"ПСТ груп" най-вероятно ще строи обхода край Поморие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"ПСТ груп" най-вероятно ще строи обхода край Поморие

Целта на обхода е да облекчи автомобилния трафик към Слънчев бряг.

"ПСТ груп" най-вероятно ще строи обхода край Поморие

Консорциум между ПСТ и "Понсстройинженеринг" предлага цена от 14.3 млн. лв., което е с почти 30% под очакваната

Мила Чернева
18033 прочитания

Целта на обхода е да облекчи автомобилния трафик към Слънчев бряг.

© Мария Съботинова


"ПСТ груп", която се свързва с ПИБ, има каменна кариера в близост и затова може да предложи по-ниска цена.

Поръчката за 6 км по-добър път по трасето Бургас - Слънчев бряг вече има почти сигурен строител. Ако се съди по вече раздадените технически оценки и подадените цени, обходът на Поморие ще се прави от обединение между "ПСТ груп" и "Понсстройинженеринг", макар официално класиране все още да няма. Търгът беше с прогнозна стойност 20 млн. лева без ДДС и предложената цена е с почти 30% по-ниска. Отсечката трябва да бъде готова за една година от подписването на договор.

Проектът за обходния път на Поморие заедно с околовръстното на Ахелой и на свързващия път между двата обхода ще се плаща от държавния бюджет.

В началото бяха осем

Оферти за поръчката бяха подали осем участника, почти всички в обединения, с изключение на "Автомагистрали - Черно море", "Иса 2000" и "Трейс груп холд". В сдружението "Анхиало 2015" влизат "Инжстройинженеринг", "АБ инвест НН" и "Пътстрой Бургас" (собственост на "Хидрострой"), а "Поморие 2015 - С" включва "Пътно поддържане - Сливен" и "Пътинженерингстрой - Т". "ПСТ груп" е подала оферта заедно с "Понсстройинженеринг" в обединението "Поморие 2015".

Чуждите участници в търга са австрийският консорциум "Страбаг" ДЗЗД"(Щрабаг" и Strabag) и турското обединение "Мейн иншаат".

Почти същите компании подадоха оферти и за връзката между Ахелой и Поморие, която е с прогнозна цена 20 млн. лв. Към началото на август са разгледани офертите, в две от тях няма открити липси, а останалите пет кандидата са поканени да отстранят липсите.

Цени от петима

Критериите на търга са техническо предложение и ценова оферта с равна тежест. До по-късен етап са допуснати само някои от участниците, вероятно защото не са запълнили пропуските в документацията, която е трябвало да представят.

За своите технически предложение ДЗЗД "Анхиало 2015", "Автомагистрали - Черно море" и консорциум "Страбаг" са получили максимална оценка от 100 точки, ДЗЗД "Поморие 2015" - 90 точки, а само със 70 точки е класирано обединението "Поморие 2015 - С".

Ценовите оферти на участниците също са получени. Най-ниската предложена цена е 14.34 млн. лв. без ДДС на "ПСТ груп" и бургаската "Понсстройинженеринг" с мажоритарен собственик бургаския бизнесмен Милко Милков. "ПСТ груп" беше част от пътния холдинг на Васил Божков до 2014 г. В две последователни смени на собствеността дружеството премина към офшорни компании, като сега е собственост на кипърската "Колвик сървисис лимитид". Цялото предприятие е заложено в Първа инвестиционна банка за над 55 млн. лв. Доскоро дялово участие в "ПСТ груп", която е под номер 7 в класацията на "Капитал" за най-големи обороти в строителството през 2015 г., се приписваше на депутата Делян Пеевски. След спирането на обществени поръчки от страна на премиера Бойко Борисов имаше разместване в сектора и от директорския борд на "ПСТ груп" излезе пътният експерт Цветан Цонев. В момента в борда на директорите на ПСТ е единствено бившият зам.-министър на транспорта Камен Кичев. От сектора смятат, че контролът на компанията отново е изцяло в ПИБ.

Източници на "Капитал" обясниха, че цената на "ПСТ груп" е най-ниска вероятно заради факта, че в близост до обекта имат каменни кариери, откъдето могат да взимат камъни за направата на асфалт, което сваля цената.

С по-висока предложена цена са "Автомагистрали Черно море" - 15.99 млн. лв. без ДДС. Останалите три ценови оферти са около 16.5 млн.лв без ДДС.

Обходът край Поморие

Проектът включва изграждане на обход на град Поморие, като дължината на участъка е 5.848 км. Предвижда се разширеният път да преминава западно от Поморие, в периферната част на града. Според описанието на търга първокласният път е от "изключително значение за бургаския регион, съществуващият участък, който преминава в близост до града, е натоварен и разрастването на туристическите комплекси допълнително утежняват целогодишно трафика". В описанието пише още, че действителната скорост на движение по участъка в момента е 50км/час, а в проектното предложение се предвижда бъдещата да е 90км/час.

"ПСТ груп", която се свързва с ПИБ, има каменна кариера в близост и затова може да предложи по-ниска цена.

Поръчката за 6 км по-добър път по трасето Бургас - Слънчев бряг вече има почти сигурен строител. Ако се съди по вече раздадените технически оценки и подадените цени, обходът на Поморие ще се прави от обединение между "ПСТ груп" и "Понсстройинженеринг", макар официално класиране все още да няма. Търгът беше с прогнозна стойност 20 млн. лева без ДДС и предложената цена е с почти 30% по-ниска. Отсечката трябва да бъде готова за една година от подписването на договор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    xax avatar :-|
    xax

    15 млн тук, 20 там - направо да пускат един скоростен път Черно Море :)

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Източници на "Капитал" обясниха, че цената на "ПСТ груп" е най-ниска вероятно заради факта, че в близост до обекта имат каменни кариери, откъдето могат да взимат камъни за направата на асфалт, което сваля цената."

    Само да кажа, че с подобни мотиви ИСА 2000 защитаваше ниската си цена за Хемус. КЗК ги отхвърли като несъстоятелни.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "xax":

    Скоростен път не звучи добре. Или магистрала, или нищо. Иначе няма ПР.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK