Обществената поръчка за тол-системата е подновена
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обществената поръчка за тол-системата е подновена

Тол-системата за камионите над 3.5 т. трябва да заработи след около 2 години

Обществената поръчка за тол-системата е подновена

Офертите ще се приемат до 26 септември и ще бъдат отворени на следващия ден

18505 прочитания

Тол-системата за камионите над 3.5 т. трябва да заработи след около 2 години

© Мария Съботинова


Възобновена е процедурата за възлагане на обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол-такси от автомобилите над 3.5 тона, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура".

Процедурата беше обявена на 5 април, но спряна след три поредни жалби до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Първите две - на фирмата "Мархинженеринг", бяха отхвърлени от съда, а по третата - на "Пропърти стан", постъпила на 8 август, КЗК не е образувала производство. Така процедурата може да продължи с петмесечно закъснение.

Кандидатите могат да подават оферти до 17 часа на 26 септември, а те ще бъдат отворени на следващия ден.

Проектът за изграждането на тол-системата ще трябва да бъде изпълнен за 19 месеца. Поръчката е за 200 млн. лева без ДДС. Тя трябва да замени сегашните винетки за събиране на пътни такси при камионите.

Жалбите

И трите жалби бяха подадени от фирми, които не се занимават с изпълнението на електронни системи за управление на пътен трафик. По повод обжалването на "Мархинженеринг" шефът на АПИ Лазар Лазаров изрази и съмнения, че то е с цел да облекчи някого при подготвянето на документи или пък да отложи във времето изпълнението на тази система. С пускането на тол-системата според него се засягат много интереси, най-вече на тези, които досега са пътували почти безплатно по българските пътища при преминаването на граничните пунктове от единия до другия край на България.

"Пропърти стан" с едноличен собственик Камелия Таскова пък има много широк предмет на дейност - от внос/износ, през строителство до хотелиерство, но не и разработване на електронни системи за пътен трафик.

Новите пътни такси

Условията на търга предвиждат 19 месеца след сключване на договор с пътната агенция у нас да заработи тол-система за камионите над 3.5 тона и електронни винетки за леките коли. Изпълнителят ще има 7 месеца, за да предложи техническо решение, и 12 месеца за доставка, монтаж, обучение и пускане в експлоатация. Поддръжката на системата ще се повери на специално създадена държавна компания или звено извън пътната агенция, а контролът за заплащането на таксите ще се извършва от КАТ, ДАИ, Агенция "Митници" и НАП.

Поръчката за 200 млн. лв. се оказа атрактивна за местни и чуждестранни компании, специализирани в сферата на интелигентните транспортни системи. Интерес има от Унгария, тъй като предложеният от пътната агенция модел на тол-система наподобява унгарския. Като потенциални кандидати се спрягат имената на I-Cell, Унгария, и T Systems, Унгария. Австрийската компания Кapsch също обяви намерението си да участва. Испанската Etra, част от испанския гигант ACS Group, имаше интерес, но на този етап по-скоро се отказва, коментира източник, близък до процедурата. Местният интерес към търга идва основно от "Телелинк" и "Контракс", които са работили по монтирането на преброителните камери по пътищата, както и по огромна част от телекомуникационните мрежи на държавната администрация. Потенциален участник в търга е и "Сиела". Малко е вероятно българските кандидати да участват самостоятелно, защото нямат опит с изграждането на тол-системи, а и финансовите изисквания за 100 млн. лв. финансов ресурс са прекалено високи.

Възобновена е процедурата за възлагане на обществена поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол-такси от автомобилите над 3.5 тона, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура".

Процедурата беше обявена на 5 април, но спряна след три поредни жалби до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Първите две - на фирмата "Мархинженеринг", бяха отхвърлени от съда, а по третата - на "Пропърти стан", постъпила на 8 август, КЗК не е образувала производство. Така процедурата може да продължи с петмесечно закъснение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK