Фандъкова: Разширението на околовръстното в посока "Тракия" ще започне догодина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фандъкова: Разширението на околовръстното в посока "Тракия" ще започне догодина

Изграждането на Западната дъга върви по график и тя ще бъде открита на 14 септември

Фандъкова: Разширението на околовръстното в посока "Тракия" ще започне догодина

За свързването му с магистрала "Люлин" трябват 350 - 400 млн. лв., прогнозира премиерът Борисов

29696 прочитания

Изграждането на Западната дъга върви по график и тя ще бъде открита на 14 септември

© Капитал


Работата по разширението на околовръстния път на София от "Младост" в посока магистрала "Тракия" ще започне вероятно догодина. Това съобщи по БНТ кметът на столицата Йорданка Фандъкова след среща ден по-рано с министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и ръководството на агенция "Пътна инфраструктура".

Свързването на четирилентовия път при бизнес парка с разклона за магистрала "Тракия" ще стане на два етапа. Първо ще се работи в отсечката от "Младост" до пътен възел "Горубляне", където ще се направи кръстовище на две нива. Ако се намерят повече пари, може да се изгради и по-дълга отсечка.

За момента няма конкретни планове за най-тежката част на околовръстния път от "Бъкстон" през бул. "Цар Борис III" и свързването с автомагистрала "Люлин". "Там е много тежко заради отчуждаванията. Правителството има амбицията да се направи и той и поетапно да се затвори целият кръг", каза още Фандъкова. За да се случи това, са необходими 350 - 400 млн. лв, каза и премиерът Бойко Борисов, цитиран от агенция "Фокус".

Заедно с министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и шефа на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров той инспектира изграждането на Западната дъга на околовръстното. То върви по график и пътят ще може да бъде открит, както е планирано, на 14 септември. Премиерът обяви, че от същата дата ще се забрани движението на ТИР-ове по Южната дъга, за да се облекчи трафикът. "Удовлетворени сме от това, че изпълнителят успя за по-малко от 9 месеца да изпълни толкова сложен проект, без да спираме движението", уточни Павлова. Тя допълни, че още днес ще се пусне движението по моста над бул. "Ломско шосе", което ще доведе до облекчаване на трафика и по-лесна връзка със Северната скоростна тангента.

Работата по разширението на околовръстния път на София от "Младост" в посока магистрала "Тракия" ще започне вероятно догодина. Това съобщи по БНТ кметът на столицата Йорданка Фандъкова след среща ден по-рано с министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и ръководството на агенция "Пътна инфраструктура".

Свързването на четирилентовия път при бизнес парка с разклона за магистрала "Тракия" ще стане на два етапа. Първо ще се работи в отсечката от "Младост" до пътен възел "Горубляне", където ще се направи кръстовище на две нива. Ако се намерят повече пари, може да се изгради и по-дълга отсечка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 3
    barel avatar :-|
    пустиняк

    Браво! Не може да му се отрече на Бочко, че свърши добра работа с пътищата и София получава много добри обходни пътища. Дано и връзките с магистралите се получат читави. Като препоръка - направете смислени, логични И ДОБРЕ ОБОЗНАЧЕНИ ИЗХОДИ към и от магистралите!

  • 4
    id_1 avatar :-|
    !D !калпав е новия вид Дневник!

    350-400 милиона ???-Кколко на километър??
    Нашите скапани ,наистина неадекватни "магистрали" се котират в пъти по-скъпо от Германски ,Унгарски ,че и Турски няма ли експерти ,няма ли прокуратура ,всички ли са в кюпа??!-О оо тогава наистина е евтино!!!

  • 5
    pav4o01 avatar :-?
    Павел

    Отчуждения, отчуждения - от тия 400 милиона 200 са отчуждения и 200 за самият строеж. Де що има автокъща, капанче и къщичка с пазарна цена примерно 250 00 евро, искат по 1.5 милиона за отчуждение с основание, че им отнемат работещ бизнес или единсвено жилище и прочие - ама няма как, като държавата не се е сетила навреме ( 1970-1990) да строи пътища и да планира, сега ще кихаме жестоко и някои хора ще карат Бентли.

  • 6
    coreni avatar :-|
    Coreni

    До коментар [#5] от "Павел":

    То там точно почти няма, освен една автоморга и някакви складове са сметка на това парцелите поколо учстъка се продаваха за по половин милион.

  • 7
    madcat avatar :-|
    madcat

    [quote#3:"пустиняк"]Браво! Не може да му се отрече на Бочко, че свърши добра работа с пътищата и София получава много добри обходни пътища[/quote]

    Бойко и Фандъка превърнаха София в автоталибанско гето! Но предполагам, на посредствения българин точно така му харесва...

  • 8
    ericsilver avatar :-|
    Eric Silver

    До коментар [#5] от "Павел":

    То това е целта. Мотаят се докато "наши" хора изкупят местата покрай шосето и след това започват отчуждаванията. И затова най тежкият участък който трябваше да се започне първи остана последен.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK