Новият брой: Накъде след вота
Close

"Хемус" от Варна към Търговище ще се удължи с 16 км за 130 млн. лв.

Търгът за участъка от Белокопитово до с. Буховци ще бъде обявен скоро от пътната агенция

"Диамантът" при Белокопитово стана популярен със сложността си
"Диамантът" при Белокопитово стана популярен със сложността си
"Диамантът" при Белокопитово стана популярен със сложността си    ©  АГЕНЦИЯ ПЪТНАИНФРАСТРУКТУРА
"Диамантът" при Белокопитово стана популярен със сложността си    ©  АГЕНЦИЯ ПЪТНАИНФРАСТРУКТУРА
От 420 км трасе на магистрала "Хемус" 170 км са готови и в експлоатация. Дори след завършването на 10-те км след Ябланица и новите 16.5 км. към Търговище проектът няма да бъде изграден и наполовина.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е готова да обяви още един търг за дострояването на магистрала "Хемус", съобщи във Варна министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Приключва обработката на документацията и ще тръгне процедурата за изграждане на 16.5 км – от пътен възел "Белокопитово" в посока Търговище при село Буховци, уточни тя. Прогнозната цена на поръчката е 8 млн. лв. без ДДС на километър, или 132 млн. лева за целия участък, уточни пред "Капитал" инж. Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на пътната агенция. Сега магистралата стига на 32 км от Търговище, т.е. с бъдещата отсечка пътят съвсем ще приближи града.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    glaxo avatar :-|
    glaxo
    • - 21
    • + 14

    "..... Вместо с пари от еврофондовете за тях ще се ползва държавно финансиране......" ???
    "Хемус" =400 км.автомагистрала за 40 години. Световен рекорд.
    Ето ярък пример за тесногръдата политика на ЕС и брюкселските бюрократи.Значи можеше да се дават близо 30 г. до към 2005г. на Испания, Италия, Гърция, Португалия стотици милиарди екю(евро), с които те изградиха и модернизираха пътната си и ЖП инфраструктура, а на бедна и изостанала България няма кой да даде 4-5 милиарда евро за да довърши автомагистралите, модернизира републиканската мрежа и ЖП инфраструктурата, която е в окаяно състояние. Каква кохезия, какво ускорено развитие на бедните региони, без достъп и инфраструктура.Какъв туризъм и инвестиции.
    Отвратен съм от демагогията, лицемерието и презрението към нуждите на един пълноправен член, на тези, които определят бъдещето на Европа и в частност нашето.Бях възторжен привърженик на членството на България в ЕС, бях един от първите водещи експерти на екип по програмите ФАР още 1992-1995 г , имах толкова надежди, да не кажа мечти за едно бъдещо ускорено развитие с помощта на ЕС. Уви случихме най-лошите периоди на ЕС: икономическа криза, политическа дезинтеграция, липса на визионери и лидери. Европейските структури-тромав 60 хиляден апарат с годишен бюджет по-голям от този на България за целия програмен период 2014-2020 г.
    Равносметката от членството на България 2007-2015 г. : получени средства от ЕС 16 милиарда лева, вноски в бюджета на ЕС 8 милиарда лева или нето 8 милиарда лева, от които 1/2 заминаха за метрото,столичния МГТ, зърнените босове, безсмислени дребни селски проекти по разни измислени мерки без ефект. Добре че се построиха пречиствателни станции, депа, модернизиране на противопожарната техника и и се достроиха или модернизираха 200-300 км. пътна инфраструктура. Много тъжна (за мен) равносметка.

    Нередност?
  • 2
    euronymous avatar :-|
    Euronymous
    • - 1
    • + 8

    Мисля си дали евентуално след 15-20 години ще има магистрала Варна -София Друг е въпроса за проекта магистрала Черно Море - Дуранкулак - Резово

    Нередност?
  • 3
    serpiko avatar :-|
    serpiko
    • - 21
    • + 4

    Магистрали на Северна България не са й необходими. В цяла Европа магистрали се строят с едно единствено предназначение- да обслужват движението на хора, стоки и капитали. А на север от Стара планина за жалост има само по малко и от трите.В това отношение ми прилича на южна Италия. Затова изграждането на скоростен път с четири ленти е напълно достатъчно за посоката Ябланица- Белокопитово. Също и за Видин- Ботевград; Русе- Велико- Търново и оттам през прохода на републиката до връзката с магистрала Тракия. Те са напълно достатъчни да обслужват транзитния трафик и пътният трафик между основните населени места. А спестените средства да отидат за ремонт на второкласните и третокласните републикански пътища. Всичко останало е само далавера и пълнене гушите на Пеевски, Вальо Златев, Агромаховци, Трейс и сие..

    Нередност?
  • 4
    mkardjiev avatar :-|
    MMK
    • - 1
    • + 13

    Русе-Бяла кога???

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 11

    Докато я направят магистралата, населението ще е или по Европа, или в Южна България по фабриките покрай Тракия. Човек би решил, че за 40 г. поне проекта трябва да са направили...

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 18

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Това е пряк ефект от липсата на магистрали. И в Южна България нямаше хора - всичко отиваше в София. Сега имаме поне 3 центъра - София, Пловдив и Стара Загора. И всички са по нейната ос, а и се правят допълнителни инвестиции.

    Нередност?
  • 7
    skch avatar :-|
    skch
    • - 6
    • + 16

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Аман от софийски разбирачи. Ти кога си ходил в Северна България, че да знаеш какво има? Пристанище Варна говори ли ти нещо? А пристанище Русе? А Търново, Добрич, Шумен? Или то ако бате Бойко не ходи да реже лентички в някой град, той е умрял? А знаеш ли, че БВП-то на Варна е по-голямо от това на Пловдив? А че едни от най-натоварените пътища са именно в Северна България? Изобщо - защо се изказвате като нямате идея за какво иде реч, гледайте си софията, гледайте си гръцкото море и недейте дава идеи.

    Нередност?
  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 5
    • + 1

    Така така, знае си Лилето работата, стъпка по стъпка, малки стъпки, но редовни!!! Мегаломански проекти няма кой да инвестира.... :-)

    Нередност?
  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 4
    • + 4

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Не бъди толкова сигурен особено за "връзката4 Дунав Мост, Бяла, Хаимбоаз... :-)
    Остави на Лилето, тя по ги разбира и ще построи и магестралка Хемус, .... както е тръгнала...

    Нередност?
  • 10
    mkardjiev avatar :-|
    MMK
    • - 4
    • + 16

    До коментар [#3] от "serpiko":

    Приятел, всичко което минава през България, се движи през Северна България. Транспорта не е само туризъм от София до морето и Гърция. Виждам, че не пътуваш изобщо и нямаш познания, за да коментираш.

    Нередност?
Нов коментар