
от една страна трасето се прави за товарни превози, за които 120км/ч е достатъчно.
от друга - няма кой да поддържа почти неизползваемо трасе с по-висока проектна скорост. ако пуснат влакове за мигранти (единствените пътинци след ученици, пенсионери и железничари) - те и на 80 ще са доволни, само да минат западната ни граница...
При скорост от 160 или 200км/ч слизам от колата по направлението София-Бургас. Хем ще може да се работи във влака, хем не се амортизира автомобила.
Като гледам поръчката отвъд традиционния скептицизъм, нещата изглеждат добре. Като изключим обвързаността на Водстрой и АБ с Хидро-то, похвално е, че са допуснали на първо място обединение с чуждестранна компания. Трейс имат много опит и е нормално да печелят поръчки навсякъде.
Ако беше преди година, щеше Водстрой да спечели и 3-те оферти. Така че не се дръжте толкова сепнато.
До коментар [#3] от "abdelhaqq":
Кое му е безумно ниското на цените?! Това, което е безумно, е раздутия щат и дестинации. Споделеното пътуване излиза 7 лв. до Пловдив, с влака е 9.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.