Най-скъпият тунел: Сблъсък между много чужди и местни строители

Цената от 250 млн. лв. за "Железница" привлече много италиански, испански и турски компании, както и българските големи дружества

Над три часа отне отварянето на 17-те оферти. Повече от половината от тях са на чужди компании
Над три часа отне отварянето на 17-те оферти. Повече от половината от тях са на чужди компании    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Над три часа отне отварянето на 17-те оферти. Повече от половината от тях са на чужди компании
Над три часа отне отварянето на 17-те оферти. Повече от половината от тях са на чужди компании    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Любопитно е участието на две свързани с Ковачки фирми извън строителството.

Най-голямата строителна поръчка очаквано предизвика силен интерес. Основната разлика с предишни търгове е, че за най-дългия (2 километра) и скъп тунел (250 млн. лв.) в България кандидатстват повече чужди, отколкото местни компании. В Италия явно се е чуло за търга, защото в половината от подадените 17 оферти са представени компании от Ботуша. Чуждестранното участие допълват испански и турски фирми, като има едно гръцко и едно полско дружество. Очаквано участват и всички големи български строителни дружества като ГБС, "Хидрострой", "Трейс", "Геострой", "Джи Пи груп", "Станилов". Затова сблъсъкът за голямата поръчка ще е интересен - пътната агенция ще трябва да избира между южноевропейски компании с опит в тунелното строителство и гладни за поръчки български строителни фирми. През последните години чуждите кандидати често бяха отстранявани от състезанието, понякога и заради абсурдни формални основания. Затова търгът за тунела ще е тест за управляващите дали могат да проведат честно състезание.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се