"Геострой" е с най-голям шанс да строи метродепо "Земляне"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Геострой" е с най-голям шанс да строи метродепо "Земляне"

За разлика от старите линии, където вървят руски влакчета, по третия лъч ще се движат мотриси Siemens Inspiro

"Геострой" е с най-голям шанс да строи метродепо "Земляне"

Разликите в цените на 11-те кандидата достигат 40 млн. лв. Лидерът в класирането е готов да строи за 50.6 млн. лв.

Десислава Лещарска
28523 прочитания

За разлика от старите линии, където вървят руски влакчета, по третия лъч ще се движат мотриси Siemens Inspiro

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


58 млн. лв. без ДДС беше очакваната стойност за депото, но конкуренцията я свали и до 50 млн. лв.
Всички участници с ниски цени ще трябва да се обосноват.

"Геострой", която е от групата на "Геотехмин" с мажоритарен собственик Цоло Вутов, е с най-голям шанс да строи метродепо "Земляне" в кв. "Красно село", което ще обслужва третия лъч на подземната железница. Това стана ясно след отварянето на цените на 11-те участника в търга в петък. Лидерът в класирането - обединение "Геометро Земляне" с участници "Геострой", "Трансремонтстрой" (и двете са на "Геотехмин") и "Биас-М" (проектантска), предложи цена за изпълнение 50.599 млн. лв. без ДДС и получи максималния брой точки за техническа оферта - 48. Това класира консорциума на първо място, макар че цената му е втората най-ниска. "Трейс груп холд" предложиха 49.89 млн. лв., но са с по-малко точки за техническа оферта - 43.2. Те ще се класират едва трети, тъй като софийската компания "ИСА 2000" с цена 52.75 млн. лв. също има повече точки в крайното класиране заради техническото си предложение, изчисли участник в търга.

"Геострой" заедно с "Геотехмин" и "Метропроект" изградиха участъка от софийското метро до Бизнес парк София, включващ метростанция 16 и тунел с дължина 0.9 км. В обединението "Геометро Земляне" "Геострой" има дял от 93%. То ще отговаря за управлението на проекта, строително-монтажните работи и въвеждането на депото в експлоатация. "Трансремонтстрой" с 5% дял ще отговаря за релсовия път и за транспортирането на отпадъци. На "Биас–М" (2%) са поверени проектирането и авторският надзор. Обединението ще използва подизпълнители - "Старт инженеринг" ще изгради ел. системата на обекта, а "Атко трейд" ще доставя технологичното оборудване.

Рекордни разлики в цените

Потенциалният изпълнител "Геометро Земляне", както и останалите кандидати в топ 3 на класирането трябва да представят финансови обосновки. Причината е, че в търга се регистрираха рекордни разлики в цените на отделните кандидати, достигащи до почти 40 млн. лв., при положение че прогнозната стойност за цялата поръчка е 58 млн. лв. без ДДС. Средната цена в търга достигна почти 63 млн. лв. заради високите оферти на чуждестранните участници, но и на част от местните. Най-скъпо е предложението на обединение между гръцката "Актор" и българските "Инфра експерт" (свързана с "Хидрострой", доскоро позната като "АБ инвест НН") и "Атоменергоремонт" (свързана с Христо Ковачки) - малко над 88 млн. лв. "Актор" и "Атоменергоремонт" участват заедно и в търга за изграждане на тунел "Железница" на магистрала "Струма". Близо 73 млн. лв. пък е предложението на испанското обединение "Еврометро София", съставено от "Кописа", "Сикаса", "Алтуна и Урия", "Лагункета" и българското "Инжстройинженеринг". "Джи Пи груп" и "Щрабаг", които участват самостоятелно, също са предложили цени доста над прогнозната.

След съставяне на протокол от отварянето на офертите тръжната комисия ще определи срок за предоставяне на финансови обосновки от всички участници с цени, 30% по-ниски от средната в търга. Едва след анализ на мотивите на кандидатите "Метрополитен" ще обяви класирането.

Новото депо

Поръчката е за проектиране, изпълнение и технологично оборудване на метродепото, което ще се изгради върху част от територията на сегашния автобусен гараж "Земляне", през която преминава основното трасе на метрото от трета метролиния - между метростанции 14 и 15. Съоръжението включва гаражно за 26 влака и ремонтно хале, административна сграда, автомобилен гараж и релсов път с 13 коловоза. Срокът за изпълнение е 24 месеца.

В депо "Земляне" ще се помещават чисто новите 20 мотриси Siemens Inspiro, които ще превозват пътниците по отсечката "Красно село" - бул. "Владимир Вазов" - първият етап от трети метродиаметър. В бъдеще депото ще обслужва целия трети лъч на метрото (от кв. "Горна баня" до кв. "Левски"), а броят на влакчетата може да се увеличи до 30 според условията на договора за доставка.

58 млн. лв. без ДДС беше очакваната стойност за депото, но конкуренцията я свали и до 50 млн. лв.
Всички участници с ниски цени ще трябва да се обосноват.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK