"Хемус" от Варна към Търговище ще се удължи с 16 км за 130 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Хемус" от Варна към Търговище ще се удължи с 16 км за 130 млн. лв.

"Диамантът" при Белокопитово стана популярен със сложността си

"Хемус" от Варна към Търговище ще се удължи с 16 км за 130 млн. лв.

Търгът за участъка от Белокопитово до с. Буховци ще бъде обявен скоро от пътната агенция

Десислава Лещарска
33747 прочитания

"Диамантът" при Белокопитово стана популярен със сложността си

© АГЕНЦИЯ ПЪТНАИНФРАСТРУКТУРА


От 420 км трасе на магистрала "Хемус" 170 км са готови и в експлоатация. Дори след завършването на 10-те км след Ябланица и новите 16.5 км. към Търговище проектът няма да бъде изграден и наполовина.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е готова да обяви още един търг за дострояването на магистрала "Хемус", съобщи във Варна министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Приключва обработката на документацията и ще тръгне процедурата за изграждане на 16.5 км – от пътен възел "Белокопитово" в посока Търговище при село Буховци, уточни тя. Прогнозната цена на поръчката е 8 млн. лв. без ДДС на километър, или 132 млн. лева за целия участък, уточни пред "Капитал" инж. Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на пътната агенция. Сега магистралата стига на 32 км от Търговище, т.е. с бъдещата отсечка пътят съвсем ще приближи града.

Освен изграждането на открит магистрален път поръчката включва още строителството на един голям пътен възел и 6 виадукта, каза още министър Павлова. "Търгът вече върви от страна на Ябланица в посока Търново – 10 километра, така че да можем малко по малко да продължим изграждането на тази изключително важна магистрала", допълни тя.

От общо 420 км трасе на магистрала "Хемус" 170 км са готови и в експлоатация. Така дори след завършването на 10-те км след Ябланица и новите 16.5 км към Търговище проектът няма да е изграден и наполовина. Последната пусната отсечка беше точно около Белокопитово - за близо 5 км за 65.76 млн. лв., които бяха изградени от АМ "Черно море".

Ще стигнем ли до Варна

След прекратяване по нареждане на премиера Бойко Борисов на търга за 60 км от магистрала "Хемус" (от Ябланица до Плевен), които трябваше да бъдат изградени за поне 800 млн. лв. от обединения на "Джи Пи груп" и на "ПСТ груп", пътната агенция реши да раздели недостроените 250 км до Варна на малки участъци. Вместо с пари от еврофондовете за тях ще се ползва държавно финансиране. В момента тече търгът за 9.3 км от Ябланица до Боаза за 80 млн. лв. без ДДС. Офертите на потенциалните кандидати ще бъдат отворени следващата седмица. Срокът за проектиране и строителство е 910 дни, или почти две години и половина.

Паралелно тече търг за препроектиране на други 50 км от Боаза до разклона за Ловеч и Плевен. Участъкът е разделен на три лота – два с дължина 18 км и един от 14 км. Бюджетът за операцията достига 5.1 млн. лева и е осигурен от АПИ. Срокът за изработка на новите проекти е 770 дни, тоест строежът на магистралата след Боаза няма да започне в близките две години. Причината е, че в района около разклона Плевен - Ловеч има тежки участъци, а идеята е да не се минава през планини и да не се правят тунели, обясни във Варна министър Павлова.

Няма дата за началото на втория етап от ремонта на Аспаруховия мост

Още няма яснота кога ще започне вторият етап от ремонта на Аспаруховия мост във Варна, стана ясно от думите на министър Павлова в морския град. Тепърва ще се преценява дали съоръжението ще бъде затворено отново след края на летния туристически сезон, или ремонтът ще остане за догодина. Ще се вземат предвид и нагласите на хората, чието придвижване се превърна в кошмар за двата месеца (от април до юни), в които мостът беше затворен за рехабилитация на съоръжения 1, 3 и 5 от моста. Инициативен комитет от кв. Аспарухово се обяви против ремонта, освен ако не се изгради алтернативна връзка с района. Такава към момента не е възможна по думите на министър Павлова.
От 420 км трасе на магистрала "Хемус" 170 км са готови и в експлоатация. Дори след завършването на 10-те км след Ябланица и новите 16.5 км. към Търговище проектът няма да бъде изграден и наполовина.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е готова да обяви още един търг за дострояването на магистрала "Хемус", съобщи във Варна министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Приключва обработката на документацията и ще тръгне процедурата за изграждане на 16.5 км – от пътен възел "Белокопитово" в посока Търговище при село Буховци, уточни тя. Прогнозната цена на поръчката е 8 млн. лв. без ДДС на километър, или 132 млн. лева за целия участък, уточни пред "Капитал" инж. Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на пътната агенция. Сега магистралата стига на 32 км от Търговище, т.е. с бъдещата отсечка пътят съвсем ще приближи града.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    glaxo avatar :-|
    glaxo

    "..... Вместо с пари от еврофондовете за тях ще се ползва държавно финансиране......" ???
    "Хемус" =400 км.автомагистрала за 40 години. Световен рекорд.
    Ето ярък пример за тесногръдата политика на ЕС и брюкселските бюрократи.Значи можеше да се дават близо 30 г. до към 2005г. на Испания, Италия, Гърция, Португалия стотици милиарди екю(евро), с които те изградиха и модернизираха пътната си и ЖП инфраструктура, а на бедна и изостанала България няма кой да даде 4-5 милиарда евро за да довърши автомагистралите, модернизира републиканската мрежа и ЖП инфраструктурата, която е в окаяно състояние. Каква кохезия, какво ускорено развитие на бедните региони, без достъп и инфраструктура.Какъв туризъм и инвестиции.
    Отвратен съм от демагогията, лицемерието и презрението към нуждите на един пълноправен член, на тези, които определят бъдещето на Европа и в частност нашето.Бях възторжен привърженик на членството на България в ЕС, бях един от първите водещи експерти на екип по програмите ФАР още 1992-1995 г , имах толкова надежди, да не кажа мечти за едно бъдещо ускорено развитие с помощта на ЕС. Уви случихме най-лошите периоди на ЕС: икономическа криза, политическа дезинтеграция, липса на визионери и лидери. Европейските структури-тромав 60 хиляден апарат с годишен бюджет по-голям от този на България за целия програмен период 2014-2020 г.
    Равносметката от членството на България 2007-2015 г. : получени средства от ЕС 16 милиарда лева, вноски в бюджета на ЕС 8 милиарда лева или нето 8 милиарда лева, от които 1/2 заминаха за метрото,столичния МГТ, зърнените босове, безсмислени дребни селски проекти по разни измислени мерки без ефект. Добре че се построиха пречиствателни станции, депа, модернизиране на противопожарната техника и и се достроиха или модернизираха 200-300 км. пътна инфраструктура. Много тъжна (за мен) равносметка.

  • 2
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Мисля си дали евентуално след 15-20 години ще има магистрала Варна -София Друг е въпроса за проекта магистрала Черно Море - Дуранкулак - Резово

  • 3
    serpiko avatar :-|
    serpiko

    Магистрали на Северна България не са й необходими. В цяла Европа магистрали се строят с едно единствено предназначение- да обслужват движението на хора, стоки и капитали. А на север от Стара планина за жалост има само по малко и от трите.В това отношение ми прилича на южна Италия. Затова изграждането на скоростен път с четири ленти е напълно достатъчно за посоката Ябланица- Белокопитово. Също и за Видин- Ботевград; Русе- Велико- Търново и оттам през прохода на републиката до връзката с магистрала Тракия. Те са напълно достатъчни да обслужват транзитния трафик и пътният трафик между основните населени места. А спестените средства да отидат за ремонт на второкласните и третокласните републикански пътища. Всичко останало е само далавера и пълнене гушите на Пеевски, Вальо Златев, Агромаховци, Трейс и сие..

  • 4
    mkardjiev avatar :-|
    MMK

    Русе-Бяла кога???

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Докато я направят магистралата, населението ще е или по Европа, или в Южна България по фабриките покрай Тракия. Човек би решил, че за 40 г. поне проекта трябва да са направили...

  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Това е пряк ефект от липсата на магистрали. И в Южна България нямаше хора - всичко отиваше в София. Сега имаме поне 3 центъра - София, Пловдив и Стара Загора. И всички са по нейната ос, а и се правят допълнителни инвестиции.

  • 7
    skch avatar :-|
    skch

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Аман от софийски разбирачи. Ти кога си ходил в Северна България, че да знаеш какво има? Пристанище Варна говори ли ти нещо? А пристанище Русе? А Търново, Добрич, Шумен? Или то ако бате Бойко не ходи да реже лентички в някой град, той е умрял? А знаеш ли, че БВП-то на Варна е по-голямо от това на Пловдив? А че едни от най-натоварените пътища са именно в Северна България? Изобщо - защо се изказвате като нямате идея за какво иде реч, гледайте си софията, гледайте си гръцкото море и недейте дава идеи.

  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Така така, знае си Лилето работата, стъпка по стъпка, малки стъпки, но редовни!!! Мегаломански проекти няма кой да инвестира.... :-)

  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Не бъди толкова сигурен особено за "връзката4 Дунав Мост, Бяла, Хаимбоаз... :-)
    Остави на Лилето, тя по ги разбира и ще построи и магестралка Хемус, .... както е тръгнала...

  • 10
    mkardjiev avatar :-|
    MMK

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Приятел, всичко което минава през България, се движи през Северна България. Транспорта не е само туризъм от София до морето и Гърция. Виждам, че не пътуваш изобщо и нямаш познания, за да коментираш.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK