С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 9 авг 2016, 18:35, 21007 прочитания

Местни компании са фаворити за три жп отсечки за 200 млн. лв.

Поръчките на държавната компания НКЖИ отиват към хасковската АБ, "Трейс" и "Водстрой 98"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Актор" обжалват отстраняването си от по-голямата поръчка.
Двете най-големи за годината железопътни поръчки за близо 200 млн. лв. без ДДС вече имат почни сигурни изпълнители. Общото е, че държавната НКЖИ се е спряла на местни строителни компании и цените са малко по-ниски от прогнозните. Новост е, че хасковската компания АБ, която няма жп опит, взима по-скъпата отсечка до Елин Пелин, освен ако жалби не пренаредят класирането. Втората поръчка по трасето до Бургас ще бъде спечелена от консорциум на "Трейс". И за да няма изненади, най-малката отсечка отива към честия победител "Водстрой 98". Така, макар да имаше кандидати и от други държави, част от тях са отстранени, други са с по-високи цени.

Европейско продължение


По-скъпата от тях - с очаквана стойност 125.2 млн. лв. без ДДС, е за отсечката София - Елин Пелин. Тя се финансира от Механизма за свързаност на Европа и вече има избран изпълнител - Обединение "Келет - АБ", съставено от унгарската "Келеб УТ" и от хасковската АБ. Те са предложили най-ниска цена за изпълнение от 120 млн. лв. за 23-километровата отсечка, но изборът им се обжалва от отстранената от търга гръцка компания "Актор", като по информация на "Капитал" това е направил и турският кандидат. Комисията за защита на конкуренцията, която е с ново ръководство, е открила производство в понеделник и най-вероятно ще се произнесе в рамките на месец. После обаче може да последва обжалване и пред Върховния административен съд.

Втората голяма жп поръчка се финансира от новата оперативна програма "Транспорт" и е за рехабилитация на част от жп линията Пловдив - Бургас. Тя е разделена на два лота - за ремонт на жп трасето Скутаре - Оризово (26.13 км) и за ремонт на пътя Стралджа - Церковски (1.7 км), а прогнозната стойност за двата лота е 83.97 млн. лв. без ДДС. Миналата седмица в държавната Национална компания "Железопътна инфраструктура" бяха отворени цените на шестте допуснати до финала участници (от общо 10), а всеки момент тръжната комисия ще обяви класирането. Напълно възможно е и тук да последва обжалване.

Хасковски дебют



Поръчката за модернизацията на отсечката до Елин Пелин включва проектиране и строителство, като след ремонта проектната скорост на железния път трябва да достигне 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните. По протежение на линията, която минава през редица населени места - нови шумозащитни съоръжения и огради, които да предотвратят инциденти при неправилно пресичане. Ще се ремонтират и ще се изградят нови пешеходни подлези и надлези. Срокът за изпълнение е 48 месеца.

Вероятно заради голямата сума търгът привлече шест оферти: на гръцката "Актор" (с румънски и гръцки подизпълнители), австрийската "Порр бау", обединението "Келет АБ" (АБ, Хасково, и "Келет", Унгария), обединение "Щрабаг жп София - Елин Пелин" (съставено от "Щрабаг", "Водстрой 98" и "Евротранспроект"), консорциум "Елин Пелин рейлуей" (съставено от турската "Япъ Меркези", испанската "КАФ сигналинг" и "Дайнинг енерджи" - Гълъбово) и Обединение "Тракция - Балкани" (съставено от полските "Тракция" и "Торпройект"). От протоколите на комисията става ясно, че на етап технически оферти от търга са отстранени "Актор" - защото не е представила заверено копие "Вярно с оригинала" на сертификат за управление на качеството и на сертификат за управление на околната среда; както и полското обединение "Тракция" - заради непълни графици и невключени дейности в офертата.

Разликите в цените на допуснатите до финала участници са огромни - най-ниската е 120 млн. лв. (на "Келет АБ"), а най-високата - 253 млн. лв. (на "Елин Пелин рейлуей"). НКЖИ е приела обосновката за ниската цена на потенциалния победител, който е посочил, че има собствени заводи и кариери в региона и собствена техника. АБ - Хасково, е от 20 години на пазара и през едно юридическо лице като крайни собственици се явяват Станимир Милев (40.31%) и Телят Сали Хасан (53.59%), сочи справка в Търговския регистър. Дружеството има асфалтови бази, цех за производство на бетон и кариери за инертни материали. Те са съсредоточени в района на Югоизточна България. Оборотът й за миналата година е 17 млн. лв., а печалбата - 292 хил. лв. Фирмата поддържа пътищата в област Хасково и често участва в обединения с фирми от кръга на "Хидрострой" (новият собственик на "Водстрой 98"). Тя работи и по доизграждането на магистрала "Марица". Според публикации в хасковски медии през март тази година служителите на АБ са излезли на протест заради неизплатени заплати. Фирмата се представлява от Тенчо Пасков и Трифон Трифонов. Унгарската "Келеб" е позната от поръчката за модернизация на тролейбусния транспорт в Плевен, където спечели заедно с "Инфраструктурно строителство" с най-ниска цена. Тя е участвала и в търга за ново рибарско пристанище в Сарафово в обединение с "Хидрострой". Освен че е най-евтина, офертата на "Келеб АБ" е получила и най-много точки за техническа оферта - 99.23.

Най-притеснителното е, че АБ нямат абсолютно никакъв опит в жп сектора, а хасковската компания е водеща в консорциума, коментираха конкуренти.

Поръчки за "Трейс" и "Водстрой 98"

С най-голям шанс да ремонтира жп трасето Скутаре - Оризово е обединение "Европейски железници", включващо "Трейс груп холд", "Инфраструктурно строителство" и "РВП Илиянци". То е с най-ниска цена от 63.4 млн. лв. и най-много точки по техническата оферта в търга за част от трасето Пловдив - Бургас, което беше разделено на две фази, защото не успя да приключи в предишния програмен период. Това ще е втора жп поръчка за "Трейс" по същото трасе - през 2015 г. нейно обединение взе модернизацията на участъка между Стара Загора и Зимница.

Късата отсечка между Стралджа и Церковски най-вероятно ще се ремонтира от обединение на "Водстрой 98" (собственост на "Хидрострой") и "Жп строй" на Цветан Гогов, което през 2014 г. инвестира 25 млн. лв. в жп оборудване. Тяхното "ВЖП Строй" е с максимален брой технически точки - 40, и най-ниска цена - 2.69 млн. лв. без ДДС. Тъй като класирането все още не е обявено официално, не е сигурно дали и тези договори няма да се забавят заради жалби на конкуренти. Срокът за изпълнение на ремонта е 36 месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дискусията за бюджета на София - много въпроси и малко отговори Дискусията за бюджета на София - много въпроси и малко отговори

Дипломатичната формула на Столична община при обсъждането на бюджета: не знаем за проблема, но ще правим анализ

18 яну 2020, 144 прочитания

Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци 1 Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци

Управляващата коалиция не изпрати представители на срещата за изборния процес при президента

17 яну 2020, 2134 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Прокуратурата разследва финансирането на "България без цензура"

Делото засяга и даренията, събирани от нея по време на изборите за Европейски парламент

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10