Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 2016, 15:37, 28322 прочитания

"Геострой" е с най-голям шанс да строи метродепо "Земляне"

Разликите в цените на 11-те кандидата достигат 40 млн. лв. Лидерът в класирането е готов да строи за 50.6 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
58 млн. лв. без ДДС беше очакваната стойност за депото, но конкуренцията я свали и до 50 млн. лв.
Всички участници с ниски цени ще трябва да се обосноват.
"Геострой", която е от групата на "Геотехмин" с мажоритарен собственик Цоло Вутов, е с най-голям шанс да строи метродепо "Земляне" в кв. "Красно село", което ще обслужва третия лъч на подземната железница. Това стана ясно след отварянето на цените на 11-те участника в търга в петък. Лидерът в класирането - обединение "Геометро Земляне" с участници "Геострой", "Трансремонтстрой" (и двете са на "Геотехмин") и "Биас-М" (проектантска), предложи цена за изпълнение 50.599 млн. лв. без ДДС и получи максималния брой точки за техническа оферта - 48. Това класира консорциума на първо място, макар че цената му е втората най-ниска. "Трейс груп холд" предложиха 49.89 млн. лв., но са с по-малко точки за техническа оферта - 43.2. Те ще се класират едва трети, тъй като софийската компания "ИСА 2000" с цена 52.75 млн. лв. също има повече точки в крайното класиране заради техническото си предложение, изчисли участник в търга.



"Геострой" заедно с "Геотехмин" и "Метропроект" изградиха участъка от софийското метро до Бизнес парк София, включващ метростанция 16 и тунел с дължина 0.9 км. В обединението "Геометро Земляне" "Геострой" има дял от 93%. То ще отговаря за управлението на проекта, строително-монтажните работи и въвеждането на депото в експлоатация. "Трансремонтстрой" с 5% дял ще отговаря за релсовия път и за транспортирането на отпадъци. На "Биас–М" (2%) са поверени проектирането и авторският надзор. Обединението ще използва подизпълнители - "Старт инженеринг" ще изгради ел. системата на обекта, а "Атко трейд" ще доставя технологичното оборудване.


Рекордни разлики в цените

Потенциалният изпълнител "Геометро Земляне", както и останалите кандидати в топ 3 на класирането трябва да представят финансови обосновки. Причината е, че в търга се регистрираха рекордни разлики в цените на отделните кандидати, достигащи до почти 40 млн. лв., при положение че прогнозната стойност за цялата поръчка е 58 млн. лв. без ДДС. Средната цена в търга достигна почти 63 млн. лв. заради високите оферти на чуждестранните участници, но и на част от местните. Най-скъпо е предложението на обединение между гръцката "Актор" и българските "Инфра експерт" (свързана с "Хидрострой", доскоро позната като "АБ инвест НН") и "Атоменергоремонт" (свързана с Христо Ковачки) - малко над 88 млн. лв. "Актор" и "Атоменергоремонт" участват заедно и в търга за изграждане на тунел "Железница" на магистрала "Струма". Близо 73 млн. лв. пък е предложението на испанското обединение "Еврометро София", съставено от "Кописа", "Сикаса", "Алтуна и Урия", "Лагункета" и българското "Инжстройинженеринг". "Джи Пи груп" и "Щрабаг", които участват самостоятелно, също са предложили цени доста над прогнозната.

След съставяне на протокол от отварянето на офертите тръжната комисия ще определи срок за предоставяне на финансови обосновки от всички участници с цени, 30% по-ниски от средната в търга. Едва след анализ на мотивите на кандидатите "Метрополитен" ще обяви класирането.



Новото депо

Поръчката е за проектиране, изпълнение и технологично оборудване на метродепото, което ще се изгради върху част от територията на сегашния автобусен гараж "Земляне", през която преминава основното трасе на метрото от трета метролиния - между метростанции 14 и 15. Съоръжението включва гаражно за 26 влака и ремонтно хале, административна сграда, автомобилен гараж и релсов път с 13 коловоза. Срокът за изпълнение е 24 месеца.

В депо "Земляне" ще се помещават чисто новите 20 мотриси Siemens Inspiro, които ще превозват пътниците по отсечката "Красно село" - бул. "Владимир Вазов" - първият етап от трети метродиаметър. В бъдеще депото ще обслужва целия трети лъч на метрото (от кв. "Горна баня" до кв. "Левски"), а броят на влакчетата може да се увеличи до 30 според условията на договора за доставка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият син папа 1 Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

29 май 2020, 1624 прочитания

Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения

Кметът на Бургас пред "Капитал"

29 май 2020, 1340 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Дневник": Системата за електронни търгове ще струва 5.5 млн. лв.

Проектът се очаква да бъде финансиран по програма "Добро управление"

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10