С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 15 авг 2016, 17:16, 32231 прочитания

"Хемус" от Варна към Търговище ще се удължи с 16 км за 130 млн. лв.

Търгът за участъка от Белокопитово до с. Буховци ще бъде обявен скоро от пътната агенция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От 420 км трасе на магистрала "Хемус" 170 км са готови и в експлоатация. Дори след завършването на 10-те км след Ябланица и новите 16.5 км. към Търговище проектът няма да бъде изграден и наполовина.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е готова да обяви още един търг за дострояването на магистрала "Хемус", съобщи във Варна министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Приключва обработката на документацията и ще тръгне процедурата за изграждане на 16.5 км – от пътен възел "Белокопитово" в посока Търговище при село Буховци, уточни тя. Прогнозната цена на поръчката е 8 млн. лв. без ДДС на километър, или 132 млн. лева за целия участък, уточни пред "Капитал" инж. Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на пътната агенция. Сега магистралата стига на 32 км от Търговище, т.е. с бъдещата отсечка пътят съвсем ще приближи града.

Освен изграждането на открит магистрален път поръчката включва още строителството на един голям пътен възел и 6 виадукта, каза още министър Павлова. "Търгът вече върви от страна на Ябланица в посока Търново – 10 километра, така че да можем малко по малко да продължим изграждането на тази изключително важна магистрала", допълни тя.


От общо 420 км трасе на магистрала "Хемус" 170 км са готови и в експлоатация. Така дори след завършването на 10-те км след Ябланица и новите 16.5 км към Търговище проектът няма да е изграден и наполовина. Последната пусната отсечка беше точно около Белокопитово - за близо 5 км за 65.76 млн. лв., които бяха изградени от АМ "Черно море".

Ще стигнем ли до Варна

След прекратяване по нареждане на премиера Бойко Борисов на търга за 60 км от магистрала "Хемус" (от Ябланица до Плевен), които трябваше да бъдат изградени за поне 800 млн. лв. от обединения на "Джи Пи груп" и на "ПСТ груп", пътната агенция реши да раздели недостроените 250 км до Варна на малки участъци. Вместо с пари от еврофондовете за тях ще се ползва държавно финансиране. В момента тече търгът за 9.3 км от Ябланица до Боаза за 80 млн. лв. без ДДС. Офертите на потенциалните кандидати ще бъдат отворени следващата седмица. Срокът за проектиране и строителство е 910 дни, или почти две години и половина.



Паралелно тече търг за препроектиране на други 50 км от Боаза до разклона за Ловеч и Плевен. Участъкът е разделен на три лота – два с дължина 18 км и един от 14 км. Бюджетът за операцията достига 5.1 млн. лева и е осигурен от АПИ. Срокът за изработка на новите проекти е 770 дни, тоест строежът на магистралата след Боаза няма да започне в близките две години. Причината е, че в района около разклона Плевен - Ловеч има тежки участъци, а идеята е да не се минава през планини и да не се правят тунели, обясни във Варна министър Павлова.
Няма дата за началото на втория етап от ремонта на Аспаруховия мост

Още няма яснота кога ще започне вторият етап от ремонта на Аспаруховия мост във Варна, стана ясно от думите на министър Павлова в морския град. Тепърва ще се преценява дали съоръжението ще бъде затворено отново след края на летния туристически сезон, или ремонтът ще остане за догодина. Ще се вземат предвид и нагласите на хората, чието придвижване се превърна в кошмар за двата месеца (от април до юни), в които мостът беше затворен за рехабилитация на съоръжения 1, 3 и 5 от моста. Инициативен комитет от кв. Аспарухово се обяви против ремонта, освен ако не се изгради алтернативна връзка с района. Такава към момента не е възможна по думите на министър Павлова.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 1170 прочитания

Лесният паник бутон на гетата Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

18 окт 2019, 1009 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Дневник": Мая Манолова се отказа да е кандидат за президент на БСП заради "задкулисни договорки"

Напрежението в партията расте, опозицията обмисля да подкрепи друг кандидат

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10